Gå til innhold

Nett spill. Tekstbasert funpic, hvordan lage?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det er en del spillere som har laget seg tekstbaserte mafia spill..

Og de bruker noe funpic greier. Det virker gratis, pga. så mange bruker det samme. Det kommer opp en del reklamering.

Men det jeg lurer på, er hvor/hvordan man lager et slikt spill, ganske enkelt og greit?

Har så sinnsykt lyst å administrere et tekstbart spill, hvor du har muligheten til så mye rart.

Hadde vært kjempekoselig med litt hjelp!

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Er det meningen at folk skal spille det og da? For da må det jo være mye bedre enn alle andre! Og hvordan skal du få det til, du som åpenbart ikke vet noe om dette?

Men, hvis du virkelig har lyst til å lære dette, så finst det nok mange kilder, og mange språk du kan lære deg.

Eller var du mest interessert i "CLICK HERE TO CREATE NORDIC MAFIA COPY"?

Og nei, der er ikke ganske så enkelt å lage et stor tekstbasert spill som f.eks. nordic mafia og alle de der.

Ikke for å virke negativ, men det finst utallige ganske like tråder som deg, der trådstarterene en etter en spør om hvordan de skal få dette til. Selvfølgelig mener de at de skal få det til. Helt til de skjønner hvor mye arbeid det er å lage det... :hmm:

Lenke til kommentar
Er det meningen at folk skal spille det og da? For da må det jo være mye bedre enn alle andre! Og hvordan skal du få det til, du som åpenbart ikke vet noe om dette?

Men, hvis du virkelig har lyst til å lære dette, så finst det nok mange kilder, og mange språk du kan lære deg.

Eller var du mest interessert i "CLICK HERE TO CREATE NORDIC MAFIA COPY"?

Og nei, der er ikke ganske så enkelt å lage et stor tekstbasert spill som f.eks. nordic mafia og alle de der.

Ikke for å virke negativ, men det finst utallige ganske like tråder som deg, der trådstarterene en etter en spør om hvordan de skal få dette til. Selvfølgelig mener de at de skal få det til. Helt til de skjønner hvor mye arbeid det er å lage det... :hmm:

Jeg er nok mer inn i den ''CLICK HERE TO CREATE NORDIC MAFIA COPY'' .. Ser det er veldig mange som bruker funpic greia, men får jo heller ikke til å laste opp noe der.

Beklager, men jeg er en nybegynner på slikt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva funpic er for noe, men har nå mange tusen timer med php / MySQL og annen scripting. Og har selv lekt litt med kode og tanker om hvordan jeg skulle eventuelt lage ett text basert "mmo".

Skulle du gå igang med en prosjekt som dette, er det 2 ting som bør være bunnsolid, å det er story og funksjon. Siden dette er mye database progamering, trenger dette å være godt gjennomført. Her snakker vi om alt fra hva som skal skrives inn i databasen, og hva som skal hentes fra databasen, skal det være relasjoner i databasen osv... Ingen har lyst å spille et spill som går tregt eller har store mangler. Bare små funksjoner kan ta veldig lang tid å ligge til om du gjorde feil (eller har endret mening om noe) da du først startet.

Googler du litt, er det allerede mange open source rammeverk for php / MySQL baserte browser spill, hvor du bare trenger å ligge til story å lage layout, bilder og slikt på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...