Gå til innhold

fyllekjøring med bil :/

steinar92

Anbefalte innlegg

hadde seg sånn da... at jeg, og 2 kompiser,,,, eller litt bekjente. var på fest, så tok jeg et par øl. ka kompisane mine hadde dråkke er ikke jeg sikker på.

så vi stakk heim til han eldste (21). han hadde lappen og alt. og ene kompisen satt på, og jeg og de 2 andre som er 21 og 16, kjørte et par turer.

dette var da i utkanten av hareid... så der var ikkje noen som helst trafikk... bilen sto ned med en kompis, og han so eigde bilen som er 21 år ville ha bilen heim, av en eller annen grunn... så blei det til at vi kjørte, så skulle kameraten min kjøre, og han fekk jo seff låv

og han kjørte vell 200m, og stoppa pga. han følte han ikke hadde god nok kontroll... jeg viste med meg sjøl at jeg hadde god nok kontroll og mer, selvom jeg hadde dråkke til å kjøre bilen opp igjen, (200m).

så parkerte vi bilen da.

gjekk inn i huset for å lage mat. plutsli kommer en kompis, eller x-kompis

og slår han ene kompisen min ned!, so jeg og de 2 andre sprang ut av huset. han var mye større en oss andre... så kom vi tilbake, og han xkompisen min spenner meg i bakken, og slår meg i hodet, og spurde ken andre som kjørte... då sa jeg navnet på kompisen min... og h an la han i bakken, og slo og slo og slo til han knakk håndleddet!

grunnen til han klikka var at han 21 åringen hadde kjørt i fylla omtrent kvar helg... og no fekk han nok, noke som jeg kan være enig i...

så etter 5min. så kom purken, såg de på god avstand. og vi alle sprang til fjells

men etter litt kom alle ned igjen, utenom meg... (ville ikke ta promilletest)

alle innrømte de... gjekk gjekk heim, og om morgenen ringte kompisen min og sa at han hadde innrømt de.... FAEN!

purken hadde faen ikke bevis og de innrømte de... jeg tenkte at siden de hadde innrømt de. og sto på sitt. (hadde skrevet under osv.) kunne jeg ikkje gjøre mye annet en å innrømme...

jeg har nå også innrømmet,,,, og skrevet under... noe som jeg angrer som faen på! fekk lite tid å tenke over hva jeg skulle si, så ble bare sånn...

what to do? skal jeg bortforklare litt og si at jeg ikke hadde alkohol i blodet? elns? hva er det beste jeg kan gjøre nå? skal muligens i tilståelsesrett....

og til dere som absolutt MÅ komentere, vet det er jævla domt å kjøre i fylla, shit happens, men det er et domt valg man bare tar avatil.

det er mitt liv, ikkje dåkka sitt! dette er vertfall noe jeg ikkje kommer til å gjøre flere ganger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det fortjener du... minst :D

du har gjort noe dønn ulovlig og ikke minst farlig både for dere i bilen og for andre i trafikken. dere burde få straff for det på lik linje med alle andre som gjør tilsvarende.

det beste du kan gjøre er å legge alle kortene på bordet, fortelle hvor dumt det var og at du aldri skal gjøre det igjen, og håpe på at straffen blir mildere da enn om du ikke hadde fortalt sannheten...

Lenke til kommentar

folk som ikke har erfaring og som ikke har så stor greie på denne saken kan la være og svare. og til deg oppom. bare fordi du synst jeg fortjener straffen, så vil du få meg til og tro at alt blir bedre om jeg innrømmer alt og godtar det? kan vri litt på sannheten, lyge uten og lyge. du hadde villet sluppet unna straff selv, de kan jeg vedde millioner på ! taper. ;)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
sånne som deg burde bli dengt ned! dette var første gangen. jeg tok over pga. han andre ikke hadde helt kontroll... og jeg hadde kontroll... og jeg var omtrent edru.

Det at du ikke legger alle kortene på bordene å spør folk om hva som

skal til for å slippe billigst mulig unna fyllekjøring tyder på at du ikke

innser selv hva du har gjort, noe som sier at du ikke burde få lappen!

Ungen til en jeg kjenner blei kjørt av en som kjørte i berusa tilstand,

han stakk av men glemte heldigvis skiltet som datt av etter at han traff

et gjerde rett bortafor..

La oss si du skulle gjøre det samme, hva gjør du?

Spørs om ikke du hadde fått noen hissige foreldre på døra,

for så å bli bura inne en stund..

Lenke til kommentar

Ålreit, la oss se... Dette dreier seg altså om et tilfelle av fyllekjøring, men også et om voldsutøvelse.

Denne burde vel strengt tatt vært i jusdelen av forumet, men det er en annen sak.

Fyllekjøring; det er dumt gjort, men det vet du alt. Så det trenger jeg vel ikke fortelle deg, håper på at du kanskje har lært noe på akkurat det feltet.

Det som gjør det til en alvorlig sak er jo det at dere ble angrepet og utsatt for vold mot person. Dermed har muligens politiet satt i gang en etterforskning på først og fremst dette, og ser på fyllekjøringen som en egen forseelse.

Om jeg har forstått deg rett, så har kameratene du var med allerede innrømmet forholdet til både slåsskampen og fyllekjøringen, dermed har de sikkert også oppgitt navnene på alle de var sammen med den kvelden. Dette inkluderer da, mest sannsynlig, også navnet ditt.

Her er hva jeg syns; legg korta på bordet og legg deg flat. Etter hva jeg har lest her har du ikke deltatt aktivt i slåsskampen, men blitt angrepet. Dermed har du ingen straffeskyld der.

Det du mest sannsynlig vil motta straff for her, er fyllekjøring, om det kan bevises. Et vitneutsagn vet jeg ikke om er tilstrekkelig i denne sammenheng, da jeg ikke er noen utdannet jurist. Det andre jeg kan se at du vil bli tiltalt for er kjøring uten sertifikat. Dette kan de bevise om de får et vitneutsagn som sier at du førte bilen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke prøvd å unngå saken. Det vil uansett bringe større konsekvenser enn det du står foran slik situasjonen nå.

Husk også, at et forenklet forelegg og utsettelse av oppkjøringen din (uten at jeg har sjekket om dette er faktiske straffetiltak som kan settes i verk mot deg) ikke er det verste som kan skje. Lappen får du uansett tatt, om bare litt senere i livet. Penger får man alltids mer av. :)

Jeg vil bare si stå frem og si sannheten, lykke til, og lær noe av dette!

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
sånne som deg burde bli dengt ned! dette var første gangen. jeg tok over pga. han andre ikke hadde helt kontroll... og jeg hadde kontroll... og jeg var omtrent edru.

Det at du ikke legger alle kortene på bordene å spør folk om hva som

skal til for å slippe billigst mulig unna fyllekjøring tyder på at du ikke

innser selv hva du har gjort, noe som sier at du ikke burde få lappen!

Ungen til en jeg kjenner blei kjørt av en som kjørte i berusa tilstand,

han stakk av men glemte heldigvis skiltet som datt av etter at han traff

et gjerde rett bortafor..

La oss si du skulle gjøre det samme, hva gjør du?

Spørs om ikke du hadde fått noen hissige foreldre på døra,

for så å bli bura inne en stund..

skal låve deg at jeg hadde stoppet brått og tatt straffen min for det.. kan villet sluppet unna fyllekjøring... men ungen hadde jeg betalt skader på! så idiot er jeg ikke at jeg ødlegger et annet liv.

Lenke til kommentar
Ålreit, la oss se... Dette dreier seg altså om et tilfelle av fyllekjøring, men også et om voldsutøvelse.

Denne burde vel strengt tatt vært i jusdelen av forumet, men det er en annen sak.

Fyllekjøring; det er dumt gjort, men det vet du alt. Så det trenger jeg vel ikke fortelle deg, håper på at du kanskje har lært noe på akkurat det feltet.

Det som gjør det til en alvorlig sak er jo det at dere ble angrepet og utsatt for vold mot person. Dermed har muligens politiet satt i gang en etterforskning på først og fremst dette, og ser på fyllekjøringen som en egen forseelse.

Om jeg har forstått deg rett, så har kameratene du var med allerede innrømmet forholdet til både slåsskampen og fyllekjøringen, dermed har de sikkert også oppgitt navnene på alle de var sammen med den kvelden. Dette inkluderer da, mest sannsynlig, også navnet ditt.

Her er hva jeg syns; legg korta på bordet og legg deg flat. Etter hva jeg har lest her har du ikke deltatt aktivt i slåsskampen, men blitt angrepet. Dermed har du ingen straffeskyld der.

Det du mest sannsynlig vil motta straff for her, er fyllekjøring, om det kan bevises. Et vitneutsagn vet jeg ikke om er tilstrekkelig i denne sammenheng, da jeg ikke er noen utdannet jurist. Det andre jeg kan se at du vil bli tiltalt for er kjøring uten sertifikat. Dette kan de bevise om de får et vitneutsagn som sier at du førte bilen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke prøvd å unngå saken. Det vil uansett bringe større konsekvenser enn det du står foran slik situasjonen nå.

Husk også, at et forenklet forelegg og utsettelse av oppkjøringen din (uten at jeg har sjekket om dette er faktiske straffetiltak som kan settes i verk mot deg) ikke er det verste som kan skje. Lappen får du uansett tatt, om bare litt senere i livet. Penger får man alltids mer av. :)

Jeg vil bare si stå frem og si sannheten, lykke til, og lær noe av dette!

takker for et fint og utfyllende svar.. men vet det må finnes et annet alternativ, og "lyge uten å lyge"

skal prøve å få vekk fyllekjøringen. siden jeg slutta å drikke i 8 tiden, og dette skjedde i halv 3 tiden på natten.

begynte å drikke 2 øl klokka 6, og slutta med den siste klokka 8, dette var 33cl øl.

så advokaten tror ikke jeg hadde promille...

Lenke til kommentar
takker for et fint og utfyllende svar.. men vet det må finnes et annet alternativ, og "lyge uten å lyge"

skal prøve å få vekk fyllekjøringen. siden jeg slutta å drikke i 8 tiden, og dette skjedde i halv 3 tiden på natten.

begynte å drikke 2 øl klokka 6, og slutta med den siste klokka 8, dette var 33cl øl.

Hvis du har en advokat til å gi deg juridiske råd ville jeg hørt på han.

Men hvis du har nektet å ta promilletest hos politiet fremstår jo dette som et tvilsgrunnlag, altså at du har noe å skjule.

Lykke til uansett. :)

Lenke til kommentar

Når du er 21 er du svært uerfaren som sjåfør, men selv det er ingen unnskyldning for å kjøre i fylla. Håper du mister lappen i månedsvis. Det skjedde ingenting denne gangen, men hva med neste? Og ikke tro "du hadde kontroll" heller. Når du drikker blir alle sansene dine dårligere, enten du føler det selv eller ikke. :realmad:

Lenke til kommentar

Da burde du latt dem promilleteste deg. Siden du stakk av fra politiet så regner jeg med at det også blir lagt til, tiltalen. Det er faktisk høyst sannsynlig at du hadde veldig lav eller ingen promille, men siden du stakk av så har ikke du noen bevis for det(Joda, du er uskyldig til det motsatte er bevist, men her har du klart og tydelig gitt uttrykk for at du hadde noe å skjule). Om du kan dømmes for kjøringen uten testen, hvis det kan sannsynliggjøres at du hadde inntatt alkohol vet jeg faktisk ikke.

Siden du er såpass ung, så skal jeg faktisk ikke være mitt vanlige jeg å fryde meg over at du sannsynligvis kommer til å få utsettelse på lappen. Selvsagt visste du at du gjorde noe idiotisk, jeg håper bare at du har lært noe av det hele, slik at du oppfører deg senere. Alle vet hvor lett det er å la seg rive med når man er i en kompisgjeng og særlig kompiser som er en god del eldre. Det er selvsagt ingen unnskyldning, men det er selvsagt noe man kan tenke over.

Selv om jeg hater deg for å ha kjørt i fylla så ønsker jeg deg lykke til videre.

Lenke til kommentar

Da burde du latt dem promilleteste deg. Siden du stakk av fra politiet så regner jeg med at det også blir lagt til, tiltalen. Det er faktisk høyst sannsynlig at du hadde veldig lav eller ingen promille, men siden du stakk av så har ikke du noen bevis for det(Joda, du er uskyldig til det motsatte er bevist, men her har du klart og tydelig gitt uttrykk for at du hadde noe å skjule). Om du kan dømmes for kjøringen uten testen, hvis det kan sannsynliggjøres at du hadde inntatt alkohol vet jeg faktisk ikke.

Siden du er såpass ung, så skal jeg faktisk ikke være mitt vanlige jeg å fryde meg over at du sannsynligvis kommer til å få utsettelse på lappen. Selvsagt visste du at du gjorde noe idiotisk, jeg håper bare at du har lært noe av det hele, slik at du oppfører deg senere. Alle vet hvor lett det er å la seg rive med når man er i en kompisgjeng og særlig kompiser som er en god del eldre. Det er selvsagt ingen unnskyldning, men det er selvsagt noe man kan tenke over.

Selv om jeg hater deg for å ha kjørt i fylla så ønsker jeg deg lykke til videre.

takk for råd :) men hate meg? hate betyr at du vil at noen andre skal dø!...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...