dTd Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei! Har søkt en del rundt dvale emmnet men finner ikke noe særlig som kan hjelpe, er ingen her inne som vet om noe lurt for at dette skal fungere sikkelig? når jeg setter datamaskinen i dvale (hibernate) så setter den seg i dvale slik som i vista men vil ikke våkne igjen, pcn slår seg på men skjermen forblir svart. Noen tips? Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Gi oss litt mer info om hvordan du kjører pcen i dvale, hardware du har, ubuntuversjon etc. Hilsen en som har knota fælt med diverse suspend to disk og suspend to ram den siste tiden Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg har et liknende problem med min bærbare. Etter vekking fra dvale (suspend2disk) er den på og kjører, men skjerme kommer ikke på. For å få på skjermen må jeg bytte terminal "vekk" fra X og "tilbake" igjen. ctrl-alt-F1 og "tilbake" ctrl-alt-F7 eller ctrl-alt-F1 ettersom hvordan jeg startet X Lenke til kommentar
dTd Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Hardware pcn kjører jeg i dvale ved å trykke på hibernate i "slå av" menyen. Ubuntu versjonen jeg har er " Ubuntu 8.04- the Hardy Heron - released in April 2008." står det, lastet ned iso fila "ubuntu-8.04.1-desktop-i386" si i fra hva mer info jeg trenger å legge ut så kommer det hadde vært veldig kjekt å få i gang dvale da jeg bruker denne pcn primært som skole pc, og er litt kjipt å drive å slå den av og på mellom hver forelesning Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 STore spørsmålet er om hibernate i ubuntu bruker echo -n disk > /sys/power/state eller uswsusp eller noe annet moro. Det du kan teste er jo å skrive "sudo echo -n disk > /sys/power/state" og se hva som skjer. Test også det olefiver skriver. Dette veit jeg nok for lite om Jeg vil tro ubuntuforumet kan være en god start å begynne og leite. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 whoops, mente egentlig ikke hibernate men suspend x) når jeg trykker hibernate så får jeg svart skjerm litt og etterpå kan jeg logge meg på med passord igjen. det som skjedde når jeg tastet det du skrev fiskern, var permission denied, viss jeg derimot skrev sudo -s først og resten etterpå (noe jeg fant via google ) så får jeg no such device... og det olefiver skrev hjalp lite... prøvde å bare trykke vildt rundt på tastaturet, da sloknet brått caps (forøvring er både caps og num på) skjermen kom på men hverken tastaturet eller musepaden funka, den eksterne musa funka da... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Som noen var inne på, kan du prøve å bytte tty frem og tilbake og se om det hjelper. Jeg bytter tty før jeg går inn i suspend med 'chvt 6' et lite script jeg har laget, /etc/apci/sleep.sh som jeg så bruker for å gå inni suspen. I Ubuntu mener jeg at du kan slå på DOUBLE_CONSOLE_SWITCH=true i /etc/default/acpi for å oppnå det samme. Det er flere andre parametre i den filen som kan være verdt å ta en titt på. Å bytte tty var ikke nok på min maskin. Her måtte jeg ty til noen små parametre for kernel, legges til i /boot/grub/menu.lst på slutten av linjen som laster inn kernel: acpi_sleep=s3_bios,s3_mode Det er ikke sikkert du trenger begge, prøv én først, så evt. en kombinasjon. En annen ting som kan hjelpe er å oppdatere fglrx-driveren, hvis det er den du bruker. Uansett, det med blank skjerm etter suspend er ikke et helt uvanlig problem. Her en side på thinkwiki.org som beskriver noen av løsningene: http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with...ck_after_resume Vet du ikke har Thinkpad, men løsningene er ganske universielle. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 nå er jeg ganske noob i linux ennå, da jeg la det inn for 2 dager siden, så skjønte ikke helt hva du mente:p regner med at du tenkte på å sette de commandene i terminalen? skjedde ikke stort, jeg har ikke den ene folderen og på den med store bokstaver du har skrevet skjer det ingen ting. Men ja jeg er linux noob så er sikkert noe annet jeg ikke har skjønt vidre hjalp det lite å trykke ctr-alt-f1 og ctr-alt-f7 fortsatt sort skjerm... har ikke fått sjekket ut den linken ennå da jeg skal på skolen nå straks Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Håper du ikke trykket ned ctrl, slapp opp, trykket ned alt, slapp opp, trykket ned F1 Jeg burde ha spesifisert at du nok har X på tty 2, siden Ubuntu vel booter i runlevel 4. Så trykke ctrl-alt-F1 og så ctrl-alt-F2 ellers ta en titt på linken Zenit posta Lenke til kommentar
dTd Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 hehe nei trykket alle kanppene samtidig prøvde også ctrl-alt-f1 også ctrl-alt-f2 og det funka dårlig det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå