Bluetooth Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei. Noen som har erfaringer med førstegangstjeneste som F-16 Våpensystemassistent? Er det gøy? Takk for svar! :!: http://www.mil.no/luft/start/karriere/vern...rticleID=142727 Lenke til kommentar
Noneedforname Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 nei. gå heller for f-16 crew chief assistent. våpenassistenter gjør utrolig lite og har omtrent ikke bruk for halvparten av tingene de lærer på våpenkurset etter rekruttiden. som crew chief assistent jobber du tettere med piloter og flyene selv. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 nei. gå heller for f-16 crew chief assistent. våpenassistenter gjør utrolig lite og har omtrent ikke bruk for halvparten av tingene de lærer på våpenkurset etter rekruttiden. som crew chief assistent jobber du tettere med piloter og flyene selv. Hvor lang tid tar denne utdanningen? Og er det noen plikttjeneste? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 nei. gå heller for f-16 crew chief assistent. våpenassistenter gjør utrolig lite og har omtrent ikke bruk for halvparten av tingene de lærer på våpenkurset etter rekruttiden. som crew chief assistent jobber du tettere med piloter og flyene selv. Hvor lang tid tar denne utdanningen? Og er det noen plikttjeneste? Du er virkelig liiiivredd for plikttjeneste, du? Ingenting under befalsskole gir plikttjeneste. Ingen KURS gir plikttjeneste. Utdanninger som går over flere år, gir plikttjeneste. BS og UB er to- og ettårige utdanninger som er delt i en teori- og en praksisdel, men har ikke plikttjeneste. Alt over dette har plikttjeneste. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 nei. gå heller for f-16 crew chief assistent. våpenassistenter gjør utrolig lite og har omtrent ikke bruk for halvparten av tingene de lærer på våpenkurset etter rekruttiden. som crew chief assistent jobber du tettere med piloter og flyene selv. Hvor lang tid tar denne utdanningen? Og er det noen plikttjeneste? Du er virkelig liiiivredd for plikttjeneste, du? Ingenting under befalsskole gir plikttjeneste. Ingen KURS gir plikttjeneste. Utdanninger som går over flere år, gir plikttjeneste. BS og UB er to- og ettårige utdanninger som er delt i en teori- og en praksisdel, men har ikke plikttjeneste. Alt over dette har plikttjeneste. Haha xD Du tar meg hver gang xD Jeg er ikke redd for plikttjeneste i seg selv. Men jeg tenker på utdanningen til sjøkaptein som jeg skal begynne på til høsten, som strekker seg over en god periode. Så jeg vil ikke smøre for tykt på Ellers hadde ikke plikttjenesten gjort så stort mye :!: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvorfor bli skipsoffiser sivilt når du kan bli det på sjøkrigsskolen og få en helt utrolig utvikling i tillegg? Sjøkrigsskoleutdannede blir nærmest daglig headhuntet til det sivile næringsliv, både som skipsoffiserer og i gode landkrabbejobber. SKSK veier UTROLIG mye mer enn en vanlig skipsoffiserutdanning, og du vil jo ikke nødvendigvis jobbe på båt hele livet. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvorfor bli skipsoffiser sivilt når du kan bli det på sjøkrigsskolen og få en helt utrolig utvikling i tillegg? Sjøkrigsskoleutdannede blir nærmest daglig headhuntet til det sivile næringsliv, både som skipsoffiserer og i gode landkrabbejobber. SKSK veier UTROLIG mye mer enn en vanlig skipsoffiserutdanning, og du vil jo ikke nødvendigvis jobbe på båt hele livet. Fordi det er 4års plikttjeneste, pluss at jeg tenker å ta pilotutdanning(sivilt) og kanskje F-16 Crew Chief For så å dra ut og se litt av verden på egenhånd. Men får nå se, blir kanskje matros i forsvaret. Det er jo noen år til, så har ikke helt bestemt meg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Crew Chief eller Crew Chief Assistant? For å bli Crew Chief må du gå befalsskole. Der er det plikttjeneste. Og hva har det å si at det er 4 års plikttjeneste når du har gått SKSK? Skal du først bli skipsoffiser, så pilot, innimellom dette ta førstegangstjenesten (er du gutt eller jente forresten?), og ikke jobbe noe? De 4 årene med plikttjeneste er da svært godt betalt. Edit: Ikke LKS, men SKSK Endret 21. januar 2009 av Herrbrun Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Crew Chief eller Crew Chief Assistant? For å bli Crew Chief må du gå befalsskole. Der er det plikttjeneste. Og hva har det å si at det er 4 års plikttjeneste når du har gått LKSK? Skal du først bli skipsoffiser, så pilot, innimellom dette ta førstegangstjenesten (er du gutt eller jente forresten?), og ikke jobbe noe? De 4 årene med plikttjeneste er da svært godt betalt. CCA Det er nå forskjell fra person til person, og det er jo en fin ting Jeg er jente, og kommer nok til å bli matros i forsvaret. Men hva som skjer etter det får tiden vise. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kommer til å bli matros? Skal du verve deg, men vil ikke gå SKSK fordi du får plikttjeneste? Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Kommer til å bli matros? Skal du verve deg, men vil ikke gå SKSK fordi du får plikttjeneste? Ok, begynner på nytt. Mine fremtidsplaner: 1. - T.I.P 2. - Maritime fag 3. - Enten gå rett på 2 år som matros lærling, eller ta ett år i forsvaret som annet. 4. - Etter utdannet matros, 2/3 år på Nautisk linje. - Utdannet Styrmann/kaptein. 5. - Etter litt fartstid(eller rett etter utdanning), begynne pilot utdanning. (Sivilt) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Synes du sa du skulle bli matros i forsvaret. En matros i forsvaret er en vervet soldat i sjøforsvaret. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Synes du sa du skulle bli matros i forsvaret. En matros i forsvaret er en vervet soldat i sjøforsvaret. Edit: Jeg sa "kanskje" Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er det noe utdannings krav for å bli CCA? Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Men når tjenesten er utført, blir jeg da korporal? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ikke helt av deg selv nei. Langt i fra alle våpensystemassistenter er korporaler. Du blir definitivt ikke korporal etter førstegangstjenesten. Faktisk er det stikk motsatt, du dimitterer som menig. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ikke helt av deg selv nei. Langt i fra alle våpensystemassistenter er korporaler. Du blir definitivt ikke korporal etter førstegangstjenesten. Faktisk er det stikk motsatt, du dimitterer som menig. Ok. Takker Så etter endt utdanning som CCA er jeg menig? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ja. Som alle andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå