exmx Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Et bilde av hunden min som jeg tok for en stund siden. Zico er ca. 2 og en halv mnd gammel på bilde. Det orginale bilde er egentlig veldig stygt, men etter endel redigering i Photoshop syntes jeg det ble ganske fint. Litt uklart i øynene kanskje. Lastet opp begge versjonene så dere kan se før og etter redigeringen ISO: 100 Brennvidde: 79 mm Blender: F4.7 Lukketid: 1/60 sek Blits: Nei ..og den uredigerte versjonen: Kan også si at det er så og si umulig å få til et bra bilde av denne hunden. Står jo ikke i ro et sekund! Endret 3. september 2008 av exmx Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Tror kanskje du har brutt nærgrensen, eller frontfokusert. Du kan sette deg inn i hvordan fokus-systemet fungerer, står blant annet litt i kamera-bruksanvisningen som regel. Lenke til kommentar
exmx Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 tror ikke det er det. Står ganske langt vekke fra den. brennvidden er på jo på 79mm. Det som har skjedd her er at jeg ikke har greid å fokusere på øynene helt fordi hunden ikke greier å stå i ro i et sekund. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 tror ikke det er det. Står ganske langt vekke fra den. brennvidden er på jo på 79mm. Det som har skjedd her er at jeg ikke har greid å fokusere på øynene helt fordi hunden ikke greier å stå i ro i et sekund. Er du alene med hunden? Den er jo tross alt bare en valp, så det er vel ikke så rart at den tror du vil leike? I så fall, skaff deg en assistent som holder hunden - eller kamera. Jeg synes ellers bilder av dyr gjør seg bedre når de er tatt i (dyrets) øyehøyde. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Synes portrettet(?) virker veldig bra. Bra utsnitt og god kontakt med modellen. Mulig bildet hadde vært bedre hvis valpen satt pent slik at kroppen ikke vistes, men det er på langt nær så forstyrrende på den redigerte versjonen at det plager meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå