Gå til innhold

SIBA og Infocare: dyr og sjokkerende inkompetanse


CoolDuckie

Anbefalte innlegg

Litt ot:

Det at Siba sender den vidre til Infocare, som driter seg ut. Er vel ikke så uvanelig. Butikker orker som regel ikke å ta en kjapp titt på produktet de må behnadle en service på. Mye lettere å sende rett vidre. Men fortsatt slemt av Siba å la den ligge så lenge hos dem før de sender den videre. Men da har vel din kopis "Kåre" lært såpass at han ikke handler på Siba igjenn ?

Det at du kun brukte 3 min på recover, er jo greit det, men hvor lang tid brukte du på å pakke den opp ? titte litt på den ?. Ting tar fort tid, så det at Infocare har "flat pris" på hver påbegynte halvtime er jo ikke unormalt.

Men du skulle nok betalt for servicen av recovery, fått den tilbake, frem provosert feilen på nytt, rett ned på siba, reklamere på service, som da hadde sendt den inn til infocare, fått 800,- tilbake siden infocare dreit seg ut på første forsøk.

Regner med du selger pcn "din", tilbake til din venn "Kåre" for 800,- når han er tilbake fra US.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men fortsatt slemt av Siba å la den ligge så lenge hos dem før de sender den videre.

 

de lot den nok ikke ligge i 14 dager for å være slemme, og det kan godt være at den faktisk ble videresendt etter et par dager, men har ligget hos infocare uten å ha blitt innregistrert. har du servicenummeret på maskinen?

Lenke til kommentar
...Men da har vel din kopis "Kåre" lært såpass at han ikke handler på Siba igjenn ?

 

...

Regner med du selger pcn "din", tilbake til din venn "Kåre" for 800,- når han er tilbake fra US.

 

Hei,

 

"Kåre" har allerede fått tilbud om å få tilbake PC-en. Han kommer nok ikke til å handle på SIBA igjen.

 

CD

 

Men fortsatt slemt av Siba å la den ligge så lenge hos dem før de sender den videre.

 

de lot den nok ikke ligge i 14 dager for å være slemme, og det kan godt være at den faktisk ble videresendt etter et par dager, men har ligget hos infocare uten å ha blitt innregistrert. har du servicenummeret på maskinen?

 

Ja, har alt papirarbeid som ble sendt til kunde ihvertfall.

 

CD

Lenke til kommentar

Sitter selv på en kjempe erfaring med Infocare. Førstkommende fredag er det 4 uker siden de mottok en tv som jeg sendte inn på garantirep.

 

Ringte i går og lurte på staus: den står fortsatt i kø i påvente av tekniker :!:

 

Siste gangen jeg kjøper slike ting på nett. Hadde jeg kunnet levere den hos en lokal reperatør, hadde den vært reparert for minst 3 uker siden.

 

Beklager ot, men må få ut litt frustrasjon mot komiselsapet misinfocare.

Lenke til kommentar
1. Det spiller ingen rolle for Siba om garantien har gått ut, kunde har like fullt reklamasjon.

 

Her tar du og 99% av andre forbrukere feil.

Reklamaskjon får du hvis du har hatt problemer med et produkt iløpet av garantitiden.

Feks,kjøper du en HP-laptop har denne 1 års garanti.Har du service på den iløpet av første garantiår,vil reklamaskjonen bli lagt til,og gjelde som en ekstra "garanti" i et år til. :new_woot:

 

Lukter euronics av dette! Sannelig viser deres selgere kompetanse i faget sitt!

 

P.S

 

Hils advokaten din!

Lenke til kommentar
1. Det spiller ingen rolle for Siba om garantien har gått ut, kunde har like fullt reklamasjon.

 

Her tar du og 99% av andre forbrukere feil.

Reklamaskjon får du hvis du har hatt problemer med et produkt iløpet av garantitiden.

Feks,kjøper du en HP-laptop har denne 1 års garanti.Har du service på den iløpet av første garantiår,vil reklamaskjonen bli lagt til,og gjelde som en ekstra "garanti" i et år til. :new_woot:

 

Lukter euronics av dette! Sannelig viser deres selgere kompetanse i faget sitt!

 

P.S

 

Hils advokaten din!

 

Off-topic: Tja.. Har nesten verre erfaringa med elkjøp. Måtte krangla med dei i ca 1 måned for å få erstatning etter at dei øydela kabinettet mitt under transport. Oppskrapt og delvis knekt på sida. Einaste dei tilbød i byrjingo var sparkel o.l sidan eg ikkje kunne bevise dei hadde gjort det. I tillegg 2,5 måneder på å skifta ein dvd brennar :!:

 

Må helsa advokaten din frå meg og. Makan til feil opplæring skal du leita lenge etter.

 

on-topic: Veit ikkje kva "kåre" gjorde då han leverte inn pc-en. Men kostar det noko skal ein bli opplyst på førehand. Ofte må ein signera at ein godtek dette når ein leverer pc-en inn.

Lenke til kommentar
1. Det spiller ingen rolle for Siba om garantien har gått ut, kunde har like fullt reklamasjon.

 

Her tar du og 99% av andre forbrukere feil.

Reklamaskjon får du hvis du har hatt problemer med et produkt iløpet av garantitiden.

Hva i alle dager er det du klarer å lire ut av deg? Du kommer med en bastant påstand om at 99% av befolkningen tar feil (alle er eller blir i praksis forbrukere på ett eller annet tidspunkt). Gjør oss alle en tjeneste: ikke skriv noe som helst på webforum før du blir litt eldre.

 

Merkelig.Jeg har jobbet med service hos en av Norges største elektrokjeder i snart 3 år,og så sier dere til meg at jeg skal bli eldre etc.Voksent svart!

Når jeg sier 99% tar feil mener jeg at folk flest ser på det som en selvfølge at reklamaskjonen er gjeldende fra dag 1,og teller dette da som en egen garanti,noe mange får svi for etterosm dette ikke er tilfelle.

Tydeligvis dere som ikke kan leksa deres.Jeg har gått på kurs hos en av kjedens egen advokat,hvor denne påpeker viktigheten av forskjellene mellom garanti og reklamaskjon.

Men siden jeg tydeligvis ikke har peiling: Good luck til dere som forventer at en mobil dere ikke har hatt feil på iløpet av garanti-tiden blir dekket av reklamaskjonen!

Hva er poenget med å reklamere på en telefon som har garanti? Garanti gir rettigheter ut over hva reklamasjonen gir. Og det er ikke rart man ofte må krangle i butikken for å få det man har krav på, når sånne som deg tror de har juridisk kompetanse.

Lenke til kommentar
Merkelig.Jeg har jobbet med service hos en av Norges største elektrokjeder i snart 3 år,og så sier dere til meg at jeg skal bli eldre etc.Voksent svart!

Når jeg sier 99% tar feil mener jeg at folk flest ser på det som en selvfølge at reklamaskjonen er gjeldende fra dag 1,og teller dette da som en egen garanti,noe mange får svi for etterosm dette ikke er tilfelle.

Jeg håper virkelig ikke at arbeidsgiveren baserer seg på disse "kunnskapene" om Forbrukerkjøpsloven som du viser.

 

Tydeligvis dere som ikke kan leksa deres.Jeg har gått på kurs hos en av kjedens egen advokat,hvor denne påpeker viktigheten av forskjellene mellom garanti og reklamaskjon.

Men siden jeg tydeligvis ikke har peiling: Good luck til dere som forventer at en mobil dere ikke har hatt feil på iløpet av garanti-tiden blir dekket av reklamaskjonen!

Husker du merket du brukte som eksempel i den første posten din? Forsøk å ringe dem og si du vil snakke med reklamasjonsavdelingen for å spørre hvordan reklamasjon fungerer. Jeg kan gi deg en 100% garanti på at svaret du får blir et helt annet enn det du hevder denne advokaten forteller dere. Han glemte tydeligvis å nevne at det er en gigantisk forskjell på loven og kjedens egne prosesser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Infocare har alltid vært inkompetente. Jeg leverte også en pc inn til infocare for en stund siden. husker ikke hvor mye det kostet men det var ikke lite. Og de klarte ikke å finne feiler! Etter at onkelen min hadde fikla litt med pcen senere klarte han å fikse problemet ved å resette til bios defaults. Problemet var at pcen jobbet så ufattelig tregt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Infocare er skrekken. Aldri hørt om noen som har hatt en positiv opplevelse med de

av de jeg kjenner som har hatt maskin inn der.

Selv ble min mac sendt videre til de fra forhandler. Problemene var ikke løst

i det hele tatt selv om de mente det selv. Leverte den inn til ett

annet verksted etterpå som fikser problemet med en gang.

Lenke til kommentar

Har ikke noe godt å si om Infocare. Kjøpte for fire år siden en Fujitsu Siemens PC, og denne hadde problemer med 9800xt-skjermkortet (krasjet og/eller ble bare søppel på skjermen). Tok masse recovery/reinnstall, oppdatering av drivere/bios osv, uten forbedring. Sendte inn til infocare, de skiftet DVD-spiller(!), og mente den var i orden. Problemet fortsatte. Sendte inn PC en gang til, husker ikke hva de gjorde denne gangen, men problemet fortsatte likevel (selv om Infocare friskmeldte PCen). Til slutt tok skjermkortet helt kvelden. Sendte inn PC for tredje gang, skjermkort ble byttet til et x800, og NÅ fungerte PCen endelig som den skulle (over to år etter at jeg kjøpte den)...

Så, noen måneder før PC har blitt tre år tar PSU kvelden (viften stoppet luktet godt og svidd i stua ja...). Sendte inn PC for fjerde gang, for å få byttet PSU. Dette klarer de fint. Men, i tillegg til å bytte ut PSU klarer grautskallene å bytte ut x800-kortet med et 9800xt (for, som Infocare sa, det var jo dette jeg opprinnelig hadde betalt for). Når jeg så får tilbake PCen så er det samme problemet jeg opprinnelig hadde tilbake. Etter dette gadd jeg ikke engang sende PCen inn på nytt, men har lagt en forbannelse over Infocare, og kommer aldri til å kjøpe ferdig-pc igjen.

Lenke til kommentar
on-topic: Veit ikkje kva "kåre" gjorde då han leverte inn pc-en. Men kostar det noko skal ein bli opplyst på førehand. Ofte må ein signera at ein godtek dette når ein leverer pc-en inn.

Når han leverte inn PC-en måtte han skrive under på at dersom det ikke er finnes noen feil på produktet som dekkes av garanti eller reklamasjon så må kunde betale for undersøkelsen. Slik jeg forstår det så har det ikke vært noe problem med maskinen da recovery og oppdatering av skjermkortdriveren løste problemet. Med andre var det ingen mangler på produket.

 

Skjønner ikke hvorfor det da er nødvendig å drite ut InfoCare og Siba pga dette som egentlig er kundens eget ansvar. Det at kunden ikke har kompetanse er jo verken selger eller verksteds feil, og det er jo klart at ingen jobber gratis. Siba har faktisk tapt penger på dette da de 800 kronene går dirkete til InfoCare, mens Siba selv sitter igjen med en regning på ca 200 kroner for frakt frem og tilbake.

 

Man kan heller ikke kreve at selger foretar seg servicejobben i butikken. Selger står fritt til å velge om de ønsker å benytte seg av et verksted. Hadde Siba påtatt seg jobben med feilsøking så ville kunde uansett ha blitt fakturert av Siba for tiden de har brukt på maskinen. Altså er det likegyldig om maskinen ble sendt inn eller ikke når det kommer til spørsmålet om kostnad.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Merkelig.Jeg har jobbet med service hos en av Norges største elektrokjeder i snart 3 år,og så sier dere til meg at jeg skal bli eldre etc.Voksent svart!

Når jeg sier 99% tar feil mener jeg at folk flest ser på det som en selvfølge at reklamaskjonen er gjeldende fra dag 1,og teller dette da som en egen garanti,noe mange får svi for etterosm dette ikke er tilfelle.

Tydeligvis dere som ikke kan leksa deres.Jeg har gått på kurs hos en av kjedens egen advokat,hvor denne påpeker viktigheten av forskjellene mellom garanti og reklamaskjon.

Men siden jeg tydeligvis ikke har peiling: Good luck til dere som forventer at en mobil dere ikke har hatt feil på iløpet av garanti-tiden blir dekket av reklamaskjonen!

Gratulerer med å ha deltatt på verdens mest verdiløse kurs. Var emnet "Skurkeskolen 101"?

 

Dette ble så drøyt at jeg nærmest regner med at du skrev det på tøys kun for å lage en latterlig diskusjon..

Lenke til kommentar
Når han leverte inn PC-en måtte han skrive under på at dersom det ikke er finnes noen feil på produktet som dekkes av garanti eller reklamasjon så må kunde betale for undersøkelsen. Slik jeg forstår det så har det ikke vært noe problem med maskinen da recovery og oppdatering av skjermkortdriveren løste problemet. Med andre var det ingen mangler på produket.

 

Skjønner ikke hvorfor det da er nødvendig å drite ut InfoCare og Siba pga dette som egentlig er kundens eget ansvar.

 

Det du skriver er interessant. Kundens "out of the box" erfaring er en PC som krasjer konstant. SIBA og Infocare klarer altså ikke å gi han det tips at han bør oppdatere drivere, men sier bare at han skal kjøre "recovery", en prosedyre som bare reinstalleres driveren som skapte problemet. I tillegg hevdet SIBA/Infocare at PC ikke krasjet, men var stabil, noe som var sludder&vås.

 

Er ikke dette inkompetanse som rettferdiggjør utdriting så vet ikke jeg. Kunden burde vært tipset om at drivere burde oppdateres og Infocare burde oppdaget at PC var ustabil.

 

Jeg er dessuten i tvil om det du sier er korrekt mer grunnleggende. Hvis PC er ubrukelig "out of the box", er det da ikke selgers ansvar å ordne problemet for kunden?

 

CD

Lenke til kommentar

Dersom maskinen er splitter ny, og at det å kjøre recovery med reinstallsjon av medfølgende drivere fremprovoserer de samme feilene så er jeg enig i dette ikke er noe kunde skal belastes for. Jeg tar det da for gitt at ikke noen komponenter har blitt byttet ut av kunden selv.

 

Det som da er merkelig er hvordan InfoCare klarer å teste maskinen OK, når det i følge deg er en feil forårsaket av medfølgende recovery. Da kan det nærmest tenkes at InfoCare har plugget inn sin egen disk med et nyere image for å teste maskinen med. Da er det ikke rart de ikke finner noen feil. Det vil da allikevel være en feil for deg ettersom driveren som er på orginalrecoveryen er synderen.

 

Det er veldig vanskelig å si noe mer konkret i denne saken uten å ha den fulle loggen fra InfoCare.

 

Edit: Det skal sies at periodiske feil kan være vanskelig å oppdage, og at InfoCare derfor ikke oppdaget feilen under testen før utlevering.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite hva "Kåre" gav som feilbeskrivelse av maskinen da den ble levert inn til SIBA jeg. Tror det kanskje ligger litt forklaring på hvorfor sakens gang har eskalert til det nivået det gjorde. En god feilbeskrivelse er jo det teknikerne på INFOCARE har å forholde seg til i bunn og grunn? Correct me if I'm wrong :)

 

Om en driver-cd/dvd som følger med en "out of the box" maskin ikke er riktige ville jeg tatt kontakt med produsent av denne maskinen for å belyse de om problemet. Hvis de da er klar over at det ligger ukorrekte drivere på cd/dvd'en som fulgte med maskinen vil de også ha korrekte cd/dvd'er liggende klare til kunder som opplever problemer under installasjonen? (me not know for sure though, bare tenker logisk).

 

Videre vil jeg si at om maskinen virket bra etter reinstallasjon og oppdatering av drivere til de diverse komponentene så er det korrekt av kjøper å måtte betale for en slik service INFOCARE har utført på maskinen. Nå er jeg usikker på om SIBA butikker har en "pc-klinikk" eller liknende for feilsøking og småfiks på maskiner eller om ALT går direkte til INFOCARE?

Om de ikke har det er det ikke riktig å belaste SELGER på SIBA for å ikke ha sjekket maskinen før innsendelse til verksted, da feilsøking ofte er en langsom og møysommelig prosess få varehusselgere innehar. At mange her inne kan feilsøke og fikse slikt betyr ikke at det er sånn ute på markedet :)

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Dersom det skulle foreligge en mangel på recovery-delen til denne maskinen, så vil det også berøre fryktelig mange andre kunder. Derfor vil det nok være et kjent problem for produsenten (og sannsynligvis verksted). En telefon til produsent burde derfor være veldig oppklarende.

 

Oftest er det dog kunden selv som roter til programvaren, men det blir nærmest umulig for noen av oss her inne å kunne bevise da vi sitter på så lite fakta.

Lenke til kommentar

vi har hatt en data som har vert ute og kjørt en gang:

infocare ringte oss privat og sa at garantien hadde gått ut fordi den hadde bare 1 år men expert sa det var 2 år :S jaja (den diskusjonen endte greit :))

også fikk vi den igjen etter enda en reparasjon og da greide de ikke montere tastaturet skikkelig :s

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...