DementedAlbino Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nå som jeg er student igjen så blir det masse notater som blir skrevet for hånd. Jeg er ikke det minste flink til å holde orden, og ikke skriver jeg spesielt fint heller, så løsningen min er da å få notatene inn på pcen. Siden jeg skriver som en sau så ønsker jeg at min skrift blir konvertert til stander skrift. Dårlig forklart, men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Programmet må lære underveis slik at det lærer å kjenne igjen mine bokstaver og deretter klarer å kjenne igjen min skrift helt alene etter litt opplæring. I programmet må jeg også kunne velge ut deler som ikke skal bli tatt med, som tegninger i maskin, formler i fysikk osv. Notatene består i enkelte fag av både tegninger, formler og notater, og da må jeg kunne velge at kun deler skal "oversettes", mens resten skal scannes som det er. Er dette mulig å få til, eller stiller jeg for store krav her nå? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Du trenger kanskje ikke software, men har sett sånne penner som du skriver som vanlig med, og da lagres alt i tilleg på en minnebrikke i pennen. Tror nok det er dette du er ute etter. Fins forskjellige varianter, noen andre må komme med forslag da, prøvde å lete litt men ingen lykke. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Ja jeg fant en test av en slik penn her på hw.no. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=945403&hl= Slik du tenkte på framfor at jeg skal scanne hver enkelt ark? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Se derja, der har du den. Om ikke det er en genial løsning så vet ikke jeg. De notatene du allerede har, får andre svare for. Jeg har prøvd å lett etter program som tar inscannede ark og gjør dem om til fullverdige dokumenter til Word, men har ikke funnet noe enda(muligens noe til industrien, kom koster flere titalls tusen). Andre for svare for den delen. Endret 2. september 2008 av SvennAndre Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Evernote kan analysere bilder/scanner av dokumenter og gjøre dem søkbare, men ikke gjøre dem over til tekst, men kan jo være tilstrekkelig på et vis Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Mitt råd er å ta med PC og skrive notatene ned der. Lær deg touch-metoden (burde være obligatorisk for alle i våre dager). Da skriver du mye raskere og tydeligere enn med penn. Ta med papir og penn for tegninger ved siden av. Så legger du inn en fotnote på PC-en der du skal ha tegninger/formler og slikt som ikke lar seg skrive ned raskt og bruker samme fotnote på tegneblokka. Da går renskrivingen mye raskere også. Hvis det finnes tekniske hjelpemidler som kan skanne håndskrevne dokumenter (med en utydelig håndskrift) med tegninger og få dette digitalisert på en lite arbeidskrevende og brukandes måte, er det fantastisk. Jeg redd det i så fall ville ha kostet mye. Arkivverket bruker så vidt jeg vet ikke noe sånt, men skanner tekst som bilder. Penner som digitaliserer mens du skriver høres flott ut, men funker det i praksis? Alternativt til rådene du har fått; du kan leie en stenograf og en tegner ... Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hei! Kan dette være noe for deg? http://www.klikk.no/teknologi/data/article303159.ece Sjekk ut artikkelen. Gi gjerne tilbakemelding om erfaringer etter at du har valgt løsning, og tatt denne i bruk. Lykke til ihvertfall. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Mitt råd er å ta med PC og skrive notatene ned der. Lær deg touch-metoden (burde være obligatorisk for alle i våre dager). Da skriver du mye raskere og tydeligere enn med penn. Ta med papir og penn for tegninger ved siden av. Så legger du inn en fotnote på PC-en der du skal ha tegninger/formler og slikt som ikke lar seg skrive ned raskt og bruker samme fotnote på tegneblokka. Da går renskrivingen mye raskere også. Hvis det finnes tekniske hjelpemidler som kan skanne håndskrevne dokumenter (med en utydelig håndskrift) med tegninger og få dette digitalisert på en lite arbeidskrevende og brukandes måte, er det fantastisk. Jeg redd det i så fall ville ha kostet mye. Arkivverket bruker så vidt jeg vet ikke noe sånt, men skanner tekst som bilder. Penner som digitaliserer mens du skriver høres flott ut, men funker det i praksis? Alternativt til rådene du har fått; du kan leie en stenograf og en tegner ... Å bruke pc fungerer kanskje i ett av fagene jeg har nå. I mekanikk, matte og kjemi vil det å bruke pc til notater bare blir rot, og ta altfor langt tid. Her er det formler og regnestykker konstant, og heller minimalt med skriving. Og om en har prøvd å skrive inn formler og utregninger på pc før så vet en at dette tar lang tid. I følge hw.no så fungerer pennen som gjør det digitalt underveis meget bra, og er til nå det som frister mest. Ellers ble jeg tipset om det er en del "OCR" programmer som kan brukes til det jeg ønsker, samt en funksjon som alt ligger i office pakken. http://finereader.abbyy.com/ http://weblogs.asp.net/jgalloway/archive/2...02E002E00_.aspx Ble jo også linket til en digital notatblokk over her, så må ta den med i vurderingen også. Ulempen her er jo prisen som er mye høyere enn den digitale pennen hw.no har testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå