marw_the_big_headed_rhino Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Hei! Har akkurat fått en hyggelig oppgave fra en liten skole. Det det er snakk om, er å installere Office 2007 og Norton på rundt 40 Pc-er. Noen gode råd og tips til hvordan jeg skal gjøre det mest mulig lettvint, uten at jeg bruker en hel dag på dette? De har ikke domene, slik at utrulling ikke er mulig. Gode råd og tips, gjerne veiledninger hvis mulig, mottas med stor takknemlighet. Marw Endret 4. september 2008 av marw_the_big_headed_rhino Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Ingen som har noen forslag til hvordan få dette gjort kjapt? Ingen, absolutt ingen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvis alle arbeidstasjonene er lagt opp med samme administratorbruker og passord, så kan du i det minste skripte jobben. Da kan en vanlig bruker være logget på, så fyrer du løs med skriptjobben som ligger på et nettverkshare. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 hvis det er samme hardware kan du vel installere på en maskin for så å lage et image av denne som du ruller ut via nettverk? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) hvis du har SMS server kan du rulle ut Office 2007 ved hjelp av det. les mer her. (Hvis du ikke bruker SMS server eller WSUS vil jeg uansett anbefale deg å installere dette da det gjør ting mye enklere). edit: du kan også sjekke denne tråden som tar opp installasjon av Office 2007 ved hjelp av Group Policy. Endret 16. oktober 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 hvis du har SMS server kan du rulle ut Office 2007 ved hjelp av det. Får du brukt SMS i en arbeidsgruppe? Har bare vært borti bruk i domener. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 har aldri brukt SMS server så det er jeg usikker på. ta en titt på resultatene etter dette søket. ser ut som det skal gå. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 http://wpkg.org/ er en kul løsning, kjører unattended install først, som automatisk innstallerer wpkg. Denne drar så inn pakker som skal innstalleres etter hvert. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Tror jeg hadde kjørt ut begge via GPO på Computer Configuration. Ser for meg at det vil være raskest når du ikke kjenenr til et annet system fra før. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du kan filme installasjonen i wise, og bruke wise installation studio for å rulle den ut til de maskinene du vil. Key BenefitsBuild either a fully-functional .MSI or WiseScript installation with a few mouse clicks. The complexities of Windows Installer are simplified so you can easily build an installation without understanding the inner workings of Windows Installer. And WiseScript has been used in thousands of setup.exe installations with reliable results. Author installations that install to Windows desktops, servers, web or mobile devices. We integrate the latest technologies into our products, such as Microsoft Windows Vista, the Microsoft .NET Framework, 64-bit support, XML Web services, no-touch deployment and more. Reduce support costs and testing time by creating installations that enable applications to run in a virtualized state when used with Altiris Software Virtualization Solution. This dramatically decreases application conflicts and, in turn, reduces supports calls. http://www.symantec.com/business/wise-installation-studio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå