Chirpy Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Driver å ser på ny datamaskin og lurer på om jeg trenger 4 gb ram til mitt bruk. Og hvor bra skjermkort jeg trenger? Jeg bruker pcen til surfing, multimedia, fotoredigering i hovedsak. Bruker pcen mye, og gjør gjerne en del på den samtidlig. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 RAM koster så og si ingen ting (DDR2 iallefall), jeg kjøpte data for 1-2 uker siden, med 4gb RAM, hvorfor ikke? Jeg trenger det sikker ikke, men man vet jo aldri Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Hva er forskjell på minne og RAM ? Endret 2. september 2008 av Rematusen Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Rematusen: Det er det samme RAM står for Random Acess Memory eller noe. Endret 2. september 2008 av Kjetil Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Vet at rammen er billig, men skal kjøp meg ny laptop, og hvis den skal støtte 4 gb ram må jeg vel ha 64 bit prosessor og windows. Derfor blir det en del dyrere Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 ja... Hvis du har murlighet vil jeg tro at det er like greit med 3. Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Noen som har formening om det er stor merkbar forskjell i hastigheten til mitt bruk, med tanke på 3 gb minne og 4 gb minne? Har jeg forstått det rett at en ikke kan oppgradere de med 3 gb ram som regel, fordi at ikke windowsversjon og prosessor støtter 4 gb ram på de? Lenke til kommentar
w4zz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Forskjellen mellom 3 og 4 GB ram er ikke stor. Win XP 32bit kjøre minne helt opp til 3.25GB vil du utnytte 4GB ram fullstendig må du opp på Win XP 64bit (eller annet OS som er 64bit). Min mening er at det du bør gjøre for å få best ytelse for pengene og for å være litt forberedt fremtidig ville jeg kjøpt 4GB som sagt over at ikke koster stort. Når det gjelder OS ville jeg kjørt 32bits XP hvis det er det du bruker fordi XP 32bit er mye raskere i seg selv enn 64bit. Bruker 64bit på jobben selv nå nettopp for å utnytte alle 4GB av minnet. Men jeg må ærlig innrømme at maskin min hjemme med mindre CPU og 4GB minne er raskere. Merker dette godt. XP 64 bit er bare Win Server 2003 med xp layout og applikasjoner. Lite utviklet for daglig brukere, men at det er stabilt som fjell skal sies. Ang, skjermkort så ville jeg godt for noe externt skjermkort som nvidia eller ATI, ikke intels interne skjermkort som stjeler fra systeminnet ditt. (Ved externt mener jeg adskilt fra hovedkort, ikke externt fra laptopen ) Håper dette hjelper deg noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå