Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter på EB fiber router

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått installert fiber fra EB med 10 Mbit linje, noe som skulle bli bra ;-)

Jeg har imidlertid fått problemer med å laste ned via torrent filer på grunn av NAT feil. Er det noen som har en oppskrift på hvordan man åpner porter i router fra EB?

Jeg har en D-Link Gaming router stående etter EB nett router, denne får IP adresse: 192.168.10.100 fra EB router. Trodde det var denne IP adressen jeg måtte åpne "torrent" porten for i EB routeren..?... I tillegg må jeg selvsagt åpne porter i D-Link routeren, dette tror jeg at jeg har kontroll på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Da har jeg løst problemet, tenkte jeg kunne bidra med kokeboken ;-)

1. Startet med å sette statisk ip adresse i min D-Link router på pc som skal brukes på bittorrent.

2. Åpnet porter (samme som er satt i torrent prog) i D-Link router for pc med statisk ip.

3. Logget på EB sin hjemmeportal og åpnet port i Telsey router (fra EB), for IP adressen til min D-Link router.

4. Restartet EB router ved å ta strømmen i 30 sek.

Da fungerte alt som det skulle, og eneste usikkerheten jeg har er om Telsey router kan tildele annen IP adresse til min D-Link Router..?.. Tror ikke det er mulig å tilordne statiske IP adresser til hjemmenettverket via EB portalen.

Har forsøkt å logge direkte på Telsey router fra EB men mangler brukernavn og passord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...