Ejrik Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Det blir kanskje litt mye å spørre om i en tråd, men kamerabag. Hva vil dere anbefale? den må romme to hus. All optikken min, noen blitzers ++. Meget ideelt hvis det var plass til Kamera+grep+70-200 påmontert i baggen. Jeg er helt grønn når det kommer til fotobagger. Jeg bor i stakkarslige tromsø der vi kun har en fotobutikk så jeg har ikke akkurat muligheten til å gå å se etter en som passer mine behov. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det blir kanskje litt mye å spørre om i en tråd, men kamerabag. Hva vil dere anbefale? den må romme to hus. All optikken min, noen blitzers ++. Meget ideelt hvis det var plass til Kamera+grep+70-200 påmontert i baggen. Jeg er helt grønn når det kommer til fotobagger. Jeg bor i stakkarslige tromsø der vi kun har en fotobutikk så jeg har ikke akkurat muligheten til å gå å se etter en som passer mine behov.Ville kikket på Lowepro Vertex. Vet det har vært en i den ene butikken som er i Tromsø, da jeg jobbet der til og med august måned (har sluttet nå forøvrig, for å få tid til avslutning av diplomoppgaven), men vet selvfølgelig ikke om den er der lenger. Det er i hvert fall en meget god sekk - Jamm på forumet her har den også (han holder også delvis til i Tromsø). Lenke til kommentar
Alchemist: Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 ang. blitz-stativ, så kan du jo sjekke denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?s=akam.n...howtopic=954086 Er noen av de som har nettbutikk, så da burde det gå an å få skaffet seg. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Det blir kanskje litt mye å spørre om i en tråd, men kamerabag. Hva vil dere anbefale? den må romme to hus. All optikken min, noen blitzers ++. Meget ideelt hvis det var plass til Kamera+grep+70-200 påmontert i baggen. Jeg er helt grønn når det kommer til fotobagger. Jeg bor i stakkarslige tromsø der vi kun har en fotobutikk så jeg har ikke akkurat muligheten til å gå å se etter en som passer mine behov.Ville kikket på Lowepro Vertex. Vet det har vært en i den ene butikken som er i Tromsø, da jeg jobbet der til og med august måned (har sluttet nå forøvrig, for å få tid til avslutning av diplomoppgaven), men vet selvfølgelig ikke om den er der lenger. Det er i hvert fall en meget god sekk - Jamm på forumet her har den også (han holder også delvis til i Tromsø). Okei da skal jeg drar og ta en titt. Var innom for en stund siden og da synes jeg ikke at jeg fant noe som helst. Da kikka jeg primært ikke etter bag så mulig jeg overså den. Men jeg var i hovedsak keen på en bag, ikke sekk som du nevner. Jeg har en LowePro Slingshot 100 AW som jeg kan bruke vis jeg skal gå tur eller lignende og ikke skal ha alt med meg. Noen som har sett Domke F2 på nært hold? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Lowepro phototrekker, lowepro pro trekker eller lowepro nature trekker, sistnevnte er litt kortere enn de to andre... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Men jeg var i hovedsak keen på en bag, ikke sekk som du nevner.Får jeg spørre - hvorfor i allverden vil du ha en bag? Særlig når det er snakk om mye utstyr, slik som her, er en ryggsekk _absolutt_ å foretrekke. En tung bag er nettopp dét - tung, særlig når den må bæres på én skulder. En tung sekk merker du egentlig mye mindre til. Slingshot'en vil være fin til dagsturer (har en 200AW selv), men når du må dra med deg alt er det uansett mye greiere med en sekk enn en veske... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg skal ha meg en Lowepro Vertex 200, og den skal romme D80 m/batterigrep + D300 m/ batterigrep + Tokina 12-24mm + Tamron 17-50mm + Nikkor 105mm VR + en eller annen tele i fremtida + 2-3 blitser. Alt det klarer den fint å bære. Har også plass til 15,4" laptop og stativ på utsiden. Den har også massige kule løsninger og masse lommer. Lommene foran er dedikert til filter og minnekort f. eks. Digger den sekken. Gjennomtenkt til de grader! Og hvis du skulle ha litt blitsstativer og paraplyer, softboxer og dritt, burde du ta deg en tur innom Kaffebrus. Svensk nettbutikk som sender til Norge. Ganske fine priser også. Sender deg en PM også, jeg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Sender deg en PM også, jeg. Jeg vil også ha en PM... