Gå til innhold

Nytt fotoutstyr. 40.000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare spørre en gang til: Hva bruker folket til å holde blitzer? :p Må finnes et stativ eller lignende til formålet..

Manfrotto Magic-Arm er vel det mest geniale blitzstativet/kamerastativet som finnes om dagen. Kombinert med pw kan du gjøre mye kreativt!

Et eks.:

DSC_9104-red.jpg

20080816202908_dsc_8692.jpg

20080828001153_dsc_8988.jpg

Kan brukes overalt hvor du kan feste en klemme. Trær, bokhyller, rør, stativ etc. Koster rundt 1200kr inkl. kameraplate og superclamp.

Lenke til kommentar

Ikke dum den der Pallesen. Kule bilbilder!

Var forresten innom Elite foto idag, der hadde de ett meget snevert utvalgt av sekker/bagger. Lowepro CompuTrekker AW var den eneste sekken de hadde inne. Den rommer værken utstyre mitt eller så serlig bra ut.

Personlig så setter jeg design rimelig høy ettersom det er en ting jeg skal ha med meg ofte.

Orker ikke bruke 1500-2000 på noe som jeg virkelig ikke synes er pent. Det håper jeg folk skjønner :p Jeg har sett på Domke F2 og den frister veldig, men er den stor nok?

Eirik :)

Lenke til kommentar

Jeg har både en Tamrac Adventure 9 og en LowePro Vertex 200. Tamrac'en tar ikke alt jeg vil ha med, men er fin på reiser hvor jeg vil ha med noe foto-utstyr, PC og litt andre ting. Jeg får derimot alt som jeg vil ha med i Vertex 200. Så du må nok belage deg på å kjøpe flere sekker/bager ;)

Tom

Lenke til kommentar

Har en domke f6 selv. Den er ganske lik f2, men den er litt mindre. I baggen får jeg plass til d300 med tamron 17-50 påmontert. Nikon 80-200, Nikon sb800, nikon 50 1.8 og tokina 11-16 og batterigrepet. Sb600 går i fremlommen dersom jeg trenger den.

Skulle egentlig ønsket at jeg hadde valgt f2. Det er kjekt med litt ekstra plass. Du vet aldri når du plutselig kliner til og kjøper enda et alt for dyrt objektiv.

Lenke til kommentar
Det blir kanskje litt mye å spørre om i en tråd, men kamerabag. Hva vil dere anbefale? den må romme to hus. All optikken min, noen blitzers ++. Meget ideelt hvis det var plass til Kamera+grep+70-200 påmontert i baggen. Jeg er helt grønn når det kommer til fotobagger. Jeg bor i stakkarslige tromsø der vi kun har en fotobutikk så jeg har ikke akkurat muligheten til å gå å se etter en som passer mine behov.

Jeg er også på jakt etter en bag med plass til to kameraer og litt utstyr, men felles for mange er at de blir relativt store når de skal ha plass til to hus. Det beste alternativet jeg har kommet over så langt er Urban Disguise 40 fra ThinkTank. De store fordelene jeg ser, er at de to lommene for husene er "sammenfoldbare" og tar dermed ikke opp plass når husene er i bruk, og det følger også med et regntrekk. Jeg trenger heller ikke en bag som er polstret som en panservogn.

Lenke til kommentar
Men hva brukes til å holde blitzene? Finnes det dertil egnede stativer for blitzer? Har faktisk leita spesifikt etter det men ikke funnet det.

Jeg kjøpte følgende blitsstativ:

7" Fancier light stands fra Discountbulbs $20 pluss frakt $52 gav en total på $72.

Jeg ble anbefalt å holde meg unna holdere på ebay, da disse generelt har dårlig byggekvalitet og det er rapportert om en del knuste blitser etter at de har falt i bakken. Jeg ble anbefalt

Umbrella Adapter fra Flash Zebra $28 pluss $20 i frakt og en total på $48

Fordelen her er at du får utstyr som er mer enn godt nok til å holde lette blitser, samt at prisene er slik at du kommer under den magiske 200,- kr grensa og dermed slipper mva.

Du vil antakeligvis sette pris på Strobist.com

Lenke til kommentar
Stikk innom på jobb en dag da, jeg har både Domke F2 og SB-800 om du vil se på menyene, eller hva det var dere snakket om. Jeg har Domke i svart kanvas, tror Ronald har i det regnettet stoffet.

Og ja, til slik jobbing er sekk umulig

Jepp, jeg må komme å ta en titt på baggen din!

Forøvrig så skal jeg til oslo om tre uker, så da var planen og dra innom Japanphoto og handle litt :)

Endret av Ejrik
Lenke til kommentar
Sistnevnte Tamracsekken var slettes ikke dum! likte den. Forøvrig så har jeg brukt journalisten som blitzholder mange ganger. Var mer til portrettfoto at jeg tenkte på blitzstativ :)

Hei. Har denne: http://dakine.com/snowboard/packs/photo/sequence. Kan anbefales, sitter som støpt på ryggen og ser ikke helt foto ut. Mange praktiske detaljer og lommen på utsiden som ikke er beskyttet rommer fint min MacBook Pro 15,4" mens den er i en beskyttelseslomme. Knallbra sekk å bære.

Ellers så ha fstop gear noen fine sekker. Men dette er jo en 45 liter til mer turbruk. Blir kanskje litt stor: http://fstopgear.com/now/product/product-h...eries/93-tilopa.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var kamera i hus. Valget falt på D700 med en 24-70 f2.8. Har tatt noen hunder bilder når og overgangen fra d70 til d700 va mildt sagt enorm! Kjøpte med 2 SB-800, men har ikke fått brukt dem så mye enda. Jeg endte opp med å handle hos Fotovideo i oslo. 2 SB-800, Kamerahus og 24-70 kom på totalt 36.000. Det var en grei pris i syns jeg. Skal enda kjøpe bag, grep og blitzstativer så totalt så ender jeg nok på rundt 40.000.

Bildekvaliteten var langt over det jeg hadde forventet. Den store lyse søkeren var en lek og jobbe med og huset sitter som støpt i hendene mine! Gleder meg veldig til å få brukt kamera i jobbsammenheng og få testa det skikkelig ut. 24-70 er forøvrig et helt fantastisk objektiv som nærmest er skapt for d700:)

Takk for hjelpa og rådene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...