Gå til innhold

Hva bør jeg oppdatere på maskinen min?

Anbefalte innlegg

Endelg er tiden kommet for å oppdatere maskinen, men jeg er litt usikker på hva jeg skal velge.

Dette er hva jeg har nå:

CPU Type AMD Athlon XP, 1533 MHz (5.75 x 267) 1800+

MSI K7T266 Pro2 (MS-6380 v2.0) (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)

System Memory 512 MB (Virtual Channel DDR SDRAM)

Video Adapter RADEON 9700 (128 MB)

Audio Adapter Creative Labs SB Live! Sound Card

Disk Drive ST380021A 2x (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)

Optical Drive PIONEER DVD-ROM DVD-106 (16x/40x DVD-ROM)

Optical Drive PLEXTOR CD-R PX-W4824A (48x/24x/48x CD-RW)

Så hva bør jeg oppdatere på maskinen min. Vil helst ikke overstige 3500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bedre lyd er helt klart noe du kan oppgradere, men ellers ser jo pc'n grei ut for de fleste bruksområder. Kansje en ny skjerm?

Er ikke soundblaster live ganske greit lydkort da? Har ett 2.1 system med høytalere og synes de gir ganske bra lyd....

Hvilke høytalere og hvilket lydkort bør jeg velge da...Er uteluykket å bruke 3500 for bedre lyd...

Skjermen min er helt ny så den holder jeg på vider...

Lenke til kommentar

Er ikke soundblaster live ganske greit lydkort da? Har ett 2.1 system med høytalere og synes de gir ganske bra lyd....

Hvilke høytalere og hvilket lydkort bør jeg velge da...Er uteluykket å bruke 3500 for bedre lyd...

Skjermen min er helt ny så den holder jeg på vider...

Hvis du er fornøyd med lyden er det ingen vits å bytte ut noe der nei. Du bør kansje tenke etter hva du ikke er fornøyd med før du velger å oppgradere. Er pc'n treg? bråker den? ser den stygg ut :wink: Ett nytt tower eller design ser jo pent ut og arbeidet utvikler kreativ tankegang :o

elers kan du jo brenne bort spenna på vin og kvinner :lol:

Lenke til kommentar

Den ser jo bra ut den PCen der, men du kan jo ev. vurdere å oppgradere CPU. Med DDR SDRAM 266MHz så kan du oppgradere opp til XP2600/266, men den er vanskelig å få tak i. En XP2400 koster nå 1178 på komplett.no. Den gamle CPU en selger du brukt på QXL eller hw.no for ca 400 kr.

Hvis du skal oppgradere til raskere CPU, må du bytte hovedkort og ev. minne..., og da blir det dyrt.

Lenke til kommentar
Er ikke mye som trengs å oppgraderes der nei.. hvis du vil oppgradere må du vel vite hva du ikke er fornøyd med? Med andre ord burde du vite selv hva du vil oppgradere :)

Ja selvfølgelig....Denne posten var ikke ment som at dere skal bestemme hva jeg skal oppgradere, men heller komme med forslag til hva jeg burde oppgradere ut i fra deres synspunkt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...