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Request om MSN. Jeg har deg allerede, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Jeg skal være helt ærlig i min grunn til hvorfor jeg ikke ønsker en fotosekk. Jeg har aldri sett en stilig fotosekk. Jeg synes at de loweprosekkene skriker wannabeproff. Jeg lyst på noe av nøytralt utseene som ikke skiller seg så ut. Jeg har aldri sett en nøytral sekk som er beregna på foto. Dessuten så synes jeg at det i pressesammenheng er svært praktisk med en bag, da den er lett og sette fra seg. Rask tilgang på ting. Jeg har ikke sett hvordan romløsningene er på de nevnte sekkene, men jeg innbiller meg at det ikker er like enkelt som med en bag. Forøvrig så må jeg takke for all den raske og kyndige hjelpa! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Når du har D700 bare for å kjøpe noe bra når du først skal bruke litt penger er du wannabeproff Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Right on. Og sekk er digg. Vertex ftw! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Taper du det til kamerastativet da eller? Du bruker den holderen som følger med blitsen. Den har et gjenget hull på undersiden som er identisk med det du har på kameraet. Edit: Fant et bedre bilde. Endret 3. september 2008 av arnold_layne Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Når du har D700 bare for å kjøpe noe bra når du først skal bruke litt penger er du wannabeproff Der tok du meg på senga. Men jeg har jo ikke lyst å kjøpe noe jeg synes er direkte stygt. Og jeg synes sekkene er direkte stygge. Hvis det finnes en sekk i sånn Domkestil så ser jeg gjerne på den som ett alternativ. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Jeje, funksjonalitet før utseende formin del, og jeg syns lowepro sekkene er kule jeg, men nå bruker jeg de ikke i selskap heller. Edit: Crap, gjør vel det, bryllup regnes vel som selskap, men det var bare noen få Endret 3. september 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Velger du virkelig å prioritere design fremfor funksjonalitet, når det kommer til fotoutstyret ditt? Skjønner at det er greit med en kul sekk på skolen, men til foto. Kunne jeg ikke brydd meg mindre. Og mange Lowepro-sekker som er så stygge... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Må bare spørre en gang til: Hva bruker folket til å holde blitzer? Må finnes et stativ eller lignende til formålet.. Assistent. En del pressefotografer bruker også skrivende journalister til slikt, og enkelte andre jeg kjenner bruker kona/dama/mannen/typen. Seriøst: En del TTL-kabler har stativfeste, så om du har en slik og et stativ til overs kan du feste blitsen mer eller mindre som du fester kameraet. Endret 3. september 2008 av Aetius Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Men jeg har jo ikke lyst å kjøpe noe jeg synes er direkte stygt. Og jeg synes sekkene er direkte stygge. Hvis det finnes en sekk i sånn Domkestil så ser jeg gjerne på den som ett alternativ.Hva med Tamrac eller Kata?http://tamrac.com/3548.htm http://tamrac.com/3380.htm http://tamrac.com/5550.htm http://www.kata-bags.com/kata.asp?Version=Photo Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Sistnevnte Tamracsekken var slettes ikke dum! likte den. Forøvrig så har jeg brukt journalisten som blitzholder mange ganger. Var mer til portrettfoto at jeg tenkte på blitzstativ Endret 3. september 2008 av Ejrik Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) På http://kaffebrus.com/ selger de masse snacks til blitser. Bare ta en titt der du, så finner du garantert masse. http://mpex.com/ har også masse, men de er lengre unna. Når det gjelder sekker og vesker: har du vurdert ting fra Crumpler? Stilige saker av høy kvalitet. Domke lager også bra ting, hvis du liker den stilen. Personlig har jeg litt sansen for den, men føler meg ikke old-school nok til å dyrke den selv. PS om blitser: undervurder aldri enkle løsninger. Gaffateip kan for eksempel brukes til alt. Ta alltid med en rull gaffa og litt hvit papp når du skal ut og blitse. Ved siden av at du kan gaffe fast blitsen alle merkelige steder kan du også lage snooter eller barndoors. Ubegripelig nyttig. PPS om gaffa: det er faktisk ganske viktig at det er ordentlig gaffa. Ikke bare for kulhetsfaktoren, men det er et faktum at gaffa blokkerer lys bedre enn det meste annet. Det er tross alt det den er laget for - gaffer's tape, ikke sant. Du kan ducke det meste, men det du ikke kan ducke det gaffer du. Endret 3. september 2008 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå