Huginn Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Hei! Fikk min Canon EX 430II blits i posten i går kveld, og er storfornøyd så langt. Nå har jeg hørt noen rykter om at softboks er å få tak i til denne blitsen. Er det noe hold i dette, og hvor kan jeg få tak i det i tilfelle? Har forsøkt å søke. Kabelen jeg ser etter, er en man kobler på blits-inngangen til kamera og så i blitsen, så den kan håndholdes. Aner ikke hva en slik heter. Finnes en slik til EX 430 II, og eventuelt hvor fåes den tak i? Veldig takknemlig for alle svar! Endret 2. september 2008 av mrhenrik Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Canon har en kabel og den virker med alle blitsene til Canon og EOS kameraene. Virker sikkert med andre blitzer også. Det finnes mange softbokser som passer. Jeg ikke så vel bevandret i det; men Lumiquest skal være greit. Tom Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 <3 Tusen takk! Hadde hørt ca 3,000 for begge så 1,000 er en positiv overraskelse. Får lete litt i prisguiden, ellers bestilles de to! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Man finner mange fine softbokser på e-bay, som vil koste deg ca en 50 lapp inkl frakt. Kjøpte en wail-tail copi på e-bay og er strålende fornøyd med denne. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 <3 Tusen takk! Hadde hørt ca 3,000 for begge så 1,000 er en positiv overraskelse. Får lete litt i prisguiden, ellers bestilles de to! Jo større softbox, jo mer behaglig lys. Men siden du skal ha blitzen på kabel bør den ikke være særlig større enn 30x30cm. Vet jeg har sett en slik, men husker ikke hva den heter. Denne er jo ok, men litt stor om du skal holde både den og kamera. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Størrelsen på softboxen gjør ingenting, når den skal brukes, blir det nok på stativ. Når jeg skriver det kom jeg til å tenke på.. det går vel kanskje ikke ann å feste blitsen til et stativ med "stativadapteret" som fulgte med når man har den på kabel? Tittet litt på den nå, og det går jo ikke. Da må man vel ha et spesialstativ, eller et spesialadapter? Det jeg egentlig er ute etter, er en måte å gjøre om blitsen min til et lite portabelt fotostudio (vekt er ingen hindring så lenge jeg ikke trenger bilen for å flytte det 100m). Snublet over dette tilbudet på FotoVideo, kunne det vært noe? Klikket meg videre til et lys-stativ fra den siden, er det noe som behøves eller holder det med et vanlig kamerastativ? Ble masse spørsmål det her. Takk for forslaget bjornage, men det meste jeg fant på ebay var mini-softbokser, har litt lyst på noe større. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 OC-E3 kabelen til Canon har slide/skrue feste på undersiden av blitsdelen. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Fotopia.no har softboks og trådløse blits avfyrere. De har softboks til hotshoe som fungerer bra. De har også stativ der, 2 meter til 399,- + mjukboksen til 599,- så ender man opp med tusenlappen, og softboksen der er 50x50 så da begynner det å blir brukbar str på den også. Og forresten hvis du ikke trenger ttl styring osv kan du kjøpe trådløs radiosender (også fra fotopia.no til 499,-), denne har jeg og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 http://www.fotopia.no/produkt.asp?p=19227&c2=&c= http://www.fotopia.no/produkt.asp?p=19305&c2=&c= http://www.fotopia.no/produkt.asp?p=18938&c2=&c= Noe sånt, tenkte du på? Det så ganske bra ut, og ikke så dårlig pris heller. Hva annet trenger jeg da? Et adapter eller feste kanskje, til stativet? Takk for tipsene! Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ikke langt unna! Jeg tenkte ikke på den softboksen, men de har tydeligvis byttet ut den jeg kjøpte med den du viste til. Tror ikke du skal trenge noe mer, ettersom det er hull i bunn av softboksen (regner jeg med) som passer rett på toppen av stativet. Men send de en mail eller ring, for å være sikker. Eneste som er litt kjipt med å bruke den radiosenderen med den softboksen jeg har er at da blir blitsen+radiosenderen for høy til å gå rett inn i hullet bak på softboksen. Så jeg ordnet meg en Hama flash bracket (google it...) og byttet ut det delen som er skrudd fast i både softboksen og holderen til blitsen, da ble selve softboksen flyttet noen cm opp... Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Endelig fant jeg ut hva den lille softboxen heter, det er LiteDome: http://www.av-hardware.no/index.php?main_p...cPath=28_183_36 Den er mye mindre enn Tristar-boxen, som kan bli litt for stor til å holde på frihånd. Har sett mange jorunalister med LiteDome og blitz på kabel, passer veldig godt når man skal ut å gjøre et lite portrettintervju på egenhånd. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Den kabelen får du for 300kr på ebay Lenke til kommentar
Torvastabu Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Eller viss du har lyst til å bruke litt penger http://www.japanphoto.no/product/blits-til...edlite-transm-/ Da får du blitsen trådløs, og kan ha den lengre fra kamera på et stativ, å eventulet i senere tid utvide med flere blitser:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå