Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ustadig ADSL oppkobling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei har adsl fra telenor - den kobler seg ned med ugjevne mellomrom. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre.

 

Har win ME på maskinen - og "kortet" er av USB varianten.

 

Vel, går linja ned eller mister du bare forbindelsen med Telenor ADSL?

Er det førstnevnte så er det problemer med linje, modem eller sentralutstyr.

Lenke til kommentar

Prøv å bytt modemet ditt....det samme skjer hos meg, men jeg har Tele2. Har prøvd ALT som ble foreslått av kundservice, i tillegg til å skifte ut alle kablene og til og med reinstallert Windows :x ! Vi kom frem til at det må vøre Zyxel-modemet som svikter av en eller annen grunn, så de skal sende meg ett nytt.

 

Jeg har også lest at Ad-Aware 6 i XP kan ødelegge tilkoblingen din :evil: . Det var en som skrev om det i forumet for noen dager siden, men jeg husker ikke hvem eller hvor....

 

Fredster

Lenke til kommentar
Har noen av dere i det hele tatt sjekket at under instillnger for adsl så står f.eks " Disconnect if idle after 30 min " elns ?

:D:woot:

 

Tviler vel på at den i mitt tilfelle står på mellom 10-45 sekunder.... man forslaget var bra det ! Hadde forøvrig en kamerat som er data-ingeniør innom, og også han fant ut at det mest sannsynlig er modmet. Uansett så er det verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar
spørr om diverse lamper på modemet men har ikke noe lampe med det navnet dsl? WAN lampe lyser konstant lnk lampe lyser og act blinker sånn nå og da -

 

Modemet er CELLpipe - Lucent

 

OK, hvis WAN lampa lyser konstant når det bryter så er det ikke linja mellom deg og sentralen som svikter.

Lenke til kommentar

Ok det er jo greit å vite at det ikke er linja - da må jeg vel lete etter feil på pc da? er det ME som er problemet eller at jeg bruker en sånn USB nettverksløsning! Noen som har noen formening om det vil løse seg med et "normalt" nettverkskort.

 

Eller andre lure forslag! Alt tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Hei har adsl fra telenor - den kobler seg ned med ugjevne mellomrom.  Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre.

 

Har win ME på maskinen - og "kortet" er av USB varianten.

 

Søstere mi hadde akuratt samme problem. Ho og har WinME. Kobla seg til stadighet av. Endra desse sekunda med inaktivitet, utan at det hjalp nevneverdig.

 

Det eg gjorde: Lagde ein eigen ekstern tilkobling, og tok vekk hake på alt som kunne gjere at den kobla av. No fungerer det bra. :)

 

Det som eg trur at var problemet: Trur at Telenor har blingsa litt med det oppkoblingsprogrammet og WinME. F.eks. at det kobler seg av ved for lite bruk av linja det tidsrommet du er påkobla. Dette var eit av valga ein kunne velgje når eg lagde eigen ekstern tilkobling. (hugsar ikkje heilt kva den heiter i farten...)

 

Veit ikkje om dette er til noko hjelp for deg, men eg håper du finn ei løysing på problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...