ossa Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei, Først: Jeg er virkelig nybegynner her, så mulig spørsmålet er feil (for så vidt også feilplassert??). Beklager dette, men hadde satt umåtelig stor pris på hjelp. Kjøpte et nytt kamera (et Canon HG10) til min datter ble født. Har filmet en del siden april. Når det var på tide å begynne å legge inn dette på pc'en skjønte jeg fort at min gamle pc ikke ville klare oppgaven. Gikk derfor i går til innkjøp av en pc jeg trodde (og i følge spec også skal) kunne oppgaven. PC'en jeg kjøpte var denne. Den er kanskje ikke all verden, men skal klare oppgaven greit. Uansett, legger inn filmene ved hjelp av medfølgende programvare, men når jeg åpner filene viser det seg at lyden kommer et par-tre sekunder før bilde. Hadde filmet i høyeste kvalitet. Justerte ned dette til nest høyeste kvalitet, og da er bilde og lyd synkront. Men, alt går fremdeles veldig tregt og pc'en virker som den jobber veldig tregt. Spørsmålene mine er da: - Er det virkelig kamera/filtypen som krever så mye av pc, at pc rett og slett ikke klarer å levere varene? - Vil det gå kjappere med annen programvare enn den medfølgende (Ulead DVD MovieFactory 5.6)? Et annet mer generelt spørsmål: Er det en programvare som konverterer filtypen fra mitt kamera (avchd) til et mere "kjent" format som lar meg spille av filene i f.eks Windows Media Player? Det var sikkert en rotete og tildels uforståelig tråd, men som sagt blir jeg veldig takknemlig for all hjelp her. Vil gjerne komme i gang med videoredigering... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Tråd flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå