Gjest Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Jeg satt mange timer i går for å få parenteser rundt tall. Omsider klarte jeg det. Siden det ikke ble vel mottat at jeg ønsket posten slettet, så skal jeg legge ut svaret også! Til dere som føler dere tråkket på, beklager det.. Slik ser koden ut: { public static void main(String [] args) { Scanner tastatur = new Scanner(System.in); System.out.print("Oppgi ditt navn: "); String Navn = tastatur.nextLine(); System.out.print("Oppgi din alder: "); String alder = tastatur.next(); tastatur.nextLine(); System.out.print("Oppgi ditt favoritt band: "); String favorittband = tastatur.next(); System.out.print (""+ Navn + (" ") + ("(") + alder + (")") + (" ") + ("synes at ") + favorittband + (" ") + "er det beste bandet."); } } Og slik ser det endelige svaret ut med parenteser når man tester det i Main Void (String [] args): Oppgi ditt navn: Ola Normann Oppgi din alder: 24 Oppgi ditt favoritt band: Metallica Ola Normann (24) synes at Metallica er det beste bandet. Endret 3. september 2008 av Gjest Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det du kunne, istedenfor å få posten slettet, hadde jo vært å legge ut spørsmålet og svaret ditt. Så hvis noen andre kommer og lurer på det samme som du lurte på kan de finne ut av det ved å bruke søkefunksjonen. Lenke til kommentar
___ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 SLett post. Fant ut svaret etter mange timer med tukling veldig stolt!! Jeg blir virkelig oppgitt av sånne som deg, altså. Av alle overtramp det er mulig å gjøre i et forum, så er dette av den mest irriterende typen. Når du skriver et innlegg på et forum slikt som dette, så er det jo gjerne for å få hjelp til en eller annen problemstilling. Så lenge problemstillingen er relevant for gjeldende gruppe, og følger reglene for denne typen innlegg, ja så skal den få lov til å ligge der til evig tid. At du etter å ha skrevet innlegget selv finner løsningen på ditt opprinnelige problem, er IKKE gyldig grunn til å gå inn og "slette" meldingen slik du har gjort. Siden det ikke er mulig å slette en melding fra forumet, så har du virkelig gjort deg flid med å sabotere for deg selv, og oss andre som kanskje var litt nysgjerrig på emnetittelen. Korrekt opptreden ville vært å redigere meldingen, og lagt inn løsningen på problemet ditt nedenfor den opprinnelige teksten. Hrmf Werner Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hmm.. Du har gjort det veldig tungvint synes jeg, så tungvint at eg faktisk ikke gidder å prøve å skjønne hvordan parantes virrvarret fungerer. Mye enklere måte å løse det på: System.out.print (Navn + " (" + alder + ") synes at " + favorittband + " er det beste bandet."); Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ja, merk at alle tegn kan stå inni anførselstegnene, som Mapster påpeker. Det er også anbefalt at variabelnavn bør begynne med liten bokstav. System.out.print("Oppgi ditt navn: "); String navn = tastatur.nextLine(); // ikke Navn Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det letteste, synes jeg, er istedet for mange +'er kan du bruke "System.out.format". Eksempel: System.out.format("%s (%s) synes at %s er det beste bandet.", navn, alder, favorittband); Da vil den første %s bli replacet med den første variablen etter fnuttene, og den andre %s med den andre variablelen osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå