Kalle_92 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Heisann. Jeg skal kjøpe meg ny forsterker til bassgitaren min. Den skal ikke koste for mye. Altså ikke mye over 2k ihvertfall. Hvilken forsterker skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hva slags forsterker har du i dag, og hvorfor skal du kjøpe ny? Og ikke minst: Hvor skal du bruke den? Hjemme til øving på kammerset, til øving med band, i studio eller konsertbruk? Hva slags musikk spiller du? Skal du spille alene og gjerne vil drasse med deg forsterkeren omkring ville jeg sett på Rolands nye Micro CUBE BASS RX. Gromlyd til under 2000 og en matchvekt på ca. 7 kilo. Men bare 2x2,5 watt, så det er ikke mye å bruke dersom du spiller i band og for eksempel har . Skal du spille sammen med folk og har et budsjett ville jeg vurdert en Cube 30 Bass. Den har jeg selv, og det er gode saker for pengene. Du vinner ikke nødvendigvis "loudest in the band"-prisen med den heller, men til under 2500 kroner er den antagelig et godt valg i din prisklasse. Andre kan sikkert komme med andre forslag. Geir Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Hva slags forsterker har du i dag, og hvorfor skal du kjøpe ny? Og ikke minst: Hvor skal du bruke den? Hjemme til øving på kammerset, til øving med band, i studio eller konsertbruk? Hva slags musikk spiller du? Geir Jeg har ikke hatt noen bassforsterker før. Spilte på en fender gitarforsterker, før jeg begynnte å spille mer, som nå. Men nå vil jeg ha en bassforsterker, fordi broren min reiste til Oslo, med forsterkeren, samtidig som jeg vil ha en som er tilpasset bassgitar. Jeg skal bruke den hjemme, for det meste, men også øving med band. Ikke i studio, men kanskje til konsertbruk. Altså i et lite lokale. Jeg spiller Rock, og noe annet roligere. Hvilken er da å anbefale? takk for tips! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en kikk på bruktmarkedet. Det er ikke all verden du får av nye ting til den prisen du skisserer (forslagene til TWFA er imidlertid gode) og det er mulig å gjøre skikkelige bruktkupp nå om dagen. Sjekk for eksempel finn.no og musikkweb.no. Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Ok! Tar nok en kikk på bruktmarkedet da, i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå