2bb1 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Hei, tenkte jeg skulle kjøpe meg et Wacom tegnebrett. Hvorfor? Vet ikke. Fikk lyst å tegne litt digitalt. Tenkte å kjøpe fra USA/England da det koster halve prisen der (av norsk pris). Hva med dette: http://cgi.ebay.com/NEW-Wacom-Bamboo-Table...1QQcmdZViewItem Er det en god og nøyaktig tablet? Endret 4. september 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ikke glem toll og moms når du kjøper fra USA da. Da er det ikke sikkert det er like billig noe mer. Alt fra Wacom er bra. Og siden du ikke har brukt det før er nok Bamboo linjen bra å starte med. Liker du det bør du oppgradere til Intous linjen. AKIRA Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Okei Har sjekket priser i Norge, og de ligger fra ca. 1000 kr inkl. frakt (fant ingen som hadde på lager i farten heller). Fra USA blir det $69+$21 = $90 = 470 NOK ca Inkl. toll/moms blir det da 470*1,25 = ca. 600kr. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nei, husk at moms er 25%, altså x1,25, og toll skal regnes ut først, som er 10,7%. så det blir 90$ x 25% x 10,7% Det skal regnes med frakt. Men du kan gjøre som meg når jeg bestilte bowlingkule til 3000 fra Sverige. Be shoppen skrive at det er gave og skrive gratulerer med dagen inni Lovlig? Nja Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Ååå, er toll på 10,7% altså? Så da blir det 470 NOK * 1,25 *1,107 = ca. 700 NOK. Men er dette tegnebrettet _nøyaktig_ og bra? Er veldig kresen selv om jeg har 0 erfaring med tegnebrett fra før, og vet at jeg ikke blir fornøyd om den ikke er nøyaktig. Edit: Bruksområde er grafisk tegning. I Photoshop f.eks. Endret 2. september 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Er ikke toll på elektronikk fra utlandet, bare moms på 25% På klær er det 10.6% toll i tilegg til moms på 25% Endret 2. september 2008 av Famen Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Ja, var det jeg trodde Men jeg er på ingen måte sikker. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Uansett på "gaver" så slipper du vel moms også? Jeg gjorde det fra Sverige iallefall :D Og, det er 10,7, ikke 10,6 på klær, (bowlingkuler også merka jeg) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Joda, om du får vedkommende til å skrive gift på pakken er det jo greit. Å sette ned verdien er jo også noe som kan gjøres. Men dette er veien å gå altså? Gleder meg faktisk til å tegne. Tilbake til barnehagetidene, hehehe. Endret 2. september 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ja, slipper moms hvis det blir sendt som gave Så du kan jo høre med selger om han kan skrive GIFT på pakken, også legge ved et Happy Birthday kort inni , men om det er lovlig er en annen sak... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Ser ut som jeg kjøper fra Amentio (750 kr). Men er A6 for lite? Eller er det størrelse nok til å utføre nøyaktig arbeid?? (A6 = 1/4 A4-ark). Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Uansett på "gaver" så slipper du vel moms også? Jeg gjorde det fra Sverige iallefall :D Og, det er 10,7, ikke 10,6 på klær, (bowlingkuler også merka jeg) Sorry ot: Men hva het den butikken du bestillte kula fra? var det en nettbutikk? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Jeg SKULLE bestille fra buddiesproshop. Du er ikke tilfeldigvis Morten Brox, eller noen av den gjengen? Ojoj, leste feil. Jeg besilte "900 Global - The Break", eneste plassen i norden... teamtuba.se Regner med du har hørt om Thomas Leandersson. Han er en av eierne Endret 4. september 2008 av Seruka Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ser ut som jeg kjøper fra Amentio (750 kr). Men er A6 for lite? Eller er det størrelse nok til å utføre nøyaktig arbeid?? (A6 = 1/4 A4-ark). Her er det viktig at man ikke tenker papir. Ett wacom A4 brett er faktisk på størrelse med ett A3 ark pga kanten rundt osv. Større brett betyr også store armbevegelser (slitasje og skader). Jeg har enda ikke etter 10 år i bransjen truffet noen som utnytter ett A4 brett til det fulle. De fleste kjøper A5 brett (som jeg har selv). For deg å begynne med er A6 helt fint! Som jeg sa tidligere...er dette noe du gjør mye og liker så oppgraderer du til Intous brett. Da bør du gå for A5. AKIRA Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Okey Ja det kommer først til å bli en helga-hobby. Håper bare jeg klarer å komme overns med Photoshop. Finnes det en plass med tutorials til bruk av tegnebrett og hvordan jeg burde sette opp pennen? Altså hvilke funksjoner som er mest brukt, og derfør bør konfigureres til en av knappene på pennen? Endret 4. september 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå