Gå til innhold

Ubunty og proxy

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøpt meg en MSI Wind, som jeg har installert Ubuntu på.

Problemet mitt er at jeg rett og slett ikke får brukt skolenettet. Har passord, og klarer å opprette forbindelse, men jeg får feil med proxy server hver gang. Står "can't find proxy server".

Har plotta inn akkurat samme port og proxy som jeg har i XP på samme maskin, og i XP funker det utmerket.

Ja, wlan driver er installert, og pcen funker utmerket mot andre trådløse soner.

Er det noen som har noe de kan bidra med?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke om du er inne på lokalnettet først. Bare forsøk å pinge en eller annen maskin, eller se om noen av tjenestene på nettet er synlig. Dette burde dataansvarlig kunne hjelpe deg med. Deretter kan proxy instillinger settes direkte i Firefox: Edit->Preferences->Advanced->Network, Trykk så på Settings knappen øverst, velg Manual proxy configuration, og setter inn server domenet til proxy-serveren og port 80, eventuelt Automatic proxy configuration istedet hvor du bare putter inn domenet til proxy-serveren.

Lenke til kommentar

Takker for svar, men problemet ligger ikke i koble på nettet. Det er i proxy konfigurasjonen problemet er.

Dataansvarlig nekter å hjelpe meg, fordi jeg engang installerte Ubuntu på skolepcen, og klarte å slette alt annet på den:P

Har prøvd å med proxy både i FF, og i Ubuntus nettverksverktøy.Og i begge samtidig. Ingenting virker:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...