Osse Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) For en gammel AMD fanatiker er det lill morsomme ting å lese rundt på nettet. http://reviewage.co.uk/index.php/Latest-Ne...eld-Beater.html Løser 45 nm problemene til phenom......... Tomshardware forventer også FX tilbake Likeså Hexus høre rått ut med frekvenser opp mot 4,4 ghz, men skal amd gjenopplive FX så bør de virkelig være i stand til å matche intels topp line. FX ble vel begravet da c2d kom og FX ikke lengre var i stand til å være kongen på haugen. Som den optimist jeg er tror jeg intel får "bænk" i 2009 Endret 3. september 2008 av Osse Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Vi vet at amd phenom ved 65nm ikke yter eller overklokker likt som intel sine cpu'er, men jeg husker intel påsto at amd tok "selvmord" ved å gå "ekte" quad på 65nm lenge før disse processorene var ute, noe de fikk rett i. Tolker det som at 45nm phenom vil bli noe helt annet enn 65nm phenom, da det ifølge intel skulle vært bedre for amd med "ekte" qaud på 45nm istedet for 65nm. 4,4 ghz høres litt mye ut, men blir veldig spennende å se. Jeg er også optimistisk for amd's 45nm. Endret 3. september 2008 av Slettet-ORYwP89mk3 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvis noe av dette stemmer blir det nok AMD på meg igjen Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Hvis noe av dette stemmer blir det nok AMD på meg igjen Ohh noes, 4.4 ghz høres litt mye ut.. 4 ghz @ 1.168 V WOOTZ! den chippen greier vell 5 GHZ! Overdriver, men hvis detta er normalt, klarer de 4.4 lett.. Endret 5. september 2008 av iLoVecF Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) FX navnet kommer ikke til å gjenoppstå (på dette tidspunkt ihvertfall), og cpuz screenshotten er gjenbruk fra hardspell artikkel. Dette er bare BS Endret 8. september 2008 av Uglegutt Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 FX navnet kommer ikke til å gjenoppstå (på dette tidspunkt ihvertfall), og cpuz screenshotten er gjenbruk fra hardspell artikkel. Dette er bare BS Den testen hardspell hadde av deneb på 2,3 og 3 ghz, var den også bare oppspinn? Den som var så positiv og greier. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 FX navnet kommer ikke til å gjenoppstå (på dette tidspunkt ihvertfall), og cpuz screenshotten er gjenbruk fra hardspell artikkel. Dette er bare BS Hvorfor har da AMD brukt Phenom FX "stickers" i sin markedsføring av bl.a. 790GX kortet? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Phenom fx kommer ifølge noen av amds nyeste slideshows oppstå i 2009, mens phenom x4 kommer til å kjøre 2,8 og 3 ghz. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Phenom fx kommer ifølge noen av amds nyeste slideshows oppstå i 2009, mens phenom x4 kommer til å kjøre 2,8 og 3 ghz. ja, jeg håper jeg tar feil. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Men hvor har du det ifra at de ikke kommer til å gjennopplive FX? Er rimelig merkelig at de bruker "Phenom FX" i markedsføringen om de ikke har planer om å lage en slik prosesor i nermeste fremtid. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ærlig talt blir jeg forbauset om de gjenoppliver FX på nåværende tidspunkt, FX skal være high end mot intel og burde konkurere mot high end til intel, ellers blir det flaut. Og 3.0 ghz duger neppe for det. Men at FX blir gjenopplivet straks de er i posisjon til det, det tviler jeg ikke på.. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 2,8 og 3 ghz er ikke fx. fx modellene er ikke kjent enda. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Er vel håp kanksjeke, phenom 9950 BE kjører på 3,5 ghz med den nye sørbroen og 790GX chipset The board's overall stability has improved significantly as we have been running this board with our 9950BE at 3.54GHz non-stop since Tuesday without a failure yet. We still have some additional testing to complete this weekend with a variety of office and multimedia applications, but so far this board is very solid in stock or overclocked conditions. kilde anandtech og det er vel en del fix og kanskje muliget for høyerer frekvenser med 45 nm, så kanksje en FX er under oppseiling, men har også lest at nehalm klokker noe "forferdelig" Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Har prøvd sb750 og 9850 sammen. Pc var knapt bootbar på 3 ghz og var preget av en merkelig feil som oppstod når cpuen var overklokket fikk jeg blåskjerm hver halvtime ca, men kun når maskinen idlet. Selv etter flere timer gjennomført stresstesting med Overdrive eller 3dmark06 i loop. Denne feilen oppstod selv med multiplyer på 12,5 og ht på 201 mhz. men ikke på 200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå