Hugo_Hardnuts Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Fikk ikke noe svar i P5E-tråden, så prøver med en egen: Har fått et problem jeg antar er HK-relatert. Har installert 2 stk 500GB HDD'er i RAID-0, pluss en 160GB i tillegg (ikke RAID). Ytelsesmessig fungerer det glimrende, men maskina finner ikke diskene når jeg booter - er nødt til å restarte hver gang jeg skal starte maskina. Når jeg booter poster den som normalt helt til RAID-kontrolleren går i gang - da kommer bare navnet på RAID-kontrolleren og "Press Cntrl+I to...etc", men den grønne skrifa som normalt viser oversikten over HDDene er vekk. Når jeg trykker reset poster maskina på nytt og da finner den også diskene (mao så er den grønne skrifta der også). Noen som vet hva dette kommer av? Kjører forøvrig nyeste BIOS (0903 heter den vel). Er det en idé å prøve en eldre BIOS, eller er det ICH9R SATA RAID-kontrolleren det er noe merkelig med? Øvrig HW er i signaturen forresten. Edit: Skal tas med at jeg har OS (Vista Home Premium 64-bit) innstallert på RAID-0 volumet. Endret 4. september 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Kan være at POST er for kjapp, slik at diskene er ikke klare når BIOS søker. Se om du har noen innstillinger for boot delay, evt slå av Quick Boot eller slå på Floppy Seek for å bremse den litt. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Har løst det nå tror jeg. Måtte enable JMicron(?) SATA/PATA-kontrolleren som jeg hadde slått av fordi jeg ikke har noen PATA-enheter koblet til hovedkortet, og nå virker det som RAID-kontrolleren finner diskene hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå