tkorsvold Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei, Jeg trenger tips til kjøp av digitalkamera. Det må oppfylle følgende kriterier: * Lite i størrelse og vekt * minimum 4 megapiksler * Lyssterkt objektiv, nesten en fordel å ha fast brennvidde istedenfor zoom (?) * Gode muligheter for manuelle instillinger (blender og lukker) og halvautomatikk (blender- og lukkerprioritering). Fint om fokus kan stilles manuelt. Prisen er ikke så skrekkelig viktig, men det skader jo ikke om det er rimelig, da :-) Hva skal jeg kjøpe??? Tips mottas med takk mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 * Lite i størrelse og vekt* minimum 4 megapiksler * Lyssterkt objektiv, nesten en fordel å ha fast brennvidde istedenfor zoom (?) * Gode muligheter for manuelle instillinger (blender og lukker) og halvautomatikk (blender- og lukkerprioritering). Fint om fokus kan stilles manuelt. Jeg har inntrykk av at det på dagens kamera er en motsetning mellom "størrelse/vekt" og "mulighet for manuelle innstillinger". Jeg har ikke sett noen små og lette kamera med dette. Men i teorien burde det jo ikke være noen motsetning.. Ixus 400 har det meste du stiller krav om, med 4 mpx og 3x zoom, men det er lite manuelle innstillinger (tror jeg ihvertfall). Lenke til kommentar
clasics Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Olympus c-50. 5 mpix. 3x zoom. Lite og lett. Manuelle instillingsmuligheter. Dog ikke spesielt lyssterkt. Men lite og lett harmonerer nesten alltid dårlig med lyssterkt. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Takker, skal sjekke dem ut. Thorstein Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 C-50 ser jo veldig interessant ut! Takk igjen! mvh Thorstein Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Kva med Minolta F-100 eller F-300? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå