Gå til innhold

Amd gjennoppliver FX opp til 4,4 ghz ?

Osse

Anbefalte innlegg

For en gammel AMD fanatiker er det lill morsomme ting å lese rundt på nettet.

http://reviewage.co.uk/index.php/Latest-Ne...eld-Beater.html

Løser 45 nm problemene til phenom.........

Tomshardware forventer også FX tilbake

Likeså Hexus

høre rått ut med frekvenser opp mot 4,4 ghz, men skal amd gjenopplive FX så bør de virkelig være i stand til å matche intels topp line. FX ble vel begravet da c2d kom og FX ikke lengre var i stand til å være kongen på haugen.

Som den optimist jeg er tror jeg intel får "bænk" i 2009

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Vi vet at amd phenom ved 65nm ikke yter eller overklokker likt som intel sine cpu'er, men jeg husker intel påsto at amd tok "selvmord" ved å gå "ekte" quad på 65nm lenge før disse processorene var ute, noe de fikk rett i. Tolker det som at 45nm phenom vil bli noe helt annet enn 65nm phenom, da det ifølge intel skulle vært bedre for amd med "ekte" qaud på 45nm istedet for 65nm. 4,4 ghz høres litt mye ut, men blir veldig spennende å se. Jeg er også optimistisk for amd's 45nm.

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar

Ærlig talt blir jeg forbauset om de gjenoppliver FX på nåværende tidspunkt, FX skal være high end mot intel og burde konkurere mot high end til intel, ellers blir det flaut. Og 3.0 ghz duger neppe for det.

Men at FX blir gjenopplivet straks de er i posisjon til det, det tviler jeg ikke på..

Lenke til kommentar

Er vel håp kanksjeke, phenom 9950 BE kjører på 3,5 ghz med den nye sørbroen og 790GX chipset

The board's overall stability has improved significantly as we have been running this board with our 9950BE at 3.54GHz non-stop since Tuesday without a failure yet. We still have some additional testing to complete this weekend with a variety of office and multimedia applications, but so far this board is very solid in stock or overclocked conditions.

kilde anandtech

og det er vel en del fix og kanskje muliget for høyerer frekvenser med 45 nm, så kanksje en FX er under oppseiling, men har også lest at nehalm klokker noe "forferdelig"

Lenke til kommentar

Har prøvd sb750 og 9850 sammen. Pc var knapt bootbar på 3 ghz og var preget av en merkelig feil som oppstod når cpuen var overklokket fikk jeg blåskjerm hver halvtime ca, men kun når maskinen idlet. Selv etter flere timer gjennomført stresstesting med Overdrive eller 3dmark06 i loop. Denne feilen oppstod selv med multiplyer på 12,5 og ht på 201 mhz. men ikke på 200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...