_Johan_ Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Altså, av og til sier de sånn -- 300 000 så big brother sist tirsdag -- 1,6mill så Torsdagsklubben den og den dagen - nå ser bare 640 000 torsdagsklubben! Det jeg lurer på er hvordan finner de ut dette? Er det noen som har sånne bokser på tven som melder hva man ser på, og så tar de å regner statestikk og sannsynelighet på det? Men det kan jo bli voldsomt feil av og til da! Er det noen som vet hvordan de gjør deT? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 X antall personer i Norge har en boks som "overvåker" hva det ser på, og det er nok til å "rekne med" at like mange prosent i landet ser det samme. for eks 1000 pers har en slik, og 100 av dem ser BB, da går man og ut fra at 10% av Norges tv seere ser på BB. :wink: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 En sort boks som er koblet til TV'n. Disse personene som er med på dette vet det selvfølgelig selv, og de blir også jevnlig byttet ut med nye personer. Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Altså, dette er jo målinger en ikke kan stole på Hvis man gir de 1000 boksene til noen som har 14iser boandre, så finner de nok ut at 100% av norges befolkning ser på big brother Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Elendig måte å finne ut på kor mange som ser på ka. Blah eg stoler ikke lenger på slike målinger! Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Det er Norsk Gallup som har ansvaret for denne målingen. Tekniske specs og metoder for utvelgelse og generelt mer enn du trenger å vite om målingene finner dere her: http://tv-research.gallup.no/Sider/Prosjek...sjektmanual.pdf Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Elendig måte å finne ut på kor mange som ser på ka. Blah eg stoler ikke lenger på slike målinger! enig Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Elendig måte å finne ut på kor mange som ser på ka. Blah eg stoler ikke lenger på slike målinger! Enig. Hvis broderen sitter å ser på f.eks BB, så regner norsk gallupp eller hvem andre med at jeg sitter å ser på BB Noe som jeg ikke gjør! Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hmm.. Man har jo alltids vist at sånne målinger ikke er 100% korrekte, ikke 90% engang sikkert, det er utrolig ca. målinger 8) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Tror dere skal undersøke hvordan dette faktisk fungerer før dere utalter dere om at dette er håpløst. Måten dette blir gjort på gjør at det blir ganske så nøyaktig. Man plasserer ikke ut alle boksene til enslige menn mellom 27 og 33 år vet du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå