Gå til innhold

Hvordan bruke MSDN på en fornuftig måte?

Anbefalte innlegg

Med tanke på den store mengden MFC programmer som er kommersielt tilgjengelig tror jeg nok det er endel folk som er uenig med deg der.

MFC har i siste versjon innebygd støtte for Ribbons og alt som er nytt og fancy, og er derfor mer moderne enn hva .Net i siste versjon tilbyr på gui siden.

Og hvis man ser på hvor mye f.eks. CodeJock har solgt de siste årene, så brukes MFC faktisk ganske mye enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden det er mye brukt, så er det vel kanskje en grunn til det. .Net forms er stort sett veldig bra, og det samme kunne sies om VB og Delphi den gang de kom. Men allikevel valgte/velger mange å bruke C++ og MFC istedet.

Personlig velger jeg verktøy utifra hvilken oppgave som skal løses.

At mengden programmer/oppgaver som med fordel kan utvikles på .Net har økt kraftig de siste årene er jeg enig i, men at C++ er uegnet til GUI utvikling er tull.

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet grafikkbiblioteker i C++, GUI programmer, til og med en ActiveX kontroll som ble brukt i VB6 av noen andre (en OpenGL simulering til rørsystemer)

Og min mening er: de fleste ting kan du gjøre mye enklere i andre språk, dersom ikke C++ er et krav for programmet, sparer en mye tid på å styre unna.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet med programutvikling i 16 år, jobbet på Unix og Windows, med Fortran, C++, Java, VB, C# og C++/CLI, laget diverse kommersielle programmer, ActiveX og andre komponenter.

Og min mening er: Skal du lage ett avansert GUI program for Windows, så er det ingenting som slår C++ og MFC eller liknende. Har du ikke kunnskap nok enda, så bruk gjerne noe enklere som gjør deg mer produktiv, eller velg å lage ett litt mindre avansert program.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...