Gå til innhold

Sensation Black 2009 - Trenger info!

Thensrud

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg og rundt 10 andre venner av meg har tenkt oss til Sensation Black i Amsterdam 2009.

Ingen av oss har vært der før, og vi trenger derfor litt hjelp/info fra noen som har peiling!

Det vi trenger hjelp/info om er:

- Hvor kjøpe billetter

- Hoteller eller lignende i nærheten av Amsterdam Arena?

- Forskjell og prisforskjell på vanlig billett og VIP billett

- Annen generell informasjon/tips som er nyttig å vite

Angående billetter og billettpriser har jeg sjekka litt rundt, og funnet 2 sider der jeg har mulighet til å faktisk kjøpe billetter per i dag. Vet ikke om dette kun er for å holde av billetter eller hva det er, ettersom jeg har lest på andre forums at billetter blir utsolgt 15 minutter etter salget starter, og at datoen mest sanynelig ikke enda har blitt bestemt, så virker det litt rart at sider selger billetter allerede.

Disse sidene er www.worldticketshop.com og www.ticketunlimited.com

Direkte linker til der man kjøper billett: TicketUnlimited og WorldTicketShop

Noe annet rart er at det er, så vidt jeg vet, 2 forskjellige billett typer til Sensation Black. Det er vanlig og VIP billett. På worldticketshop selger de som jeg kan se kun en type billett, som koster 99 euro. på ticketunlimited selger de vanlig og VIP, til 85 euro og 150 euro. Hvorfor er det forskjellige priser? Noen som har noe klar info om dette?

Har også hørt noe sånt som at Sensation Black og Sensation White er på samme tidspunkt, i samme arena, og at man bare kan gå fram og tilbake mellom dem, eller lignende. Noe info om dette?

Hadde vært veldig glad for noen skikkelige tilbakemeldinger fra noen som faktisk har peiling på dette, og som kanskje har vært der før. Jeg syntes alle sier forskjellige ting angående detta.

Vi planlegger forresten å kjøre biler gjennom europa (bruke russebilene). Er dette en bra/dårlig idé? Vi skjønner at fly blir billigere, men tenker det blir morro med en liten road trip gjennom europa :)

Takk på forhånd for skikkelige tilbakemeldinger! :cool:

Endret av Thensrud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datoen er vel ikke fastsatt, men det pleier å være 1. eller 2. helga i Juli. Jeg vet ikke om billettprisen har økt, men i 2007 kosta de 60 euro (480kr). De blir lagt for salg i mars. Og nei, White og Black er ikke samtidig. White pleier alltid være helga før Black.

Det kommer nok en informasjonstråd når det nærmer seg sommeren igjen, vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar

Takker for svar. Men 60 euro, mener du da for "vanlig" billett, og ikke "VIP"? Må vel holde øya mine oppe framover i tida da. Er litt ivrig på å finne ut av det med billetter og sånt rimelig fort, siden det er en del tusen andre som også kommer til å sloss om billettene :p

Lenke til kommentar

For det første. HOLD DEG LANGT UNNA de sidene du nevnte over der. De bare scammer deg av høyeste grad, og selger deg dyrere billetter.

Regular: 58€

VIP: 115€

Slik var det på BLACK i år. Siden du skal bestille fra er www.ticketonline.nl og billettene legges ut mars-april en gang tror jeg. BLACK har hatt til gode å være utsolgt de siste to årene, så du vil ikke ha problemer med å få billetter.

Er det noe mer du vil vite, send meg en PM.

Lenke til kommentar

Bare til notis blir det nok ikke BLACK til neste år...

Danceparty Sensaation has set foot on the ground worldwide over the past few years. Founder Duncan Stutterheim wants to concentrate on Sensation White from now on. The darker brother of the party, Sensation Black, will be discontinued.

Stutterheim can't see himself in the concept of Black, that took place in the Amsterdam Arena in July, anymore. "Back then we were all behind the project, but I definitely don't want to continue with the Black formula", he says in the latest edition of the music magazine Stream, this friday in stores.

Black was known for the darker music that was played, like hardstyle and hardcore. At White, dance lovers can listen to, among other genres, trance. In other countries, only the 'white' edition of Sensation was organised from the start.

Word has recently got out that Sensation White will be expanded from eigth to twenty one countries next year. In Poland, Hungary and Russia the party already took place. Next year the event will also be organised in Brazil, Argentina, Turkey and more.

Punchline is: No more BLACK.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Bumber tråden, da jeg er i samme situasjon som trådstarter. Dog er det Sensation White 09 jeg og kameratene mine hadde tenkt oss på.

Har et par spm. jeg håper å få svar på;

- Når legges bilettene ut? Er det sant at det selges ut på rundt 15-minutters tid, og er det noen limit på antall biletter man kan bestille? Hva ligger prisene på?

-Det skal visstnok lønne seg å kjøpe VIP biletter, er disse vanskeligere å få tak i?

-Noen som har erfaringer med hoteller i nærheten av arrangementet? Og vil det lønne seg å booke/reservere i god tid før bilettene legges ut? Eventuelt også flybiletter?

-Hadde også satt pris på all annen relevant info :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har lest litt på sensation.com nå, der det var en del relevant informasjon. Stusset litt over noe av den da.

At exactly 10.00 am CET the call center team at TicketOnline, with all people dressed in white, was ready to start the presale for Sensation 2008. From that moment on the call center was virtually under attack and phones rang non-stop until all tickets for the event, at the 5th of July in the Amsterdam ArenA, were gone. Just like previous years Sensation was sold out in no time.

Dette var lagt ut 27-06-2008, altså bare en snau uke før eventet. Er det ikke litt spesielt at de har "førsalg" så sent? Dette må være feil vel?

Sto også at prisene var 65EURO for vanlig og 125EURO for deluxe. Man kunne bestille 4 vanlige, eller kun 2 deluxe biletter per pers.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Bare til notis blir det nok ikke BLACK til neste år...

Danceparty Sensaation has set foot on the ground worldwide over the past few years. Founder Duncan Stutterheim wants to concentrate on Sensation White from now on. The darker brother of the party, Sensation Black, will be discontinued.

Stutterheim can't see himself in the concept of Black, that took place in the Amsterdam Arena in July, anymore. "Back then we were all behind the project, but I definitely don't want to continue with the Black formula", he says in the latest edition of the music magazine Stream, this friday in stores.

Black was known for the darker music that was played, like hardstyle and hardcore. At White, dance lovers can listen to, among other genres, trance. In other countries, only the 'white' edition of Sensation was organised from the start.

Word has recently got out that Sensation White will be expanded from eigth to twenty one countries next year. In Poland, Hungary and Russia the party already took place. Next year the event will also be organised in Brazil, Argentina, Turkey and more.

Punchline is: No more BLACK.

Noen oppdatering på dette? Skulle akkurat til å kjøpe meg billett fra ticketunlimited og skulle søke etter forskjell på plassene, så får jeg dette opp? Wtf? Noen updates?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...