sdfno Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Heisann. Jeg vurderer å kjøpe meg en ny harddisk. Har allerede 2 fra før på en IDE-kabel. Den nye harddisken må da ta i bruk samme IDE-kabel som CD-brenneren. Jeg mener å ha hørt at dette ikke er en gunstig kombinasjon. Er det noen som kan bekrefte(da gjerne med en begrunnelse)/avbekrefte dette? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
runeakse Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har opplevd noe lignende selv.. men kan ikke si noe spesielt hvorfor.. Men har opplevd at systemet vil/kan kræsje, at eventuelt cd stasjon ikke fungere på den måten osv... Lenke til kommentar
morphler Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 dette skal generelt sett ikke være noe problem, men da av andre grunner enn at du har de to komponentene på samme ide-kabel Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Heisann. Jeg vurderer å kjøpe meg en ny harddisk. Har allerede 2 fra før på en IDE-kabel. Den nye harddisken må da ta i bruk samme IDE-kabel som CD-brenneren. Jeg mener å ha hørt at dette ikke er en gunstig kombinasjon. Er det noen som kan bekrefte(da gjerne med en begrunnelse)/avbekrefte dette? Takk på forhånd. Hadde en cd-brenner og en HDD på samme kabel i den forige pc'en min, ble bare dritt. Leste senere et sted at dette oppsettet fremmet buffer underrun-feilen, og at man derfor IKKE burde ha de på samme kabel. Om d er sant vet jeg ikke. Vel å merke hadde brenneren i den gamle dataen min IKKE burnproof el. lignende teknologi for å unngå buffer underrun. - Caliber Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Problemet kan være hvis du for eksempel har en harddisk som støtter ATA100 og en CD ROM som kun støtter ATA66. Da vil hastigheten bli satt til ATA66. Kan og være et problem hvis du skal brenne fra harddisken som sitter på samme kabelen som brenneren er tilkoblet. Edit: Rettet en liten feil. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Å brenne fra og til noe som ligger på samme kabelen er ikke ideelt, men det er ikke verre enn å sette ned hastigheten på brenninga litt. Finn ut hvilken HDD du kommer til å brenne minst fra, og hiv den sammen med brenneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå