Mister_joney Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Her er 3 nye. Har ikke postet på lenge, men det kommer mer etterhvert! Edit av moderator: lagt til "BK:" i emnetittel Endret 4. september 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Tøffe bilder, har absolutt mest sansen for bilde 1. I svart-hvitt versjonen tok det litt tid før jeg så skateren på grunn av den støyete bakgrunnen. Ellers forvirra det bordet i bakgrunnen meg litt med tanke på dybden i bildet (hopper han ned fra bordet?), men det bordet kan man jo ikke gjøre noe med nå. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Tøffe bilder, har absolutt mest sansen for bilde 1. I svart-hvitt versjonen tok det litt tid før jeg så skateren på grunn av den støyete bakgrunnen. Ellers forvirra det bordet i bakgrunnen meg litt med tanke på dybden i bildet (hopper han ned fra bordet?), men det bordet kan man jo ikke gjøre noe med nå. Han "sklir" på bordet, det er det som er hele trickset! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 "Sklir" faktisk. Kanskje greiste forklaring for noen som ikke driver eller har drevet med skating. Liker helt klart fargeversjonene best, men ingen formening om hvilke av de som er best. Både nose blunten og nose grinden ser lekende lett ut. Men jeg ville prøvd å gå nærmere motivet, for han kamuflerer seg inn med bakgrunnen. Såpass mye at det blir slitsomt å se på bildet... Keen på å begynne med litt skatefoto selv. Må bare finne noen skatere som er villige til å stille opp. Du klarer deg fint med SB-600 eller? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Han "sklir" på bordet, det er det som er hele trickset! Åja. Sorry, men dybden i bildet forvirra meg altså litt. Trodde han kom ut fra rampen. Sikkert bare meg. Endret 3. september 2008 av tendilenz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Selv likte jeg best nr.3. Ikke fullt så fan av å se kun ryggen til skatere. Eller kunne du godt ha prøvd ut en vinkel forfra på skrå når de sklir på bordet? Gode farger og fine kontraster. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Takk for mangen svar. "Sklir" faktisk. Kanskje greiste forklaring for noen som ikke driver eller har drevet med skating. Liker helt klart fargeversjonene best, men ingen formening om hvilke av de som er best. Både nose blunten og nose grinden ser lekende lett ut. Men jeg ville prøvd å gå nærmere motivet, for han kamuflerer seg inn med bakgrunnen. Såpass mye at det blir slitsomt å se på bildet... Keen på å begynne med litt skatefoto selv. Må bare finne noen skatere som er villige til å stille opp. Du klarer deg fint med SB-600 eller? Jeg har 2 SB-600, og det funker helt fint for meg:) Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg syns bildene har potensiale, men er (etter min mening) feil utført. Farger og belysning er godt, men brennvidde valget blir helt feil. Overbruken av fisheye (eller kraftig vidvinkel) er feilaktig overrepresentert i skateboard-, ski- og snowboardfoto. Det har en distanserende effekt, istedenfor å dra deg inn i bildet. Derfor ville jeg brukt noe over 50mm istedenfor. Bildet har også altfor mye skarpe detaljer, som gjør bildet rotete. Bruk blenderåpningen for å lede blikket. Den eneste situasjonen jeg kan tenke på der bruk av fisheye (eller vidvinkel) kan være fordelaktig, er i ski- og snowboardfoto for å demonstrere hvor store distansene er. Når det gjelder vinkel, syns jeg ikke den skrå vinkelen her er så spennende. Forfra eller bakfra er mye kulere på "slides" og "grinds" syns jeg. Men bakgrunnen er veldig mørk, så jeg ville lyst den opp. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Enig i at fisheye er feil her. Skal du bruke fisheye må du gjør det ordentlig, div nært på med ekstrem effekt. Blir litt snodig å bruke fisheye fra så langt hold da selve effekten har ca null effekt på skateren, og bare gjør at vi får masse distraherende elementer irundt. Mao, synes ikke jeg noe særlig om bildene. Brennvidden og perspektiv effekten må brukes mere bevisst for at det skal funke. Lenke til kommentar
emero Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 For en gangs skyld er jeg ikke helt enig med deg, cruel... Synes fisheyen gir en fin dynamikk i bildet, og skaper bevegelse. ...selv fra den avstanden. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Skater i det fjerne? Han blir dessverre spist opp av de støyende omgivelsene. Du gjorde dette bedre før, Mister Joney. Gleder meg til du finner tilbake til storformen! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Liker klare farger og ellers fint bildet, men som sagt forsvant skateren i alt. Hvor mye måtte du gi for vidvinkelobjektivet? Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Liker klare farger og ellers fint bildet, men som sagt forsvant skateren i alt. Hvor mye måtte du gi for vidvinkelobjektivet? Oi, mangen spørsmål her. Fisheyen kostet 4000 brukt. Ser det dere mener med at skateren blir blandet inn med bakrunner. Poster derforet nytt bilde, ikke tatt med fisheye. Hva tycks? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Minner om at tråder i bildekritikken skal i følge retningslinjene for bildekritikk være tydelig merket at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har forandret emnetittelen, men påse at dette ikke gjentar seg i fremtiden. Lenke til kommentar
stokes Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg er helt enig med at det blir for mye i bildet, eller rettere sagt at skateren forsvinner. Når det er sagt, så digger jeg "in environment" skate- og snowbilder, men da må det være godt komponert. Tricket og spot'en her skriker etter bedre komponering. Vil du ha med surroundings - så få med det som betyr noe. Vekk med nesten hele plata til venstre og tomrommet til høyre. Flytt deg mot høyre, gå nærmere og få den fete veggen som bakgrunn. Få perspektivet ned - du får med deg alt bak grunnet vidvinkel uansett. Du kunne forsøkt med en 50mm stående på god avstand til høyre i rommet, men det spørs jo hvor god plass det er der. Personlig ville jeg i denne situasjonen gått for fisheye-effekten fra froskeperspektivet. Da ville bordet blitt høyere og tricket mer ekstremt, spes krooks'en fortjener det . Sort/hvitt blir litt no-go for meg, da bildet byr på for mye kontraster og detaljer fra før. Det siste bildet du la inn liker jeg bedre - renere bakgrunn, god timing, fin feeling i trick og uttrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå