Gå til innhold

Bærbar-PC til studier og gaming til ca.10 K

Anbefalte innlegg

Heia,

Jeg skal kjøpe en bærbar-pc som jeg skal bruke til studiene mine, dvs: programmering, notater og den slags (bachelor elektro). Jeg ønsker også at pc-en skal kunne brukes til spill med god grafikk ettersom jeg liker å slappe av med litt "gaming" på kveldingene og når jeg er på reisefot. Dermed har jeg bestemt meg for at jeg kunne tenke meg en bærbar pc som kan brukes til skole og spill som krever relativ god grafikk som aoc, assassin's creed og den slags (ikke det at jeg ser det som ett "must" med best grafikk på spillene og etc).

Jeg ser for meg at skjermen er 15.4 tommer og har batterier med god kapasitet som holder en stund når jeg har forelesninger. Ettersom at jeg ønsker en del ting her har jeg satt av rundt +/- 10 000 til kjøpet. Overklokking og den slags er jeg nok ikke interessert i så det trenger ikke tas stilling til. Ellers er det ikke så nøye med merke og den slags og jeg tar imot alle forslag med stor takk!

MVH

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom JHL90+. Link

Forslag til oppsett:

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

320GB SATA 5400RPM 2,5"

4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB)

6-cellers batteri, 4800mAh

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk

Andre ting du kan vurdere er jo 9-celler batteri, ett hakk bedre prosessor og bluetooth.

Lenke til kommentar

Heia, og takk for et bra svar!

Maskinen ser ut til å være akkurat hva jeg ønsker meg og jeg tror jammen meg at jeg vil gå for denne. Når du sier at jeg kan vurdere ett hakk bedre prosessor tenker du på den som trekker 10 mindre watt og har resten samme spesifikasjoner eller den som har 2.8 MHz? Forøvrig vil forskjellen være stor mellom den du har satt opp og den på 2.8 MHz? Oppgradering av batteriet er billig og greit, mens jeg anser blåtann som unødvendig, uansett stor takk for tipsene!

MVH

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...