Nord-Skandinav Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Brukt Chrome i en time nå og må si jeg er mektig imponert. Way to go Google! Dessuten er den lynrask i Google sine egne apps. Kunne blitt enda bedre implementert dog, men regner med dette kommer senere. God støtte for webstandarder og, dette virker meget lovende. Bruker relativt lite minne også. Men som dere andre sier, skulle gjerne hatt adblock eller noe annet som kan blokkere flash, da dette bruker ganske mye CPU på min jobb-PC. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Unnskyld meg, mulig jeg husker feil. Men fikk ikke firefox 3.0 100/100 på acid2 når dere testen den ? Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg verderer sterkt på å pansjonere Opera 0.52 til fordel for Chrome. Det er jo så kjapt . eneste jeg savner litt er den linja på toppen av nettleseren som er i opera (Fil, verktøy...osv) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 En god del av addon'en jeg bruker i FF tok ikke Chrome i det hele tatt. Det funker dårlig. Rask nettleser ja, men konkurrent til FF ifht. funksjoner? Ikke endå. Chrome ser ut til å være nokså ideell for mininotebooks då. Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Har testet den ut litt, og ja den er rask! Det eneste jeg mener mangler, er støtte for google toolbar xD Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg verderer sterkt på å pansjonere Opera 0.52 til fordel for Chrome.Det er jo så kjapt . eneste jeg savner litt er den linja på toppen av nettleseren som er i opera (Fil, verktøy...osv) Tipper Opera 0.52 er på tide å gi opp ja! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 En viktig opplysning som få nevner er at dette er en nettleser bygd på Webkit, dvs samme renderingsmotoren som Safari og Konquerer. Et annet like viktig moment er hvorfor lager Google sin egen nettleser i stedet for å bruke disse ressursene til å forbedre Firefox og Opera. I og med at de bruker Webkit, deltar de nok der. 1. Som sikkert mange er klar over (men langt fra alle) betaler Google Firefox og Opera betydelige summer for søkefeltet i nettleseren. Standard søkemotor er Google. Trolig er betalingen delvis relatert til hvor mange som bruker Fx og Opera. Egen nettleser kan således bedre inntjeningen i Google. 2. Android trenger en nettleser og det er da fornuftig å ha denne både på desktop og mobil. Blant annet for enklere utvikling. 3. Google lever av kunnskap om våre surfevaner og kontroll og påvirkning av samme, balnt annet gjennom tilpasning av Google Ads. Egen nettleser vil kunne øke kunnskapen og også kontroll/påvirkning. En av trusselene (økonomisk) mot Google er f.eks at svært mange Adblocker Google Ads. Med egen nettlesere kan de kanskje unngå dette i noe større grad. Betviler ikke at Chrome kommer til å bli en bra nettleser, men personlig er jeg også litt betenkt. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) http://anandtech.com/showdoc.aspx?i=3398&p=4 Test av den... IE7 vinner de fleste testene på lasting av sider. Viktigere for min del hvordan den klarte seg i forhold til FF, kommer aldri til å bruke IE uansett hvor rask den er. Hehe, så sant som det er sagt Prøvd den et par timers tid nå, må si jeg er imponert så langt, men savner litt plugins fra FF, men det kommer nok. Holder fremdels på å venne meg til den minimalistiske stilen Edit: hehe, la akkurat merke til at på Chrome sin egen oppgavebehandling så står det nede i venstre hjørne: Statistikk for nerder ^^ Endret 3. september 2008 av Vaffel89 Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Edit: hehe, la akkurat merke til at på Chrome sin egen oppgavebehandling så står det nede i venstre hjørne: Statistikk for nerder ^^ Hehe! Halaerious! ^^, Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Herlig nettleser. Utrolig minimalistisk og stilrent, og utrolig rask. Tror dette blir veldig bra etter hvert! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Likte den veldig, men gikk ikke mer enn 2 minutter før jeg savnet AdBlock og mouse gestures alt for mye dessverre. Kan se for meg at slike ting vil bli implementert. Vises at det er beta da.. Har ikke testa nettleseren enda, men får nok gjøre det når jeg kommer hjem fra jobb. Dog så kan du sette opp gestures uansett selv om det ikke er støttet av nettleseren. Med dette programmet kan du bare knytte hurtigtastene til gestures, så da er det problemet løst :-) Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg verderer sterkt på å pansjonere Opera 0.52 til fordel for Chrome.Det er jo så kjapt . eneste jeg savner litt er den linja på toppen av nettleseren som er i opera (Fil, verktøy...osv) Tipper Opera 0.52 er på tide å gi opp ja! mente selvølgelig 9.52 Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Poster med Google Chrome - f%faen den er rask! helt sykt kjapt nettleser...Importerte alt fra firefox, fungerte med enngang, alle pluging!!! YEAH! Mener du med alle plugin? At pluginsa fra FF funka i Chrome eller? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Utrolig fin nettleser å bruke, men blir ikke helt komfortabel av en eller annen grunn likevel. Får se om den vokser på meg. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 La den inn i går og finner den veldig tilfredsstillende så langt Minimalistisk = mer plass til nettsiden, og jeg ser ikke bort fra at EEE'en snart kan få XP og Google Chrome istedet for Linux Trenger all den plassen man kan få på den snevre oppløsningen.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg misliker meget sterkt at google starter prosesser på datamaskinen min uten at jeg ber om det (google updater service) som rusler og går hele tiden, så dette programmet forsvant fort. jeg synes også at den var tregere enn opera, og den er i allefall ikke like minimalistisk som min opera er! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg bruker Chrome nå og jeg må innrømme at denne nettleseren er rask, men om den er raskere enn Firefox og Opera kan jeg ikke si. Men når alt kommer til alt skal det mye mere enn Chrome til for å skille meg fra Firefox! Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Er det ikke skremmende hvis vi bruker kun google varer? Mail(gmail), søkemotor(google), kart(googleearth) og nu nettleser(chrome). Da har de jo full oversikt om enhver person... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Da har jeg tatt Chrome i test og den er rimelig lekker. Først likte jeg fanesystemet og at menyene var borte. Disse trenger jeg ikke i daglig surfing og det var deilig å kunne finne dem under en hendig verktøy knapp fremfor en menylinje øverst. Videre er fanene plassert helt i toppen, slik at det er lite luft. Pen ramme på nettleseren. Men: Jeg savner plugins. Jeg vil kunne fjerne reklame slik jeg kan med firefox. Dette er kanskje hovedgrunnen for meg til å bruke firefox. Akkurat nå er det en utrolig slitsom flash fra Amentio øverst på siten her mens jeg skriver og den irriterer meg voldsomt at den får "danse" mens jeg skriver. Kanskje noe å tenke på, Google? Vi er allerede gode venner, så dette kan bare bli bedre og bedre Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Chrome imponerer stort med mange smarte, innovative og gjennomtenkte løsninger, og den ser utrolig pen ut med Aero. Liker spesielt de mange små og smarte løsningene som at fanene er uendelig høye når vinduet er maksimert. Til å være versjon 0.2 og første release lover det veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå