Colb Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei Jeg meldte meg nettop inn i sats (3 dager siden 2. sep-08) og øsker å heve kontrakten, ettersom jeg i ettertid fant ett bedre tilbud fra ett annet treningsennter. Der skrev jeg under på en kontrakt for ett års medlemskap. er det noen lover jeg kan bruke for å bryte medlemskapet å få igjen pengene jeg brukte på innmeldingen? Takk for alle svar Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg aner ikke hvordan den kontrakten du skrev under ser ut, eller om SATS har skrevet noe om dette i det hele tatt, men det finnes generelle regler innen angrerett. Når gjelder loven? Loven gjelder bare ved salg til forbrukere. Forbrukere er i loven definert som fysiske personer (ikke selskaper, organisasjoner eller lignende) som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Loven gjelder både salg av varer og tjenester. En tjeneste er når noen skal gjøre noe for en annen, for eksempel gjøre blikkenslagerarbeid på taket. Loven gjelder ikke ved butikksalg. Loven gjelder når avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. Med fjernsalg menes tilfeller hvor forberedelse og inngåelse av avtale utelukkende skjer ved bruk av fjernkommunikasjon forutsatt at selgeren tilbyr eller oppfordrer til inngåelse av avtaler på denne måten. Typiske eksempler på fjernavtaler er avtaler inngått over internett, postordre eller telefonsalg. Salg utenfor fast utsalgssted vil omfatte dørsalg, salg på messer, salg på gaten, salg på ”home parties”, salg på utflukter arrangert av selgeren mv. Det er en rekke unntak hvor loven likevel ikke gjelder. Noen av de viktigste unntakene er: * Når den summen kjøperen skal betale, inkludert frakt og omkostninger, er under kr. 300,- * Salg fra automater og lignende * Visse typer av auksjonssalg * Tilfeller hvor selgeren eller tjenesteyteren oppsøker kjøperen på dennes anmodning, for eksempel hvor kjøperen har bedt selgeren komme hjem til ham for å gi et tilbud etter en besiktigelse av stedet hvor en vare eller tjeneste skal brukes * Avtaler om finansielle tjenester som inngås på annen måte enn ved telefonsalg eller avtaler om investeringstjenester * Avtaler om salg eller oppføring av fast eiendom eller adkomstdokumenter til leierett i bolig. Mer utdypende... http://www.paragrafen.no/?id=143 http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Dette er vel fast utsalgssted? Kjøpt er nok desverre kjøpt. Du kan jo spørre sats selv, kanskje de har noen form for prisgaranti? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Dette er vel fast utsalgssted? Kjøpt er nok desverre kjøpt. Du kan jo spørre sats selv, kanskje de har noen form for prisgaranti? Spørs, de er ofte ute i byene og selger der, så hvor han har kjøpt vil jo avgjøre angrettens berettigelse eller ikke. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Da har han fått med et angrerettsskjema, og kan fylle ut dette for så å levere til sats. Noe sier med imidlertid at han har kjøpt dette medlemsskapet over disk. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Leste gjennom hele kontrakten som jeg nok også burde gjort før jeg postet her. viste seg at jeg har 14 dagers angrerett takk for nyttige svar. håper denn tråden også er til hjelp for andre Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Lønner seg å lese gjennom ting før man underskriver eller på en annen måte godtar en avtale. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Leste gjennom hele kontrakten som jeg nok også burde gjort før jeg postet her. viste seg at jeg har 14 dagers angrerett takk for nyttige svar. håper denn tråden også er til hjelp for andre Men for at denne tråden skal være til maks hjelp for andre så er det greit å vite om du oppsøke et treningssenter og tegnet kontrakt der eller om det f.eks var ved en stand på et kjøpesenter el. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 i dette tilfellet var det SATS i trondheim var på selve senteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå