Boralis Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Tenkte vi her kunne diskutere litt om hva brukerne mener er fortrinnene til de forskjellige merkene kontra sine konkurenter. Tenker da på hva brukerne mener om menysystemer, hastighet,isoegenskaper, utvalg av optikk osv osv. Og til slutt la IKKE dette bli en fanboydiskusjon der "jeg har xxx og drfor er det best" blir det det får jeg mod til å stenge tråden umiddelbart. Endret 3. september 2008 av Snekker`n Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Kan jo starte med mine tanker: Canon: mange brukere (lett å få hjelp, stort bruktmarked, lettere å låne utstyr), godt utvalg av AF-optikk (spesielt 70-200 f/4L (m/u IS), 24mm f/1.4L og 35mm f/1.4L er fortrinn "ingen" andre har), kjapp AF til en billig penge, "billige" supertele-objektiver, "billig" fullformat (5D), god bildekvalitet på høye ISO-verdier Nikon: også mange brukere, mye bra konsumentoptikk, svært god top notch-optikk, skikkelig proffhus for under 10k, god bildekvalitet på høye ISO-verdier, gunstig plassering av hjul (personlig sak, men jeg synes denne og Pentax sin er de beste). Olympus: fantastisk god kitoptikk, jevnt over svært høy kvalitet på annen optikk, lite og kompakt, vridbar skjerm på E-3, klassens beste værtetning på kamera under 20k, leverer helt rå f/2.0-zoomoptikk Pentax/Samsung: svært brukerorientert og god ergonomi, mange finesser og tilpasningsmuligheter for entusiastene, god fastoptikk, bare værtettede kameraer, prisgunstige, gunstig plassering av hjul (litt bedre enn Nikon, personlig mening) Sigma: Foveon-sensor med sensasjonell fargegjengivelse på lave ISO-verdier, pixel-pixel-skarphet på ikke-interpolerte bilder (4.6MP) Sony: god ergonomi, mye for pengene, høy kvalitetsoptikk fra Carl Zeiss, innovative løsninger, outsider i markedet (på godt og vondt), vippbar skjerm på A350, et av de bestfungerende liveview-systemene på markedet Sikkert mer også, men det jeg kom på i farten :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå