Gå til innhold

Problemer med nextgentel bredbånd

Anbefalte innlegg

Fikk det nye bredbåndet mitt i dag 20Mbit fra nextgentel. Siden jeg bor et lite stykke fra dsl sentralen får jeg bare 12Mbit inn på Speedtouch boksen.

Det er greit men det er noe jeg ikke skjønner, jeg kan gå inn på http://10.0.0.1 og se at det er 12Mbit inn i huset og når jeg tester netter på Speedtest.net får jeg bare 5Mbit frem til datamaskinen min. Da bruker jeg kabel rett i boksen.

Søkt litt rundt på forumet her men har ikke finni noen med det samme problemet.

Jeg mister altså 7Mbit fra Speedtouch til pc'en og klarer ike å finne ut hvorfor.

Nettverkskortet mitt er oppdatert og klarer 100Mbit så der er det ikke noen feil.

Sliter også med ustabilt nett. På online spill holder pingen seg lav lenge og plutselig skyter den opp til 4-10k.

Snakka med NextGenTel og dem sier at det ikke er noe feil hos dem eller på speedtouchen min.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tptest.se er ganske nøyaktig.Hva får du der?

Du mister nok ikke de 7 Mbps mellom ruter og PC men på Internet når pakkene rutes mellom forskjellige linjer.

Båndbredden på 12 Mbps er er garantert mellom deg og NGT noe som ikke gir garanti for at du vil få 12 Mbps mot alle destinasjoner på Internet hvor NGT ikke leverer linjer.

Opp hastigheten er lavere enn ned hastigheten.Opp hastighet er den båndbredden andre kan få når de laster ned noe fra deg.

Hva mener du med ping fra 4-10k?Forsinkelse måles i millisekund og hvis det er 4-10 ms det er snakk om er det ikke så ille.

Test med en extended ping : ping serverIP -n antall feks ping hw.no -n 500 og sjekk om du plutselig får veldig høye forsinkelser.

Husk også at hvis du har andre programmer som bruker linjen samtidig som du spiller og ser på TV kan de gi høye forsinkelser og pakke kø i tillegg til konkuranse om tilgjengelig båndbredde.Dette gjelder spesielt FTP, Bitorrent og andre nedlastnings\fildelings programmer.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Får 5Mbit på Tptest.se

Får 31MS til hw.no

Men ser ut som at problemene har gitt jeg nå. selv om tv'en er på og andre bruker nettet er det stabilt og null lagg på meg nå.

Og før fikk ejg 4-10k MS mente jeg å skrive :p (my bad)

Takker for alle svar

Endret av divinegod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...