Svar Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Er på jakt etter ett kamera til min mor. Har blitt anbefalt IXUS 860 IS, men ser også på andre alternativer, men går litt surr i jungelen. Noen som har noen gode tips`? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Er på jakt etter ett kamera til min mor.Har blitt anbefalt IXUS 860 IS, men ser også på andre alternativer, men går litt surr i jungelen. Noen som har noen gode tips`? Ixus 860IS er ikke dårlig. Ville også vurdert varianter som Panasonic FX-33 (bedre optikk, men svakere på høy ISO) og Nikon S600/610 (omtrent tilsvarende 860IS, men litt svakere batteri). Casio Z200 og Z300 skal også være kurante kameraer... Hva jeg ville valgt er vanskelig å si - jeg tror FX-33 eller FX-35 ville vært sterke kandidater pga. optikken, men høy-ISO-egenskapene er ikke spesielt gode, og de egner seg nok best som supplement til DSLR. Ixus 860 og S600/610 har en klar fordel med norsk menyspråk, særlig dersom din mor ikke er så sterk i engelsk. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Denne er den billigste i prisguiden: http://www.pixmania.com/no/no/1345074/art/...p;CodePromo=oui Holder sikkert for 99 % av mødrene som kun tar bilder kun ved meget spesielle anledninger Lenke til kommentar
Svar Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Norsk meny er her ett must, ikke en option (glemte å nevne det inledningsvis) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Norsk meny er her ett must, ikke en option Du gjør ingenting feil med å velge Ixus 860IS da. Joda, det _finnes_ kameraer som tar bedre bilder, men en kombinasjon av bra design, bra bildekvalitet og relativt hyggelig pris gjør det til et kamera du ikke kan gå feil med... S610 er litt mer "tvilsom" i så måte, etter min mening er det litt større risiko for å bli misfornøyd... Lenke til kommentar
Svar Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Takk for svar. HAr sett på 80IS også, men det har jeg hørt delte meninger om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå