Gå til innhold

Kulturo: "The Dark Knight"-flopp i Japan


Slimda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er i grunnen enig med japanerene jeg. Synes TDK var en helt ordinær action film. TDK var så hypet at folk gikk bananas i sine reviews. At Heath Ledger døde gjorde også sitt til at kultstatusen til filmen var sikret lenge før den kom på kino.

I mine øyne ble top 250 listen på imdb en stor vits når denne havnet på første plass. Tidligere var listen korrekt og brukenes som referanse når man skulle finne gode filmer. Nå er det bevist at alt kan manipuleres og trikses med.

TDK, tidenes største hype!

Endret av b@rgen
Lenke til kommentar

Vil ikke si det er tidenes største hype...

Det er nok noe i det, men denne filmen kommer, i forhold til sin sjanger, med

en helt ny, mørkere, psykologisk stemning som virkelig inneholder mye mer skjult innhold enn en vanlig actionfilm/superheltfilm. Virkelig gode skuespillerprestasjoner gjør det ikke mindre dårlig.

 

Men er nok ikke så rart at Japanerne ikke liker det. Som sagt tidligere så har de en helt annen kultur

hvor fokuset kanskje rettes andre steder enn hos oss.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Er i grunnen enig med japanerene jeg. Synes TDK var en helt ordinær action film. TDK var så hypet at folk gikk bananas i sine reviews. At Heath Ledger døde gjorde også sitt til at kultstatusen til filmen var sikret lenge før den kom på kino.

I mine øyne ble top 250 listen på imdb en stor vits når denne havnet på første plass. Tidligere var listen korrekt og brukenes som referanse når man skulle finne gode filmer. Nå er det bevist at alt kan manipuleres og trikses med.

TDK, tidenes største hype!

 

Åja, tydeligvis må alle følge din smak og mening, noe annet ville jo ha vært helt uakseptabelt.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Er i grunnen enig med japanerene jeg. Synes TDK var en helt ordinær action film. TDK var så hypet at folk gikk bananas i sine reviews. At Heath Ledger døde gjorde også sitt til at kultstatusen til filmen var sikret lenge før den kom på kino.

I mine øyne ble top 250 listen på imdb en stor vits når denne havnet på første plass. Tidligere var listen korrekt og brukenes som referanse når man skulle finne gode filmer. Nå er det bevist at alt kan manipuleres og trikses med.

TDK, tidenes største hype!

 

Åja, tydeligvis må alle følge din smak og mening, noe annet ville jo ha vært helt uakseptabelt.

 

Jøss, trodde dette var et forum hvor man kunne poste sine meninger jeg.

Et forum hvor man kunne si hva man mener..jøss nesten som i et demokrati jo. Eller kanskje jeg har tatt feil, kanskje jeg ikke har lov å ha meninger og yttre dem, kanskje jeg ikke har rett til å si hva JEG mener, kanskje enkelt personer bør utrope seg selv som vokter og disse enhver mening jeg måtte finne på å yttre på et fritt forum..

 

Kjære Erasus. Hvis JEG mener noe så ville jeg vært passe teit og ikke så rent full av meg sjøl om jeg i min villfarelse trodde at absolutt alle burde ha den meningen. Neida, jeg velger å tro at alle på hw.no har sine egne meninger og oppfatninger av ting, og at de i demokratisk ånd velger å poste dem i et forum som hw.no hvor alle har rett til sin egen mening.

 

peace :)

Lenke til kommentar
Tidligere var listen korrekt

 

Hva legger du i det egentlig?

 

Hva JEG legger i det er at filmer som gudfaren og frihetens regn lenge knivet om første plassen. Disse to filmene har ligget på 1. og eller 2. plass i såpass mange år, for ikke å snakke om de utmerkede filmene som følger nedover listen. ja, JEG brukte den listen som en slags referanse for meg selv. Filmer en bør se før en går i penalet liksom. Med TDK er i MINE øyne ikke listen troverdig. Igjen, min mening

 

:)

Lenke til kommentar
Hva med Gotham Knight?

Den har jo animepreg over seg i aller høyeste grad (tatt utgangspunkt i generell amerikansk tegnefilmstandard) Hvordan ble denne mottatt?

 

Den har vel ikke blitt mottatt i det hele tatt, Gotham Knight er en rett på DVD film så de tallene er det vel egentlig ikke så mange som vet. Men jeg kan vel hende at den blir bedre mottatt, det er jo stort sett Japanske animatører som har laget den...

 

Edit:

 

det er jo akkruat det som er poenget. Har det skjedd 1 gang, så kan det fint skje igjen.

 

Så det du sier er at hvis TDK hadde listet seg oppover listen og brukt noen månder på å komme seg opp på en 3. plass så ville listen ha vært mer troverig?

 

Faktumet er vel at det er MANGE flere som er klar over imdb nå enn for si 5 år siden så filmer som The Godfather og Shawshank har måtte jobbe seg oppover listene etter som folk har sett dem. Hadde de kommet ut i dag så ville, de sikkert ha mottatt stemmene like fort som det TDK har, hadde listen da vært mindre troverdig???

Endret av Manx
Lenke til kommentar
det er jo akkruat det som er poenget. Har det skjedd 1 gang, så kan det fint skje igjen.

 

Men det er akkurat dette jeg finner utrolig merkelig. Hvorfor avgjør 1 films plassering hele listas troverdighet for deg?

 

At listen er en referanse for hva som er gode filmer er jeg selfølgelig helt enig i. (med noen unntak)

 

Men du skriver jo at lista har mistet all troverdighet.

 

Men at TDK er i skrivende stund på en 3. plass...det er underlig.

 

Egentlig er det ikke underlig i det hele tatt. Når en film store deler av filmpublikumet har hatt enorme forventinger til innfrir, så sier det seg selv at filmen vil høste inn veldig mange 9'ere og 10'ere på IMDB.

 

Og igjen, jeg og alle andre har en grunnlovsfestet rett til å yttre vår mening.

 

Hvorfor påpeker du dette åpenbare faktumet gang på gang?

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
det er jo akkruat det som er poenget. Har det skjedd 1 gang, så kan det fint skje igjen.

 

Men det er akkurat dette jeg finner utrolig merkelig. Hvorfor avgjør 1 films plassering hele listas troverdighet for deg?

 

At listen er en referanse for hva som er gode filmer er jeg selfølgelig helt enig i. (med noen unntak)

 

Men du skriver jo at lista har mistet all troverdighet.

 

Men at TDK er i skrivende stund på en 3. plass...det er underlig.

 

Egentlig er det ikke underlig i det hele tatt. Når en film store deler av filmpublikumet har hatt enorme forventinger til innfrir, så sier det seg selv at filmen vil høste inn veldig mange 9'ere og 10'ere på IMDB.

 

Og igjen, jeg og alle andre har en grunnlovsfestet rett til å yttre vår mening.

 

Hvorfor påpeker du dette åpenbare faktumet gang på gang?

 

 

At dere orker å kverrulere og babble om dette i det vide og det breie.

 

Folk må da få lov å mene noe og ytre det..jeeeeez

 

/carebear

Lenke til kommentar
det er jo akkruat det som er poenget. Har det skjedd 1 gang, så kan det fint skje igjen.

 

Men det er akkurat dette jeg finner utrolig merkelig. Hvorfor avgjør 1 films plassering hele listas troverdighet for deg?

 

At listen er en referanse for hva som er gode filmer er jeg selfølgelig helt enig i. (med noen unntak)

 

Men du skriver jo at lista har mistet all troverdighet.

 

Men at TDK er i skrivende stund på en 3. plass...det er underlig.

 

Egentlig er det ikke underlig i det hele tatt. Når en film store deler av filmpublikumet har hatt enorme forventinger til innfrir, så sier det seg selv at filmen vil høste inn veldig mange 9'ere og 10'ere på IMDB.

 

Og igjen, jeg og alle andre har en grunnlovsfestet rett til å yttre vår mening.

 

Hvorfor påpeker du dette åpenbare faktumet gang på gang?

 

 

At dere orker å kverrulere og babble om dette i det vide og det breie.

 

Folk må da få lov å mene noe og ytre det..jeeeeez

 

/carebear

 

 

Så du vil ha et diskusjons-forum, der ingen argumenterer mot dine meninger?

Det er ingen her som "nekter" deg å ytre en mening eller å mene noe, men du må regne med at det kommer mot-argumenter til påstandene dine.

 

Dette er tross alt et diskusjons-forum, og forøvrig er jeg enig med Baconsvor i denne saken.

Lenke til kommentar
Er i grunnen enig med japanerene jeg. Synes TDK var en helt ordinær action film. TDK var så hypet at folk gikk bananas i sine reviews. At Heath Ledger døde gjorde også sitt til at kultstatusen til filmen var sikret lenge før den kom på kino.

I mine øyne ble top 250 listen på imdb en stor vits når denne havnet på første plass. Tidligere var listen korrekt og brukenes som referanse når man skulle finne gode filmer. Nå er det bevist at alt kan manipuleres og trikses med.

TDK, tidenes største hype!

haha. tidenes største hype er vel å ta grådig i. Filmen leverte helt klart og Heath Ledger var til god hjelp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...