guran1942 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Står helt fast. Er ganske ny på linux men ikke innstilt på å gi opp enda. Har en fjernstyrt server med en masse disker, Ubuntu 8.04 server. Har satt opp reboot/auto innloging osv. Det eneste jeg ikke får til er å få harddiskene mountet automatisk ved restart. Har lest man fstab og man mount, det er et eller annet jeg overser. Antagelig en liten ting som ., mellomrom eller noe. Skulle gjerne sett en linje fra fstab med en lettfattelig forklaring mounting av harddisk basert på uiid(eller var det uuid) med ext3 filsystem og leseskriverettigheter for alle, ingen bruker restriksjoner, mountpoint eksempel /media/disk. Tror som sagt at det er en liten ting jeg overser. Kan også hende at det er noe helt annet jeg har glemt/ikke kjenner til Håper jeg finner en løsning snart, kjedelig å måtte mount 6 disker manuelt hvergang det er strømstans. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Legg ut fstaben din du, så kan vi peke på hva som er feil, istedet for å omskrive hele fstab dokumentasjonen i håp om at vi finner hva du har oversett En liten ting som lett kan oversees er at mappen du mounter til må eksistere, den blir ikke opprettet av mount/fstab. Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 kva du skal med auto innlogging? ls -l /dev/disk/by-uuid/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå