hazzard Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Har en liten DC hub oppe 24/7 jeg å dchub.mp3no.b0x.la:6500 Ikke mye folk, men håper på mere nå Lenke til kommentar
Keniforsen Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Jeg er glad for at så mange ser innom dette emne.... jo fler jo bedre server blir det.. Gleder meg til den står oppe hele tiden.. det blir gromt.. Jeg er selv OP der og håper det kan bli en super bra server... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg kommer ikke inn på "magnuska.myftp.org"...får bare connection timeout har mye å share Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hva trengs av hardware for å sette op en slik`en DC-server/hub da? forskjellen er? må jeg ha fet bandbredde? er det eget program man bruker eller hva? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 psst. avataren din, keniforsen Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Forresten: Hva anbefaler dere til minimum share ??Har 5 gig nå og føler det er litt lite 100-150gb.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hva trengs av hardware for å sette op en slik`en DC-server/hub da? Du trenger en pc med internett-tilkobling. forskjellen er? Forskjell på hva? Det heter hub, ikke server. må jeg ha fet bandbredde? Nei. Men båndbredden begrenser maksimum antall brukere. er det eget program man bruker eller hva? Eh. Ja. Et DC-Hub-program. Se sidene til Neo-Modus. Lenke til kommentar
Keniforsen Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Jeg kommer ikke inn på "magnuska.myftp.org"...får bare connection timeout har mye å share Konge at du har mye og share,,, du skjønner at servern er ikke oppe 24/7 enda.... han som har servern hjemme har ikke en dedicated servern enda.... Vi regner med at den er oppe om ikke så alt for lenge... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Nå er forresten min hub oppe(se sigg), uten problemer. Maks 400 users og 20Gb min share. Alle er velkommen, og søker etter Op om noen vil ha jobben så send meg en pm. Kan nok ikke garantere evig oppetid, men jobber med saken. Har hatt en liten pasue nå, men skal jobbe mer på linux maskinen. Nå er det en p3 500Mhz som er server, men det varer bare til fredag, så linux'en må være ferdig før det(*stress*) Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 [NOR]Vikings hub har nå vært oppe 24/7 siden november 2002. Dette er en helnorsk hub med rundt 150 brukere, de fleste norske! Se HubStats her Mer informasjon om maskinvare her Adressen er: vault.servebeer.com 25 GB minimum share limit Hubben kjører nå på NeoModus hub software og VB scripts. Merk at om du skal bruke denne softwaren, MÅ du installere NeoModus clienten på samme maskin pga .dll biblioteket. Alternativ hub software er Ptokax. Her trenger du LUA scrips: http://www.empiresdc.tk/ Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hvor mye båndbredde burde man ha for å ha en brukbar DC-hub? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Ikke noe særlig fantastisk båndbredde, men behovet stiger proporsjonalt med antall brukere. Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hvor mye båndbredde burde man ha for å ha en brukbar DC-hub? Beregn ca 2-5 kbps per bruker i oppfart, det som tar mest båndbredde er søk fra brukere i passive mode. Tiltak for å redusere belastingen på hubben: 1. ha tegnet alt+0160 i slutten på hub navn (vil se ut som mellomrom). Holder MoGlo ute av hubben. 2. Bli kvitt mlDonkey's: sub DataArival(curUser, curData) dim data if left(curData,7) = "$MyINFO" then data = lcase(curData) if (instr(data,"mldc")>0) or (instr(data,"mldonkey")>0) then curUser.Kick end if end if end sub Disse klientene gjør ikke annet enn å bruke hubbens båndbredde. 3. Blokker disse ip-ranges i brannmuren din: http://www.freewebz.com/coz/en/ipinfo.html Holder nok en søke bot ute av hubben ( de som deler 17.28 GB ) 4. Hold antall scripts på et minimum, ikke bruk trivia scripts og lignende. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 2. Bli kvitt mlDonkey's: sub DataArival(curUser, curData) dim data if left(curData,7) = "$MyINFO" then data = lcase(curData) if (instr(data,"mldc")>0) or (instr(data,"mldonkey")>0) then curUser.Kick end if end if end sub Disse klientene gjør ikke annet enn å bruke hubbens båndbredde. Hvilket script som kan brukes avhenger av hvilken hub-software som kjøres. Eksemplet ditt er vel VB-basert og kan brukes på NeoModus' Hub'er. (?) 3. Blokker disse ip-ranges i brannmuren din: http://www.freewebz.com/coz/en/ipinfo.html Holder nok en søke bot ute av hubben ( de som deler 17.28 GB ) Å holde søkebot'er ute av hub'en har en hensikt. Å prøve å holde anti-piracy-grupper og f.eks. RIAA ute av hub'en via et script blir for dumt. Har liten praktisk hensikt. Hvis disse ip-rangene skal sperres så blokker disse i firewallen, noe som er litt bedre. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 det viktigste jeg synes om en hub er at den ikke har noen slots/hub grense. Dvs at den kun har et "maks antall hubber" Uten det blir det meningsløst... min share på 25GB i starten, så øker du etterhvert. Lenke til kommentar
lolly Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 det viktigste jeg synes om en hub er at den ikke har noen slots/hub grense. Dvs at den kun har et "maks antall hubber" Uten det blir det meningsløst... Grunnen til at det slotgrense er jo for unngå at man laster ned i 0-10 kb fart. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Ny Politi DC Hub oppe. Bli tatt for piratkopiering her: politi-dc.no-ip.com Men jeg må da få ha 10 slots når jeg har 155Mbit linje da for svarte. Slots burde vært justert etter hastighet på linja. Rask linje, mange slots. 3 Slots gutter med 100+Mbit er for teit. Er ikke poenget at de skal share da? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Den beste norske hubben som finnes er jo Hw-hubbben hwhub.no-ip.com:1337 er 1,07TB delte filer og 17 users akkurat nå... Der sa du det var bedre når den ble startet opp da. men jeg råder alle til å gå inn der (med dc++ kan du jo ha så mange hubber du vil). Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg vil anbefalle 150gb Share limit.. litt mye for noobs, men da slipper man mange tomsinger også , som deler bare installerte spill etc Lenke til kommentar
fondus Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg vil anbefalle 150gb Share limit..litt mye for noobs, men da slipper man mange tomsinger også , som deler bare installerte spill etc Slutt å tull da. De fleste har ikke så mye diskplass en gang. jeg har 80GB disk. Bedre å legge inn script som kicker folk som deler .dll filer og lignende da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå