Gå til innhold

City med nye eiere - Begynnelsen på slutten?

Corey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge Platini og Blatter styrer skuta er det kun ting som gagner lag på kontinentet som kommer gjennom uansett. Å kvoter på nasjonalitet vil skape enorme forskjeller. Å lønnsystem? Her kan Uefa og Fifa gjøre fint lite annet enn å påvirke klubbene. Har mer tro på at G13(?) kan utrette noe i samarbeid med dem. Men jeg er for et lønnstak og et regulert marked på overganger, hvertfall for en periode.

Lenke til kommentar
Men tidene forandrer seg, om noen år er det kanskje Italiensk fotball som er den mest attraktive ligaen for investorer.

Slik supporterne, klubblojaliteten og spillere som Totti/Maldini er, så vil det aldri skje. Flere klubber har blitt forsøkt kjøpt opp, men supporterne har alltid det siste ord. Hicks og Gillett prøvde å kjøpe Roma, men mislykket som en haug andre.

Bolonga var rekord nære til å bli kjøpt opp av noen amerikanere, men heller ikke det gikk igjennom, pga presidenten gadd ikke å vente et par dager. Takk og pris!

De fleste klubbene i Italia lærer hvordan man skal styre økonomien på den harde måten, det er Fiorentina og Napoli kjent med, for fire/fem år siden var dem i Serie C, nå er dem i europa.

Og om PL skal komme på "rett kjør" igjen så må FA gjøre noe, noe jeg tviler på, vil skje.

Lenke til kommentar

Og vips så ble City en like motbydelig fotballklubb som Chelsea. Men de får garantert ikke napp hos Gerrard, Fabregas, Terry og den slags. Uansett hvor mye de er villig til å betale. Tror ingen av de nevnte gidder å gå til en klubb som ikke spiller i CL engang, selv om de får 5mill i ukelønn. De tjener jo ikke akkurat dårlig der de er heller. Men en kan vel regne med City "oppi der", selv om de ikke får Gerrard og Fabregas.

Men det er en skremmende utvikling. Trodde pengebruken etter Zidane overgangen til Real Madrid skulle gå nedover, men det har jo eksplodert med de rike onklenes invasjon av England. Litt kjipt at penger spiller hovedrollen i fotball, men det er jo sånn med det aller meste her i verden så hvorfor skulle fotball være annerledes.

Men når det er sagt så håper jeg fortsatt at Liverpool får seg nye eiere med mer penger ;) Bare de er en plass mellom å ha råd til alt og det å ikke ha råd til noe, der vi er nå..

Lenke til kommentar
Det har det, og det gjør ikke saken noe særlig bedre :) Men det øker jo hele tiden og kommer til å toppe seg med City framover. Synes det er kjipt, uansett hvor lenge det har pågått.

Mye penger har det med å tiltrekke seg feil type folk, og det er desverre en del av dem innen fotballen nå. Her er en ting som virkelig var bedre i gamle dager.

Lenke til kommentar

Jeg tipper vi vil se nye regler for dette med eiere som går inn og styrer klubber som om det skulle vært FM dem spilte! FIFA må gjøre noe, hvis ikke vil dette ødelegge fotballen! Blir vel litt rart om det blir City, West Ham og Cardiff som er topp 3 i PL fordi de har de rikeste eierne?

Lenke til kommentar

Satse heller på seriøse aviser?

Kaka gikk ut i media/acmilan.com og sa at han vil være i Milan resten i sitt liv om ikke Milan vil det motsatte, i Italia.

Må ikke glemme at de engelske avisene er ganske kjent for sin overdrivelse og ræjl.

Det eneste positivet med at City er så rik er at engelsk fotball muligens kan bli litt jevnere, spesielt i toppen, så får vi kanskje se et annet engelske lag i CL.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det er sinnsykt urettferdig at City straks blir en drittklubb i alles øyne pga alt skriveriet i avisene, som er rykter og atter rykter. Før klubben i det hele tatt slenger ut og kjøper alle de beste spillerne i verden for en absurd pengesum så synes jeg folk skal holde kjeft. Jeg kan forstå misunnelsen når man ser på en kamp som i dag, 6-0 mot pompey var helt sinnsykt. For en angrepsrekke i Jo,Robinho, Ireland, Swp og Elano. Og det beste er jo at det nesten kun er Robinho som blir betalt av arabere, resten er jo kjøpt av å ta opp store lån. I tillegg maktet jo ikke Thaksin å spytte inn noen særlig med penger han heller. Her gjelder det å følge litt med, og ikke ta alle rykter i avisene for god fisk.

Men jeg frykter for at det kan bli galskap i januar, og det er strengt tatt unøvendig, city har veldig mange unge talentfulle ungutter som bør få vist seg frem. Som Evans og Sturridge i dag. Her gjelder det å skynde seg langsomt.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Får å svare på trådstarter si overskrift.

Du skriver begynnelsen på slutten?

Kva meiner du egentlig med det?

At ein så sterk og tradisjonsrik klubb som City skal bli øydelagd av penger?

Med eingong ein klubb får penger å rutte med skriker dåke om øydeleggelse av fotballen osv.

Så framt det ikkje er din eigen klubb så klart, og det kallest sjalusi. Og har ingenting med at fotballen blir øydelagd. Det har vore brukt evig mykje meir penger lenge før City blei kjøpt av Araberar, dei følger egentlig trenden. Og eigarane har faktisk respekt for klubben, og det er mykje meir enn ein kan sei om dei som eig Pool og United? Sheik Shayed som eig City seier og at han har ingen interesse av å pøse på penger for å få dei beste spelarane, han betaler det ein spelar er verdt, og om dei forlanger meir pga at dei har mykje pengar så takker han nei. Så er ikkje alltid ein fordel med ein Onkel Skrue binge full av gull.

Og når han tillegg fortsetter å satse på unge talent fra Akademiet så kan eg ikkje skjønne overskrifta her i det heile tatt.

(såg at det var ein eldre tråd, men føler den kan vera aktuell å dra fram igjen no når overgangene skjer og prisene overgår kvarandre heile tida, utan at nødvendigvis City merkar seg spesielt)

Lenke til kommentar
De har ingen interesse av å bli presset til å pøse ut penger, men la inn et bud på godt over en milliard for Kaka? Den kjøper jeg ikke. Sjeikene har lyst til å leke FM.

Det budet på 1 Milliard var særdeles oppskrytt av diverse aviser. Og det kom aldri ut noko offisielt angåande budet.

Og hadde det vore eit bud på 1 Milliard inne i bildet, så hadde nok Kaka spelt for City no.

Lenke til kommentar
Kaka gikk deretter ut, og sa at han elsket Milan og ville bli.

Nei, pappen hans synst ikkje det var nok penger for karen og ville griske til seg meir, og då fekk dei eit høflig Nei takk og ingen tur til England.

Lenke til kommentar
Får å svare på trådstarter si overskrift.

Du skriver begynnelsen på slutten?

Kva meiner du egentlig med det?

At ein så sterk og tradisjonsrik klubb som City skal bli øydelagd av penger?

Hei og beklager sent svar.

Som trådstarter ser jeg på det som min plikt og svare.

Når jeg startet tråden så det ut som om City skulle handle for 3-4-5-6 milliarder årlig.Det var ihvertfall slik jeg tolket signalene fra eierne.Det virket som om di skulle kjøpe seg til suksess,koste hva det koste ville...Det er jo selvfølgelig et ærlig utgangspunkt,men urettferdig når andre klubber har kjempet seg til hvor de er idag (dette er vel ene og alene grunnen til at jeg misliker Chelsea..Pluss et par ting til)..Feks jeg hadde akseptert og respektert at City vant Premier League,FA-cup,Ligacup etc før araberne kjøpte klubben,mens nå vil det bare gi meg en lei veldig vond smak i munnen.

Det har nå tross alt vist seg at mens City har holdt seg i bakgrunnen så har Real fått mistenkelig mye penger.Noe jeg er mer enn happy for.Ellers synes jeg innkjøpspolitikken til Hughes er på grensen til søkt,når City faktisk kan stille dette laget neste år:

mancitylineup.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...