jaycutler Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Hei Har planer om å bygge meg ny pc til rundt 3000,- Eneste jeg ikke trenger i den nye pcn er harddisk og dvd brenner. De to tingene er det ikke lenge siden jeg kjøpte nytt. Har funnet meg noen komponenter, men lurer på om de kommer til å passe bra sammen? så jeg slipp å få noen problemer med bygging, og alt starter og er som det skal når jeg starter pcn for første gang. Delene pcn jeg har tenkt å bygge består av følgende: AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC4600 Gainward GeForce 8500 GT 256 MB SilentFX Corsair VX 450W Asus M3N-H/HDMI Chieftec Aegis CH-05SL-B-OP Er dette et bra oppsett? eller burde jeg bruke noen andre komponenter? Hele pcn kom 3144,- hos Amentio, så andre tips til oppsett bør ikke overskride denne summen med så alt for mye. Har også planer om å kjøpe Vista. Har lyst på Vista Ultimate, men har lest flere steder der man blir anbefalt Vista Home Premium el noe i den duren der. Er ikke Ultimate den beste a? Takker for tips og hjelp Edit: Glemte å si at pcn ikke skal brukes til heavy gaming. kun til hverdagsbruk og bittelitt spilling. så viktig at den er stille å. Endret 3. september 2008 av jaycutler Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hei Jaycutler! Her er noen forslag til endringer. Kingston PC6400 4 GB RAM Gigabyte GA-P35-DS3 Antec Three Hundred ATI Radeon 3650 Hvis jeg var deg ville jeg ha ventet til Core 2 Duo E5200 kommer ut. Den vil koste ca. 500 kroner, og vil sannsynligvis yte langt bedre enn Athlon-prossesoren du har valgt. Men det er isåfall alt eller ingenting. Hovedkortet jeg viser til er nemlig for Intel-prossesore, ikke AMD. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Er det lenge til Core 2 Duo E5200 kommer a? vet du noe om støynivået på skjermkortet du viser til? vil gjerne at pcn skal være så stille som mulig Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Nei, det burde ikke være særlig lenge til. Hardware gikk ut med en annonsering i går. Skjermkortet har et støynivå på 43 DB, som er bittelitt lavere enn 8500GT. Kabinettet er dessuten veldig stille. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Nei, det burde ikke være særlig lenge til. Hardware gikk ut med en annonsering i går. Skjermkortet har et støynivå på 43 DB, som er bittelitt lavere enn 8500GT. Kabinettet er dessuten veldig stille. oki, men det skal vell godt gjøres at den er stillere enn det vifteløse jeg har på min liste. Men så var jo ditt til gengjeld billigere da Sjekket prisen på prossesoren i usa og der ligger den på litt over 100$ et sted, så tipper den vil bli en god del dyrere i Norge, så havner vell nærmere 800-1000,- her til lands... Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Ingen flere innspill til komponeneter eller hvilket vista os jeg skal kjøpe? Da regner jeg med pcn er bra nok, med de små modifikasjoner som er gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå