Joffemann Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei Jeg har nettopp fått installert fiber fra EB med 10 Mbit linje, noe som skulle bli bra ;-) Jeg har imidlertid fått problemer med å laste ned via torrent filer på grunn av NAT feil. Er det noen som har en oppskrift på hvordan man åpner porter i router fra EB? Jeg har en D-Link Gaming router stående etter EB nett router, denne får IP adresse: 192.168.10.100 fra EB router. Trodde det var denne IP adressen jeg måtte åpne "torrent" porten for i EB routeren..?... I tillegg må jeg selvsagt åpne porter i D-Link routeren, dette tror jeg at jeg har kontroll på. Lenke til kommentar
Joffemann Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Hei igjen. Da har jeg løst problemet, tenkte jeg kunne bidra med kokeboken ;-) 1. Startet med å sette statisk ip adresse i min D-Link router på pc som skal brukes på bittorrent. 2. Åpnet porter (samme som er satt i torrent prog) i D-Link router for pc med statisk ip. 3. Logget på EB sin hjemmeportal og åpnet port i Telsey router (fra EB), for IP adressen til min D-Link router. 4. Restartet EB router ved å ta strømmen i 30 sek. Da fungerte alt som det skulle, og eneste usikkerheten jeg har er om Telsey router kan tildele annen IP adresse til min D-Link Router..?.. Tror ikke det er mulig å tilordne statiske IP adresser til hjemmenettverket via EB portalen. Har forsøkt å logge direkte på Telsey router fra EB men mangler brukernavn og passord... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hvis man ikke vil bruke den som router kan man vel sette fiberboksen i bridge-modus, vet ikke om man da må ringe kunderservice for og få dette gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå