Abellen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Har lett rimelig lenge, men blir aldri helt fornøyd med hva jeg finner. Så jeg tenkte jeg skulle høre meg litt rundt. Sett en god del på a4\a3 audi, men de er som regel chippet/stylet altså rumpekjørt. Litt styling er jo forsåvet greit, men ja. Krav: Girkasse: Manuell Pris: Ikke over 120k, helst under 100k. Farge: betyr egentlig ikke så mye, men svart hadde hvert flott. chipp: Ikke aktuellt Type: Ikke stasjonsvogn Endret 2. september 2008 av Cynik Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hvorfor er det uaktuelt med chippet bil? Den blir ikke noe mer slitt av dette. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hva med Saab turbo? En jeg kjenner har en sen 90-talls 9000 CSE (tror jeg det var) 2.0t, og den er relativt problemfri. Den kjører fra det meste du finner på veien. Hva med denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde eller: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Lenke til kommentar
Abellen Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Hvorfor er det uaktuelt med chippet bil? Den blir ikke noe mer slitt av dette. visst bilen er gått over 130k som de fleste biler til denne pris klassen så er det ikke anbefalt og chippe bilen har iaff jeg blitt fortalt, noen som har noen erfaring ang dette? Saab er jo helt kurrante biler det. Har faktisk ikke tittet så mye på dem, men får vel forhøre meg litt Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Det har jeg aldri hørt noe om.. Det fatter`n blei fortalt var at det ville hjelpe motoren siden biler ofte blir bli "strupet" ned på den samme måten (trimmet ned) Det ville også bidra til å senke drivstofforbruket.. Edit: Glemte å nevne bil, men hva med en Nissan 200SX S13? Endret 3. september 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Turboen til sx må normalt overhales etter ca. 120000km. det koster for 5-6000tusen Ellers er det en bra bil:-) Lenke til kommentar
Abellen Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Har titta litt på Nissan 200SX S13 og må si de fallt i smak. Noen flere erfaringer ang dem? skal ringe på en så snart jeg er ferdig på jobb, så da hadde det hvert fint med litt og komme med. Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg ville heller bekymret meg for rådebank enn at t25 snurra skulle ta kveld, dersom jeg kjøpte meg en s13. Men de tidlige s13 har vel en aldri så liten "designfeil" på oljeretur fra turboen som gjør at oljen lett kokser igjen slangen/røret. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Om du skal ha den original er det bare vanlig vedlikehold av en turbobil som må til.. Oljeskift ved 5 000km osv. osv Skal du begynne med trimming er det mer som må gjøres for å holde den i fin stand Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Om du skal ha den original er det bare vanlig vedlikehold av en turbobil som må til..Oljeskift ved 5 000km osv. osv Skal du begynne med trimming er det mer som må gjøres for å holde den i fin stand Nå vet jeg ikke helt hva du legger i "trimming" i denne setningen, men ved hvermannsen-trim (chip, filter og eksos) trenger man ikke noe mer vedlikehold på bilen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ser ikke på det som trimming i den forstand Tenker da litt mer på bytting av turbo og andre større inngrep.. Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Speedparts anbefalte oljeskift hver 10 000km etter chip når jeg forhørte meg:) Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 10 000km er helt vanlig, på alle type biler. Men skifter du olje oftere, har ikke akkurat motoren vondt av det. Bedre litt før, enn litt etter. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Fikk beskjed om det når jeg kikka på en at sånne turbobiler gjerne skal ha oljeskift hver 5 000 for best mulig vedlikehold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå