Gå til innhold

Trenger jeg 4 gb ram til mitt bruk?

Chirpy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har formening om det er stor merkbar forskjell i hastigheten til mitt bruk, med tanke på 3 gb minne og 4 gb minne?

Har jeg forstått det rett at en ikke kan oppgradere de med 3 gb ram som regel, fordi at ikke windowsversjon og prosessor støtter 4 gb ram på de?

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 3 og 4 GB ram er ikke stor.

Win XP 32bit kjøre minne helt opp til 3.25GB vil du utnytte 4GB ram fullstendig må du opp på Win XP 64bit (eller annet OS som er 64bit).

Min mening er at det du bør gjøre for å få best ytelse for pengene og for å være litt forberedt fremtidig ville jeg kjøpt 4GB som sagt over at ikke koster stort. Når det gjelder OS ville jeg kjørt 32bits XP hvis det er det du bruker fordi XP 32bit er mye raskere i seg selv enn 64bit. Bruker 64bit på jobben selv nå nettopp for å utnytte alle 4GB av minnet. Men jeg må ærlig innrømme at maskin min hjemme med mindre CPU og 4GB minne er raskere. Merker dette godt. XP 64 bit er bare Win Server 2003 med xp layout og applikasjoner. Lite utviklet for daglig brukere, men at det er stabilt som fjell skal sies.

Ang, skjermkort så ville jeg godt for noe externt skjermkort som nvidia eller ATI, ikke intels interne skjermkort som stjeler fra systeminnet ditt. (Ved externt mener jeg adskilt fra hovedkort, ikke externt fra laptopen :p )

Håper dette hjelper deg noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...