JonnyL Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei Har søkt i forumet etter dette problemet, men jeg finner ikke eksakt det jeg er ute etter! Har installert XP som en filserver og ønsker å slå denne av og på etter behov. Wake-On-Lan fungerer ypperlig, men shutdown er et problem. Hvis jeg bruker CMD-kommandoen "Shutdown -s" så ender det opp med at jeg får skjermbildet der det står at du nå kan slå av PC'en! Men hvis jeg bruker "Start" - "Turn off computer" - "Turn off", så slår PC'en seg helt av uten at jeg behøver å bruke knappen! Hva er forskjell på disse to alternativene? Jeg ønsker å slå av PC'en helt med "shutdown"-kommandoen, men får det ikke til. Noen som kan hjelpe? Jonny Lenke til kommentar
zmn Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 for å bruke en command til å slå den helt av skriver du inn SHUTDOWN -s -t 01 i cmd Lenke til kommentar
JonnyL Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Hei Flott med forslag, men som du kan se så har jeg allerede testet "shutdown -s" også med -t/-f. Jeg må bruke knappen helt på slutten. Ved å bruke startmenyen slipper jeg det! Jonny Lenke til kommentar
JonnyL Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Hei Svaret funnet, testet og verifisert. Maskinen har ikke ACPI i BIOS og heller ikke APM i Windows. Likevel gikk det å slå den helt av med vanlig avsluttning, men ikke med shutdown-kommandoen. Løsningen lå i registeret. Endringen er som følger: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\PowerDownAfterShutdown endres til 1. Finnes den ikke opprettes den og settes til 1. Jonny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå