Gå til innhold

Kjøpe iphone med kontantkort?


k1ngkong

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt på å kjøpe en iphone med kontantkort,

men har hørt at det ikke går ann, og så har jeg lest noen steder at det går ann. Er litt forvirret. Har også sett at det kan gå ann å "hacke" mobilen på ett vis, men har absolutt ingen peiling på det.

Så spørsmålet er da om jeg kan kjøpe med kontantkort, viss ikke. Kommer iphone noen gang ut med kontantkort?

 

Takker for svar! :D

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har tenkt på å kjøpe en iphone med kontantkort,

men har hørt at det ikke går ann, og så har jeg lest noen steder at det går ann. Er litt forvirret. Har også sett at det kan gå ann å "hacke" mobilen på ett vis, men har absolutt ingen peiling på det.

Så spørsmålet er da om jeg kan kjøpe med kontantkort, viss ikke. Kommer iphone noen gang ut med kontantkort?

 

Takker for svar! :D

 

Jeg vet at det går ann å "hacke" iphone ja. det er helt mulig.

jeg er ikke sikker på om du får kjøpt den med kontantkort enda, men det vil sikkert bli utrolig dyrt.

Vil kanskje komme med tiden, men jeg aner ikke når.

Jeg hørte at den kom på nesten 15000kr med et telenor abonomang, og det var det billigste du kunne få den.

Men hvis du kjøper den i utlandet blir den billigere, er det mange som sier.

desverre har jeg ingen oversikt over priser =/ desverre.

Lenke til kommentar

Tror jegeg kjøper den i utlandet, så får jeg den for max 4000, så hacker jeg den og putter inn telenor kontantkortet. :)

 

Eller kan jeg vente til det kommer med kontantkort i norge, viss det gjør det, og så kan jeg kjøpe kontantkort, men det blir sikkert rådyrt det og. Telefonen i seg selv skal ikke koste mer enn 4100, men det vil vel variere fra hvor mange GB man kjøper.

Lenke til kommentar

Takk! Det var en fin artikkel,

men det står ikke når den kommer ut uten abonnement.

Orker ikke vente til 2010, hehe :p.

Da kjøper jeg heller en og kjøper meg ut av bindingen, og putter inn kontantkortet. Selvom det er litt dyrere.

 

Er tilfeldigvis ingen som vet/har hørt rykter om når den kommer ut? :p

Lenke til kommentar
desverre har jeg ingen oversikt over priser =/ desverre.

Hvis du ikke har noen oversikt, så bør du kanskje ikke uttale deg om det.

 

Hvis du bryter abonnementet og kjøper med iTalk Small kommer det på rundt 4100 for 8GB og 5100 for 16.

 

Å kjøpe fra utlandet lønner seg ikke. Jeg har enda ikke sett priser som er noe særlig lavere enn de norske. I tillegg kommer frakt, 25 % moms, og man mister 5 års reklamasjonsrett. Det er heller ingen hack for å låse opp 3G utgaven.

 

Kjøp i Norge.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Hva er dette for noe surring? Hva med å kjøpe iPhone hos NetCom med det billigste abb. Altså iTalk Small?

 

iPhone m/ iTalk Small: 1399,-

Bruddgebyr inkl. første påbegynte mnd: 399+2500,-

 

Sum: 4298,-

 

Etter at du har sagt opp abb, gjenoppretter du iPhonen i iTunes, og Apples server vil se at du ikke er bundet til NetCom lengre, og den vil være opplåst. Etter dette kan du bruke det kontantkortet du vil.

 

Så å betale 4000kr for en iPhone fra utlandet uten binding er bare tull. For betaler du altså 298kr ekstra, så får du 5års reklamasjonsrett her i Norge.

Lenke til kommentar

Riktig! Jeg har akkurat gjort det. Kjøpte 16B versjonen hos netcom og brøt abonnementet dagen etter. Telefon 2290 + Bruddgebyr 2400 +en månedsavgift 399 = 5089 kr.

 

Å kjøpe i utlandet er bare tull!

 

Regner med at den vil komme med Telenor om noen måneder, men tror neppe det blir noe billigere. Løp og kjøp. Er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer, er det ikke billigere å kjøpe iPhone med iTalk Large for så å si opp abonnementet?

 

Da koster telefonen 890 kroner, om bruddgebyret ligger på 2400 kroner og abonnement på 1099, vil ikke da samlet beløp komme på 4389 for en 16GB utgave?

 

Nei, fordi bruddgebyret ved iTalk Large er 3500 kroner.

Lenke til kommentar
Når jeg skal kjøpe mobilen fra netcom skal jeg vel ta valget å flytte mobilnummeret over til netcom, siden jeg skal bytte tilbake igjen uansett?

 

Hva mener du?

 

At du skal portere det nummeret du bruker nå til NetCom iTalk, når du kjøper iPhone? Ja det kan du gjøre. Men skal du si opp iTalk abb. etter kjøpet, så er det ikke vits å gjøre det.

 

Var det dette du mente?

Lenke til kommentar
Når jeg skal kjøpe mobilen fra netcom skal jeg vel ta valget å flytte mobilnummeret over til netcom, siden jeg skal bytte tilbake igjen uansett?

Kjøper telefon med nytt abonnement fra Netcom , og med et nytt telefon nummer.

Sier opp abonnementet, og nytt nummer blir borte, og telefonen blir åpen og klar for med andre simkort.

Så bruker du ditt gamle Telenor nummer og SIM-kort som du gjør i dag i den nye telenen. :)

 

:ohmy:

Lenke til kommentar

Hei! Ja det var dette jeg mente!

 

Nå tror jeg at jeg har fått med meg alt her.

Bestille iphone med italk small, si opp abonnementet, putte i sim kortet fra telenor ifra den gamle telefonen og den er klar for bruk med kontantkort og nummeret jeg hadde fra før?

 

En ting til:

Hva menes med at jeg må gjenoppretes i iTunes ? :$

 

Takker for alle svar jeg har fått i tråden. Veldig mye bra hjelp! :)

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...