Gå til innhold

Vannkjøling i miditower?

Anbefalte innlegg

Jeg et Lian Li PC60USB som er da et Fulltower i deres mening, men kan også kalles etter miditower etter min mening. Jeg har lyst på vannkjøling, og vil gjerne ha dette i toweret uten at jeg må gjøre noe modifikasjoner på selve kabinettet. Er kabinettet for liten for å ha vannkjøling? Jeg har et budsjett på ca. 2700 +- og vil kjøle CPU, GPU, Northbrigde. Et meget stort pluss er hvis settet koster lite slik at jeg kan kjøpe meg en stille strømforsyning. :yes:

Som dere sikkert forstår nå, så er det første gang jeg skal ha vannkjøling. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme kabinett bare i sort utgave og klarte å få montert vannkjøling i mitt. Kan sende deg noen bilder så ser du hvor mye plass de ulike delene faktisk tar.

Jeg brukte innovatek deler så brukte ekstern vanntank som jeg monterte bak på kabinettet. en 120mm radiator i topp, men der må du nesten lage et hull slik at den varme lufte kommer ut. Forsøkte selv med kun det hullet som var der, tenkt på den 80mm viften, men det ble for lite så temp gikk rett opp.

Du vil få plass til en intern vanntank og en eheim pumpe om du ikke har mange pci kort påmontert hovedkortet, men jeg lagde 2* 1cm hull bak og tok slangene og tanken ut.

Er ikke vanskelig å lage fine kanter så lenge du bare måler og bruker syl eller spiker når du skal lage starthull for bor. (Så denne ikke hopper rundt omkring.) Brukte bare en vanlig jernsag og så brukte jeg en meget fin metallfil som jeg puntet på kantene med til slutt.

Lenke til kommentar

Vannkjøling i miditower er ikke noe problem...

Har Aopen H600A.. det tror jeg er mindre enn Lian Li sine towre.

Har stappa alt inni toweret mitt.. bare radiatoren som ligger oppå.. men synes det ble ganske fint, jeg.. skal bare lakkere så er jeg ferdig...

Lenke til kommentar
Jeg et Lian Li PC60USB som er da et Fulltower i deres mening, men kan også kalles etter miditower etter min mening. Jeg har lyst på vannkjøling, og vil gjerne ha dette i toweret uten at jeg må gjøre noe modifikasjoner på selve kabinettet. Er kabinettet for liten for å ha vannkjøling? Jeg har et budsjett på ca. 2700 +- og vil kjøle CPU, GPU, Northbrigde. Et meget stort pluss er hvis settet koster lite slik at jeg kan kjøpe meg en stille strømforsyning. :yes:

Som dere sikkert forstår nå, så er det første gang jeg skal ha vannkjøling. :wink:

Jeg har sett shuttle med vannkjøling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...