mrduck Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Hei! Fikk tilsendt et nytt skjermkort i dag, siden jeg ikke har fått noe skjermbilde på pcen i det siste. Så tenkte da at skjermkortet hadde gått. Men da jeg setter i det nye skjermkortet får jeg fortsatt ikke noe bilde. har sjekket at skjermen funker, så den er grei. Husker sist så måtte jeg stille til bake cmos, det har jeg gjort nå og ikke noe skjer da heller. Alt annet av utstyr starter opp.. Har prøvd og starte med uten noe som helst for og se da, men heller ikke da får jeg opp noe. Hovedkort, asus kn8e delux. Ram: Geli 2gb pc3200 Skjermkort: His Radeon HD 2600 XT Cpu: husker jeg ikke nå. PSU: Thermeltake Xaser III Noen som kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
KamelTjuv Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Har du reset'a bios også? Lenke til kommentar
Entim Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Litt mer info er nok nødvendig. 1. Har du bios bilde eller er det helt svart? 2. Har du sjekket skjermkabelen? 3. Har du koblet strøm til grafikkkortet? 4. Har du tilgang til en annen PC kan du jo prøve grafikk kortet i den, kan jo være DOA 5. Har du satt kortet skikkelig på plass? Prøv disse først Endret 3. september 2008 av Entim Lenke til kommentar
mrduck Skrevet 3. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Ja jeg har reset'a bios. Får ikke noe bios bilde, Skjermen har jeg testet på den bærbare så den skal funke. Ja har koblet strøm til også. så vifta på kortet starter opp. Kortet er satt sikkelig på plass også. Kortet funker i en annen pc Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 siker på at hovdkortet støtter skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
mrduck Skrevet 3. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) siker på at hovdkortet støtter skjermkortet ditt? Så lenge jeg har kjøpt et agp kort, og brukt agp i alle år. og byttet ut etter at det har trengs har det alltid funket. Brått til det forje begynte og tulle, med at skjermen ikke fikk signaler, måtte da starte på nytt så kom det. Nå kommer ikke noe. Og ja hovedkortet har x8 Endret 3. september 2008 av mrduck Lenke til kommentar
mrduck Skrevet 4. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Nå har jeg prøvd og tatt hele maskinen fra hverandre og bare satt hovedkortet på et bord, og koblet på skjermkortet og 1 ram brikke, hovedkoret lyser men ikke skjermkortet men vifta går, prøvde og koble til tastatur men på den vil ikke noe lyse.. Noen som har en idè? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Kan det være noe galt med PSU? Fungerer kabelen som gir skjermkortet strøm som den skal? Lenke til kommentar
dr-doom Skrevet 4. september 2008 Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Hvis det skulle være noe galt med noen av komponentene dine, er det som regel hovedkortet som tar kveld Lenke til kommentar
mrduck Skrevet 4. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. september 2008 Psu er det nok ikke, siden den gir strøm til alt annet, har prøvd med de forskjellige kablene i pcen. Kortet får jo strøm men skjer ikke noe mere. Skjermen funker som jeg har skrevet tidligere. Er det hovedkoret, får jeg da bare bruke angreretten på skjermkortet, siden man ikke lengre får hovedkort med agp Lenke til kommentar
mrduck Skrevet 8. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Nå har jeg prøvd og byttet ram, satt den i forskjellige slots, tatt ut og satt på plass CPU'n igjen, men ikke noe hjelper... Det jeg tror er at det er cpu'n som har gått, eller hva? Lenke til kommentar
HiZZerN Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Har du prøvd å oppdatere BIOS ? d er alltid siste utvei =) Lenke til kommentar
mrduck Skrevet 11. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september 2008 Åssen skal jeg få gjort det, når jeg ikke ser noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå