Gå til innhold

hovedkort med gode overklokkings muligheter

jealei

Anbefalte innlegg

hei, mitt hovedkort tok kvelden, og nå trenger jeg et nytt et, hadde et asus pb5 plus, som jeg synes fungerte utmerket til overklokking, nå har det død av en eller annen grunn, og nå trenger jeg en ny en, jeg finner ikke det hk på komplett lenger, og det er kanskje like greit siden nå har sikkert teknologien kommet enda lenger, siden jeg kjøpte det forrige, men jeg har ikke peil på hk, så dere for komme med foreslag, det asus kortet var et intel 775 atx kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva pris sikter du deg inn på ? Asus P5Q Deluxe P45 skal være et meget bra hovedkort som skal være god for blant annet overklokking, og om det blir i det dyreste laget så kan du velge modellen under som heter Asus P5Q PRO.

Asus P5Q PRO får du fra 906Kr, og Deluxe kortet får du fra 1200Kr i følge prisguiden.

Lenke til kommentar

Vel, om pris ikke er et problem så bør du sjekke ut hovedkort med X38/X48 chipset, da de overklokker greit og har best støtte for crossfire (LES: høyest båndbredde til skjermkortene). Kan varmt anbefale det jeg har i signaturen, da det overklokker ganske bra med 2-kjerne prosessor (540 FSB max).

Har sett 2 tester der greier 540FSB (Var ikke akkurat stabilt) akkurat som mitt eksemplar. Jeg antar du ikke trenger noe høyere FSB enn det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...