Gå til innhold

Bytte av fly under reise. hvor lang tid trenger vi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis mellomlanding er en del av reisen, så skal du ikke hente baggasjen din. Den blir sent automatisk videre til Atlanta.

Når det gjelder 1t og 25 min, så må jeg nok si at dette er i det minste laget. Man veit aldri hva som kan skje når man er ute å flyr, kanskje flyet ifra gardermoen kommer seinere til amsterdam? Det anbefales ifra de fleste flyselskaper at man ha 2 timer på seg.

Lenke til kommentar

Hei

Det burde gå greitt. Når du ankommer Schiphol så lander du vel i Schengen delen så du må vel over til internasjonal avdeling og du må muligens gjennom en sikkerhetskontroll og/eller passkontroll. Men dersom alt er i rute så burde dette gå greitt. Bagasjen blir som nevnt sendt rett videre til USA.

Lenke til kommentar

Hei

Ja, dersom du har kjøpt billetter som er koblet...altså at du har kjøpt alt på en plass og ikke kjøpt individuelle billetter på de forskjellige strekningen så pleier ikke dette å være noe problem. Du blir flyttet over til neste fly eller et annet flyselskap. I verste fall spanderer de overnatting på hotell og fly neste dag.

Lenke til kommentar

Veeeel..

Innsjekk til utland stenger som oftest 1 time før avgang. Om du ikke skal med samme selskap vidre, og ikke blir sjekket inn hele veien på Gardermoen. Så regner jeg sterkt med at du ikke rekker flyet ditt, da må du ta ut bagasjen, gjennom ny innsjekk, pass kontroll, sikkerhets kontroll osv. Du har ikke sjangs.

Aldri ta noen sjangser når du bestiller og har så liten connection time, du får ikke refundert noe som helst og ender opp med å måtte kjøpe nye bilettter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...