Gå til innhold

Nytt Tastatur. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nytt tastatur mitt gamle; Logitech NewTouch Compact Keyboard funker nesten ikkje lengre.

Eg vil ha eit likt, men dem selger ikkje dette lengre.

Det finnes eit likt tilsvarende, http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=5&s=pl dette er trådløst. Og vil de ha noe å si på spilling? og vil kan det komme problem vis eg reiser på LAN og noen andre har likt tastatur?

Eller finnes det andre "tråd" tastatur som er "bøyde" på midten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft har et delt med tråd, men det ser ikke ut til at de har tenkt å lansere det her i landet (sett det i Sverige og Danmark). :( Ellers er det dårlig utvalg, MS har jo noen eldre modeller da..

Her er info på svensk:

http://www.microsoft.com/catalog/display.a...11373&x=24&y=12

Får du tak i et dansk tastatur er det så og si identisk med norsk (æ og ø har byttet plass), men det er ikke noe problem å fikse.

Lenke til kommentar

Som sagt tror jeg ikke det tastaturet eksisterer på norsk, det er trolig dansk. Skriver du touche har det ingenting å si, men ser du på tastene er det forvirrende, det står "Æ" på Å-tasten og omvendt. Tror ikke det er noe problem å åpne tastaturet og bytte om på tastene hvis det er irriterende.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har tatt i et engelsk tastatur, det er vel en del forskjeller med en del tegn (pga færre bokstaver), et svensk ligger trolig nærmere norske tastatur, men vet ikke akkurat hvordan de er lagt opp. Dansk vet jeg fordi jeg kjøpte et dansk tastatur selv en gang i tiden.

Lenke til kommentar

skulle jeg hatt trådløst ville valget falt på Logitech sitt Comfort, det koster rundt 700-800kr. Men da kommer problemet opp med batteri, og "sikker" tilkobling. Slik at det ikke kobler seg opp til andre sine pc`r på lan og slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du Aasgaard merker du i spill at du har trådløst tastatur?

Eller er det så lite at det ikke har noe å si?

Det blir noe annet med trådløst tastatur enn trådløs mus, et tastatur trenger ikke å scanne etter bevegelse x000 ganger i sekundet, det sender beskjed når en knapp trykkes. Bruker trådløst tastatur til alle typer spill, ingen merkbare forsinkelser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker ett Dell Performance keyboard (Keyboard Model: AT102W). Har ikke hatt så digg keyboard siden det gamle IBM tastaturet mitt.

Det er ikke delt, og ikke trådløst. Men derimot har det en mikroswitch per tast, og er ment for å vare endel år med "profesjonellt" bruk. Dvs. 8t+ om dagen.

Det er ikke samme keyboard som leveres med Dell's "vanlige" maskiner, men leveres sammen med hi-end servere, og kan dessuten bestilles seperat.

Dette er ett keyboard jeg _virkelig_ kan anbefale. Det slår alle membran-baserte keyboards langt ned i støvlene!

Har sørget for å legge meg opp ett lite lager med dem for fremtiden. Har fire av dem... =) Hver gang jeg har skiftet arbeidsgiver har jeg tatt med mitt eget private keyboard, samt at jeg har en på "arbeidsstasjonen" (gamingbox1) og server hjemme. Ett ligger i hylla i tilfelle tilfelle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...