Gå til innhold

Kommentarer til treningsprogram!

password

Anbefalte innlegg

Hei. Har trent endel frem og tilbake det siste året. Har akkurat begynt på en slags 3- splitt. Lurer på om jeg er på jordet eller om det ser greit ut.

Dag 1: Bryst/Triceps:

Benk

Skråbenk hantler

Flyes hantler

Franskpress

Pushdowns

Dag 2: Skuldre/bein:

Knebøy

Sittende militærpress

Nakkepress

Arnold press

Fremoverbøyd sidehev

Dag 3: Rygg/biceps:

Mark

Chins

Nedtrekk med smalt og bredt grep

Roing sittende

Bicepscurls sittende med EZ-stang

Legger også inn noen serier med crunches på hver trening

Endret av password
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en av de mer fornuftige 3-splittene jeg har sett siden du har med knebøy, markløft og benkpress. Dog synes jeg at du har med for mange pressøvelser i forhold til draøvelser, men det avhenger av hvor mange sett og reps du tar på de forskjellige løftene. Hvis du har trent fram og tilbake det siste året så vil du kanskje bedre utbytte av et fullkroppsprogram eller en ab-split med ukentlig progresjon. Sjekk ut RYP fra tn.no, 5x5 beginners fra stronglifts.com eller Westside for Skinny Bastards.

Lenke til kommentar

Selve splitten og inndelingen i dager virker veldig fornuftig. Eneste jeg stusser litt på er at du har så mange skulderøvelser i forhold til alle andre muskelgruppene. 3 av dem er også relativt like i sin "virkemåte" (arnoldpress, militærpress og nakkepress) og kanskje litt redundant. Jeg regner med at øktene i utgangspunktet er satt opp til å ha den varigheten du ønsker, slik at eventuelle endringer kommer i form av utskiftning av øvelser. I så fall ville jeg kanskje ha byttet om litt for å få inn en legg øvelse og en for baksiden av lårene. Sistnevnte enten på bendagen eller eventuelt ved å rotere litt mellom vanlig og strak mark på rygg dagen.

Men det er bare mine preferanser, programmet ser bra ut som det er og.

Lenke til kommentar

Takker! Ja jeg har vel litt mange nakkeøvelser. Men f.eks nakkepress og arnold kjører jeg totalt 4 sett av...Legger også bryst og skulder dagene lengst mulig fra hverandre for å unngå for mye på skuldrene med tanke på at det noe av samme belastningen.

Hvordan er det egentlig med beina? Trenger jeg altså flere øvelser for beina, hvis jeg kjører hardt på knebøy? Biceps har jeg og nedprioritert da disse får kjørt seg på ryggdagen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...