Brakara Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Noen som har prøvd årets versjon? Lurer på om de endelig har fått nogenlunde bra kontroll på Wiimote-svingen, eller om vi igjen må vente og se til neste års versjon (da med 1:1 Motion+)...? Endret 2. september 2008 av Brakara Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Har det selv, men jeg har ikke fått så veldig mye tid til å sette meg inn i det ennå. Skal gjøre det nærmere helgen når jeg får anledning. Av det jeg har prøvd virker kontrollen ganske god. Det er omtrent som i Wii Sports Golf, bare da mer avansert. Du kan velge mellom enkel og avansert slag. Ser fram til å teste det mer, spesielt med i lag med en annen. Endret 2. september 2008 av TCi Lenke til kommentar
ostesaks Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nå har jeg ikke prøvd 09 enda, men 360/ps3 versjonen fikk jo 9/10 på Eurogamer og wii versjonen ligger noe lavere på gamerankings. Ville kjøpt den til 360/ps3 eller ventet på neste års versjon. Den MÅ jo bli bra hvis de benytter seg av motionplus. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Har tenkt tanken på 360-versjonen (har 07-utgaven), men etter Wii Sports så blir ikke golf med analog-stikka helt det samme. Og nå har jo bare to steder anmeldt Wii-versjonen (Nintendo Power og IGN - og begge stoler jeg 0% på når det gjelder Nintendo-spill), så derfor jeg spør her. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg kommer til å anmelde det snart for siden min. Vet ikke hvordan det er med Gamer.no, men de anmeldte 360-utgaven før helgen. Usikker om de kommer med en for Wii også. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ville nok ventet på WiiMotion Plus. Det er jo perfekt til et golfspill. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 TCI, hvordan er det i forhold til 08 utgaven da? Stor forskjell iht kontrolleren? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg har dessverre ikke spilt Tiger Woods PGA Tour siden 99 Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Ser likevel frem til anmeldelsen din, TCi. I mellomtiden har 1up gitt spillet en B, som er bra. http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3169759&p=44 Selv ligger jeg på et "kanskje kjøp", så jeg avventer flere anmeldelser. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg har dessverre ikke spilt Tiger Woods PGA Tour siden 99 Ok, for det spillet har jeg, og spm er jo hvor mye bedre kontrollerne funker. Men tror jeg venter på wii motiongreiene neste år jeg da. Lenke til kommentar
raschi Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Jeg har spilt det en god del de siste dagene. Jeg var litt bekymret da jeg hadde lest på diverse forum at putte systemet var fullstendig ødelagt i forhold til 08 versjonen. Jeg fikk ganske god kontroll på svingen første dagen, men slet en del med å bli klok på puttingen. Endte vel opp med +15 eller noe på første 18 hulls jeg prøvde meg på, stort sett bare pga puttingen. Dagen etterpå derimot forsvant alle problemene med puttingen. Bitene falt på plass og puttesystemet ble både logisk og meget presist. Det krever bare mer av spilleren enn tidligere versjoner. Cluet er at man har så lang tid man bare ønsker til å justere backswingen(vinkelen på wiimote), og først når du har bestemt deg for hvor mye kraft du vil ha i putten, kan du sende ballen avgårde. Man må også passe på justere powermeteret i forhold til avstand til hull og helling på greenen. Man kan også bruke så lang tid man vil til å justere vanlig backswing også. Veldig nyttig når man ikke skal slå 100%. Jeg har ennå ikke hatt noen "phantom-swing", det vil si at spillet registrerer et slag når det ikke skal, et problem jeg hadde når jeg spilte 07 versjonen. Jeg spiller foreløpig bare med standard kontrolloppsett, og da må man vri wiimoten ganske ekstremt for å få til draw/fade. Jeg syns det er ganske ubehagelig å slå på den måten, så jeg setter bare draw/fade manuelt foreløpig. Man skal visstnok ikke trenge å vri kontrollen så ekstremt på advanced kontrolloppsett, men det har jeg ikke testet ennå. Jeg syns de virkelig har fått til sving kontrollen denne gangen, og til de som er bekymret for puttesystemet: Slapp av. Det er krevende, men det er presist og gir deg full kontroll. Ingenting er som å sette en lang og nøye planlagt putt:) Til de som har ventet siden lanseringsdag på et virkelig godt golfspill til Wii: Dette er spillet. Dere trenger ikke å pine dere et år til for MotionPlus. Dette funker veldig veldig bra. Selvfølgelig blir det bedre neste år, men jeg kan ikke tenke meg en bedre golfopplevelse i stua akkurat nå. Grafikk veier ikke opp for gameplay som dette;) Jeg storkoser meg. Løp og kjøp Endret 5. september 2008 av raschi Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Jeg kjøpte spillet i dag og etter noen minutters testing var det ikke bare puttingen som irriterte meg. Det som plaget meg mest var å få til et slag på 50 % styrke. Det var ca dette man måtte ha på ett av slagene i tutorialen, men jeg måtte ha rundt 10-15 forsøk før jeg fikk det til, og da med ca 65 %. Det var faktisk det nærmeste jeg kom. Ellers ble det enten rundt 75 % eller 25 %. Jeg har lyst til å teste mer, men kjerringa skal se "Skal vi danse". Endret 19. september 2008 av Bradbury Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå