EinarEriksen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 MTU setter en grense på hvor mye du kan ringe i sitt fastprisabonnement. Les mer Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Kan de ikke sette noen regler for hvor ofte disse operatørene kan endre vilkårene sine? Folk bytter jo operatører oftere enn noen gang. Alt for mye rot om dagen spør du meg.. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Fikk mail om dette i går, skifta til Talkmore 10minutter etterpå Ingen grunn til å bruke MTU nå. De har en del trøbbel med samtaler, sms, mms, gprs, g3, osv. Den eneste grunnen til at jeg orket trøblet var den ubegrensete ringetiden. Nå er det ikke mer MTU for meg Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 hehe, blir bare dumt dette.. alle gjør slik som chess gjorde. Gjør alt nesten gratis for å få kunder og når de først har fått kundene, så endrer de spillereglene... Chess ble jo knallstore ettersom at de var først ute.. nei jeg holder meg til telenor, der vet jeg hva jeg får.. :| Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 vargaz: Vil heller være usikker på om jeg kanskje får crap, enn å vite at jeg får crap Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Får knapt noe i telefonregninger jeg, betaler kun samtaler fra 1700 til 0700. Ligger på rundt 150-250kr mnd.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg syns det var digg når jeg slapp å tenke på antall minutter jeg ringte. Jeg "misbrukte" dette ved at jeg ikke gadd å legge på telefonen når jeg sov. Ringer også noen hver gang jeg har tid Og ringer også tilbake til folk som ringer meg siden det var gratis. Lenke til kommentar
tranzformer Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 3000 ringeminutter er 50 timer. Jeg har et klart budskap til dere som klager over dette: KLIPP DEG OG SKAFF DEG EN JOBB. At MTU ikke har gitt beskjed om denne endringen til sine kunder er jo under all kritikk og burde aldri skjedd, men jeg har full forståelse for hvorfor de setter ny regulering. Når MTU satt opp 398 som fastpris, hvem hadde da trodd at noen luringer kom til å sitte i telefonen både 4000 og 5000 (kanskje mye mer også, jf svar fra MTU direktør) minutter i telefonen i måneden. Tydligvis var ikke dette med i kalkuleringene til MTU da de mest sannsynlig regnet med at folk hadde bedre ting å gjøre! Lenke til kommentar
Slalamoses Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 3000 ringeminutter er 50 timer. Jeg har et klart budskap til dere som klager over dette: KLIPP DEG OG SKAFF DEG EN JOBB. At MTU ikke har gitt beskjed om denne endringen til sine kunder er jo under all kritikk og burde aldri skjedd, men jeg har full forståelse for hvorfor de setter ny regulering. Når MTU satt opp 398 som fastpris, hvem hadde da trodd at noen luringer kom til å sitte i telefonen både 4000 og 5000 (kanskje mye mer også, jf svar fra MTU direktør) minutter i telefonen i måneden. Tydligvis var ikke dette med i kalkuleringene til MTU da de mest sannsynlig regnet med at folk hadde bedre ting å gjøre! Takk for at du kaller diverse selgere og selvstendige næringsdrivende for jobbløse og samtidig foreslår at de skal klippe seg. Har det falt deg inn at noen faktisk har en jobb hvor man ringer mer en 50 timer i måneden? Kan fortelle deg at jeg er en av dem, snakker om å provosere uten noe som helst grunnlag. At dette ikke var med i kalkulasjonen til MTU er meg totalt likegyldig, da de som mange andre går bort ifra tilbud som de i utgangspunktet sto 100% for og skrøt av. Samme skjedde med onecall og som tidligere nevnt chess. Få deg en jobb selv mann! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Takk for at du kaller diverse selgere og selvstendige næringsdrivende for jobbløse og samtidig foreslår at de skal klippe seg. Har det falt deg inn at noen faktisk har en jobb hvor man ringer mer en 50 timer i måneden? Kan fortelle deg at jeg er en av dem, snakker om å provosere uten noe som helst grunnlag. At dette ikke var med i kalkulasjonen til MTU er meg totalt likegyldig, da de som mange andre går bort ifra tilbud som de i utgangspunktet sto 100% for og skrøt av. Samme skjedde med onecall og som tidligere nevnt chess. Få deg en jobb selv mann! Jeg er enig i poenget ditt med at MTU burde tatt høyde for at folk ville ringe mer enn 50 timer. Derimot er poenget ditt om selgere og selvstendig næringsdrivende bare vrøvl, fordi dette er et abonnement for privatkunder. Sakset fra vilkårene deres: 2.5 Kommersiell virksomhet på private abonnement Det er ikke tillatt å bruke privatlinjer til kommersielle formål, eksempelvis servere, kommersiell taletrafikk eller annen virksomhet på linjen som er av kommersiell art. Som kommersiell virksomhet regnes også stiftelser og organisasjoner. Selgere og selvstendig næringsdrivende får holde seg til bedriftsabonnement med de vilkår og priser som gjelder for dem, og ikke ødelegge fastpristilbud for private. Lenke til kommentar
Slalamoses Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Takk for at du kaller diverse selgere og selvstendige næringsdrivende for jobbløse og samtidig foreslår at de skal klippe seg. Har det falt deg inn at noen faktisk har en jobb hvor man ringer mer en 50 timer i måneden? Kan fortelle deg at jeg er en av dem, snakker om å provosere uten noe som helst grunnlag. At dette ikke var med i kalkulasjonen til MTU er meg totalt likegyldig, da de som mange andre går bort ifra tilbud som de i utgangspunktet sto 100% for og skrøt av. Samme skjedde med onecall og som tidligere nevnt chess. Få deg en jobb selv mann! Jeg er enig i poenget ditt med at MTU burde tatt høyde for at folk ville ringe mer enn 50 timer. Derimot er poenget ditt om selgere og selvstendig næringsdrivende bare vrøvl, fordi dette er et abonnement for privatkunder. Sakset fra vilkårene deres: 2.5 Kommersiell virksomhet på private abonnement Det er ikke tillatt å bruke privatlinjer til kommersielle formål, eksempelvis servere, kommersiell taletrafikk eller annen virksomhet på linjen som er av kommersiell art. Som kommersiell virksomhet regnes også stiftelser og organisasjoner. Selgere og selvstendig næringsdrivende får holde seg til bedriftsabonnement med de vilkår og priser som gjelder for dem, og ikke ødelegge fastpristilbud for private. Hehe mest latterlige jeg har hørt på lenge, hvorfor få skatteulemper når man kan ha abbonoment på seg privat, de aller fleste enkeltmannsforetak har dette. Er du derimot ansatt i en større bedrift stiller saken seg anderledes. Men å nekte folk som driver sin egen butikk i å benytte seg av tilbud for privatmarkedet er helt absurd. Ser heller ikke sammenhengen i det å ødelegge for "private". Når det er sagt benytter jeg personelig bedrift proff samt fri bruk tale i telenor. Så dette engasjerer meg ikke mer enn at jeg er uenig i en manns uttalelse om hårklipp og diverse. Endret 3. september 2008 av Slalamoses Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hehe mest latterlige jeg har hørt på lenge, hvorfor få skatteulemper når man kan ha abbonoment på seg privat, de aller fleste enkeltmannsforetak har dette. Er du derimot ansatt i en større bedrift stiller saken seg anderledes. Men å nekte folk som driver sin egen butikk i å benytte seg av tilbud for privatmarkedet er helt absurd. Ser heller ikke sammenhengen i det å ødelegge for "private". Latterlig kan du gjerne mene at det er, men privatabonnement er ikke tiltenkt bedriftskunder uansett om det er enkeltmannsforetak eller større bedrifter. Slik er det bare! Lenke til kommentar
SyriX Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 For dere som ikke har orket å sjekke sidene til mtu.. MTU tilbyr samme fastpris avtale til bedrifter. Til samme pris.. Så de av bedriftene som bruker MTU har med all sannsynlighet bestilt bedrifts abonnement. Så å si at småbedrifter utnytter tilbud ment til privat markedet blir helt feil. http://www.mtu.no/category.php?categoryID=220 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ble nettet til MTU noen gang åpnet i Bergen? Jeg har enda ikke klart å finne nettet deres her ihvertfall. Jeg tror ingenting på at de ikke regnet med at folk kom til å ringe så mye som enkelte gjør. I så fall er de totalt inkompetente og uten antenner. Det har jo skjedd flere ganger tidligere. Jeg tror heller at de som så mange andre så sitt snitt til å kapre en haug med kunder for så å prøve å endre vilkår og bli lønnsomme eller solgt på sikt. Men uten en tjeneste som fungerer i det hele tatt for mange av kundene så går det ikke helt etter planen tror jeg. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Eta jeg har fått opplyst er høsten 2008. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg "misbrukte" dette ved at jeg ikke gadd å legge på telefonen når jeg sov. Og her har dere årsaken til at dette tilbudet måtte strammes inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg